Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommit hem från gymmet och hällt i mig en skål med yoghurt och hallon. Hämtade ut klänning på posten, den sitter lite som ett tält men det är definitivt the one 👍 Gött, då kan jag be en skräddare sy till den när det närmar sig sen. Skönt att bocka av saker på listan.

Strax dusch, hundpromenad och sen iväg på tysk restaurang ikväll!
 
Smet iväg en liten stund och köpte hönsfoder och träffade en kompis nya lilla valp. :love:
Söt som socker, små vassa valptänder, en rund liten mage och kisstofs. Hur gullig som helst, påminde mig om de små leksakshundarna som fanns som kunde gå, skälla och slå volter. Ungefär lika liten men mycket roligare. 🐕
 
Wohoo, de hade inte något som passade på CO men fick tips om en järn och färgaffär lite längre bort vid Medborgarplatsen och trevliga mannen där tog fram exakt rätt mutter för en lampa. Så nu behövs inte lilla bruna pluppen vilket innebär att så fort jag tagit ut muttern så kommer jag hitta den bruna pluppen.
 
Varför stör det dig så länge de inte missionerar? Förmodligen är deras religion en stor trygghet för dem för det kan inte vara lätt att komma som icke-europé till Tyskland.



Inte rasistiskt när det kommer till ryskorna men så oerhört intolerant. Skulle du prata tyska om det fanns en till svensk närvarande eller skulle ni prata svenska med varandra?!



Och vad i hela friden har hans utseende med det hela att göra?! Det tar inte bort att du uttryckt dig enormt intolerant och även rasistiskt om dina kollegor.

Jag förstår att du inte trivs på ditt jobb men ta inte ut det på dina kollegor. Det finns många andra som har det tufft utan att bli rasister.
Jag har har inget emot majoriteten av mina kollegor. Ryskorna är trevliga och jag har gett dem skjuts till stan flera gånger eftersom bussarna inte passar våra arbetstider.

Och de unga killarna är artiga och de har en bra gemenskap så ensamma är de inte. I mitt förra hem hade jag plats och jag kollade t.o.m. om jag skulle kunna ta emot en ensamkommande. Men de ansvariga tyckte att det var olämpligt efterom jag var singel. De misstrodde mina avsikter.

Det låter uppenbarligen värre i skrift än jag avser. De som känner mig vet att jag är väldigt invandrarvänlig och tolerant. Faktiskt.

Min dotter är adopterad från Kina så jag har verkligen inget emot andra kulturer.

Ber om ursäkt
 
Jag har har inget emot majoriteten av mina kollegor. Ryskorna är trevliga och jag har gett dem skjuts till stan flera gånger eftersom bussarna inte passar våra arbetstider.

Och de unga killarna är artiga och de har en bra gemenskap så ensamma är de inte. I mitt förra hem hade jag plats och jag kollade t.o.m. om jag skulle kunna ta emot en ensamkommande. Men de ansvariga tyckte att det var olämpligt efterom jag var singel. De misstrodde mina avsikter.

Det låter uppenbarligen värre i skrift än jag avser. De som känner mig vet att jag är väldigt invandrarvänlig och tolerant. Faktiskt.

Min dotter är adopterad från Kina så jag har verkligen inget emot andra kulturer.

Ber om ursäkt
Försöka hitta en tyst plats på rasten dit ingen annan går :)?
 
Jag har har inget emot majoriteten av mina kollegor. Ryskorna är trevliga och jag har gett dem skjuts till stan flera gånger eftersom bussarna inte passar våra arbetstider.

Och de unga killarna är artiga och de har en bra gemenskap så ensamma är de inte. I mitt förra hem hade jag plats och jag kollade t.o.m. om jag skulle kunna ta emot en ensamkommande. Men de ansvariga tyckte att det var olämpligt efterom jag var singel. De misstrodde mina avsikter.

Det låter uppenbarligen värre i skrift än jag avser. De som känner mig vet att jag är väldigt invandrarvänlig och tolerant. Faktiskt.

Min dotter är adopterad från Kina så jag har verkligen inget emot andra kulturer.

Ber om ursäkt

Jag förstår som sagt att du kanske inte mår så bra och har det jobbigt med arbetet. Men som du uttryckte dig tidigare var det rätt fruktansvärt att läsa för det osade rasism och fördomar. Det är liksom svårt att reagera på något annat än det du skriver, vi vet ju inte hur du tänker.

Vi måste vara noga med våra ord. Jag är garanterat skyldig till intolerans och rasism ibland i mina tankar fast jag försöker att vaka på hur jag tänker och uttrycker mig. Att syna sina egna reaktioner och tankar är bra och även ifrågasätta dem.
 
Är knepigt och lyckas klippa manen rak på pållan när hon blir tokig på flugorna 🥴. Bättre att manen är något för hög än ojämn och jävligt iaf 😂. Ska man behöva önska sig minusgrader redan nu för att asen ska dö nån jäkla gång ☠.
 
Slocknade på soffan ett tag när jag kom hem
Så steker svamp och ägg
20200919_170952.jpg
 
Har ont i huvet. 🤕 Ryggen också men bättre än förra veckan. Idag kunde jag gå med två kassar till återvinningen, brukar alltid få ganska ont av att stå där och plocka ur kassarna men idag gick det ovanligt lätt. Var sen till apoteket och sen till Coop. Så nu har jag äpplen igen, har blivit en stor äppelätare på sistone, tror jag äter 6 st om dagen. Brukar köpa 8 st/dag.
Funderar på att se tv men det är rätt skönt utan ljudet från den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 596
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 623
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 644
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp