Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det slår aldrig, och jag menar aldrig fel. Så fort jag har slängt något (äntligen eftersom jag är en hoarder av rang) så behöver jag det ofelbart någon månad senare. Det sista var en tub med spackel och en spackelspade, eller vad det heter. Tar emot att köpa en ny tub för fyra hål...
 
Med anledning av @pepps alla badbilder så packade jag med mig baddräkt och badlakan när jag åkte och handlade i em. På hemvägen stannade jag vid en badplats, bytte om och gick ut på bryggan där jag lämnade solglasögonen och badlakanet. Det var ingen trängsel.

Efter viss tvekan, då jag egentligen inte gillar att inte se botten eller om någon idiot satt ner något som sticker upp, hoppade jag i och simmade till stegen. Det var väldigt uppfriskande. Jag körde till hästarna i t-shirt och badlakan. :D
 
Druckit större mängder vin, ätit råbiff och avslutade med att dela på en creme brulé

AC4C35E3-0337-47FC-BF95-9E281296890E.jpeg


Blev även nyss uppraggad av en tjej som stod i baren 😅 När min polare gick på toa slog hon till 😆 Sa tack men nej tack men det var ju onekligen smickrande! 😅
 
Druckit större mängder vin, ätit råbiff och avslutade med att dela på en creme brulé

Visa bifogad fil 57644

Blev även nyss uppraggad av en tjej som stod i baren 😅 När min polare gick på toa slog hon till 😆 Sa tack men nej tack men det var ju onekligen smickrande! 😅
Haha, såg bilden på Insta och tänkte ”hm, hon har nog ätit créme brulée!” Poäng till mig :laugh:
 
Hamnat på det vidrigaste vandrarhemmet jag varit på (och jag har varit på några hemska ställen). Det stinker så mycket rök att jag fick en rejäl astmaattack och hade det varit varmare hade jag sovit i bilen. Tur nog hade jag all medicin med mig.

Sunkhotellet i Finland luktade inte ens så här illa...
 
Väcktes av ena hunden som ville ut och kissa. Klev upp och släppte ut hundarna, den ena kom iń efter nån minut, skulle ropa på den andra och upptäckte då att jag har HELT tappat rösten :arghh: Kan inte ens få fram en viskning. Och fortfarande ont i halsen :down::(
Med andra ord blir dagens planerade hundutflykt inställd, jag kan inte åka och handla fast det är saker jag verkligen, verkligen skulle behöva (som jag inte kan be brorsan att köpa), antagligen kan jag inte rida som planerat heller :( Och OM jag skulle få en snabb tid till sköterskan så kan jag ju inte ta den.

Kan man göra nåt för att snabbare få tillbaka rösten? Även om jag fortfarande är sjuk och måste låta bli allt så vill jag åtminstone kunna prata med hundarna och mamma här hemma :crazy:
 
Det är inte enkelt det här med att boka provtagning av barn för covid 19. Jag trodde att det han hade var bank-id eftersom han använder det till swish osv. Men nej han har bank säkerhets id och det fungerar inte på 1177. Så nu har jag en telefontid kl 8 på VC och kan förhoppningsvis få till en provtagning på honom till samma tid som mig. För till mig var det enkelt!
 
Förmodligen inte. Det brukar bara vara att vänta ut. Men du kan ju testa att dricka varmt te med honung till exempel.

Har ingen honung, men jag läste att citron och kanel också var bra mot tappad röst, så jag provade göra nån brygd av hett vatten, kanel och pressad citron... Rekommenderas INTE, jäklar vad äckligt det var :eek::rofl: Och inte har det hjälp rösten heller.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 153
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 493
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 191
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 383
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp