Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick och köpte en ”helgbukett” 👵🏼

B264010D-C891-4302-A8D1-62E588DDC8E2.jpeg


Nu ska jag gå ner och måla ett par timmar!
 
Vet inte om hockeygrabbar är så tuffa längre ;) Jobbar ihop med två och tyckte de kunde komma och lossa lite hö åt mig se det som gratis träning liksom :D
de tyckte sex ton var alldeles för mycket :p
Äsch sa jag det tar en och en halv timme bara :up:
Reaktionen var O_o
Som när jag jobbade på Sweden International Horse Show för två år sedan och leverantören av hö tippade av 10 ton på marken. Utomhus. I regnet. Och sedan drog. Klockan 5 på morgonen :nailbiting:

Jag och 4 andra volontärer började flytta höt så fort vi bara kunde, alla vagnar var som vanligt puts väck när de behövdes. Tror det tog oss 1,5 timme eller så att flytta dem utifrån in under tak dit de skulle + stapla ca 4 meter.
Muskelknuttarna till vakter som bevittnade spektaklet stod där och ":eek: ... eh vill ni ha lite vatten?" vi typ "Nej tack måste få in höt under tak NU!" :rofl:
 
Vet inte om hockeygrabbar är så tuffa längre ;) Jobbar ihop med två och tyckte de kunde komma och lossa lite hö åt mig se det som gratis träning liksom :D
de tyckte sex ton var alldeles för mycket :p
Äsch sa jag det tar en och en halv timme bara :up:
Reaktionen var O_o
Är man tre stycken borde det väl ta en halvtimme? Och bara två ton var? Det är ju inte så mycket, slöisar :p
Fast kanske inte om man är allergisk, min mamma stod lite på håll och hostade. Hon hade kunnat gå ut :down:
 
Jag är klar i stallet och har tömt diskmaskinen. Nu ska jag duscha och sen äta något. Tänkte faktiskt ta bussen till Lund. Dels går den precis utanför mitt hus och stannar 87 meter från studion. Dels är jag lite osäker på hur det ser ut med parkering utanför studion :D
 
Som när jag jobbade på Sweden International Horse Show för två år sedan och leverantören av hö tippade av 10 ton på marken. Utomhus. I regnet. Och sedan drog. Klockan 5 på morgonen :nailbiting:

Jag och 4 andra volontärer började flytta höt så fort vi bara kunde, alla vagnar var som vanligt puts väck när de behövdes. Tror det tog oss 1,5 timme eller så att flytta dem utifrån in under tak dit de skulle + stapla ca 4 meter.
Muskelknuttarna till vakter som bevittnade spektaklet stod där och ":eek: ... eh vill ni ha lite vatten?" vi typ "Nej tack måste få in höt under tak NU!" :rofl:
Och erbjöd de sig att hjälpa till :cautious: :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 908
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 431
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 842
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 224
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Svensk politik nr 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp