Vad gör vi? Del CXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite lustigt det där med rådjur ... Jag har bott i flera år i ett lägenhetsområde med viss närhet till skog och större ängar i direkt närhet, har bara sett rådjur max ett par gånger. Och så flyttade jag i slutet på juli till en mera tät förort full med hus och lite mindre trädgårdar. Hittills har jag nog sett mera rådjur än i förra området på den här korta tiden :laugh:
Imorse så såg jag två spatsera förbi fönstret och på väg till bussen såg jag nog samma igen när de gick igenom ett par trädgårdar.
Man tror ju att de skulle inte känna sig så bekväma i människotäta områden men tydligen lockar trädgårdarna en hel del :D
 
Shettisen och yngsta islandshästen longerade och klara för idag! Har jag sagt att jag älskar min egna nya fina ridbana? :love: :D Underlättar mycket och jag kan variera träningen med hästarna ÄNNU mer!

Nu är jag värd den där goda glassen. Kaffet ska bli varmt först bara. Sen hoppas jag på att jobbet flyter på så jag kan sluta lite tidigare idag.
 
Vår lilla granne, har-palten, har bäddat ner sig i rabatten just invid huset och sover jättedjupt. Så sött så man dör! 😍
BF136038-2F8E-4B0D-A5B1-588C0BC4C440.jpeg
 
Vår lilla granne, har-palten, har bäddat ner sig i rabatten just invid huset och sover jättedjupt. Så sött så man dör! 😍
Visa bifogad fil 57708
Är det en hare? Den verkar ha lite små öron, jag tänker på att det finns vilda kaninsorter också men kanske inte här i Sverige? :o

Edit: Jo vildkanin finns, men de ska inte ha svarta örontippar till skillnad från haren. Lite svårt att se på fotot dock.
 
Senast ändrad:
Vår lilla granne, har-palten, har bäddat ner sig i rabatten just invid huset och sover jättedjupt. Så sött så man dör! 😍
Visa bifogad fil 57708
När vi skulle ha besök av hovslagaren var det en harunge i stallet som blev jagad av stallägarens kanin. Vi stängde in ungen i en box under tiden hovslagaren var här och "jagade" ut den sen. Inte så önskvärt med en hare i stallet, men söt var den:
 

Bifogade filer

  • 20200915_110305.jpg
    20200915_110305.jpg
    325,3 KB · Visningar: 33
Dagen började himla härligt! Var ute i stallet på fm och red iväg strax efter 10, alldeles för underbart väder för att rida markarbete på banan som jag hade tänkt från början :). Blev en timmes härlig ridtur i alla gångarter varav en galopp öste vi på lite och så ett härligt språng över ett träd, vi njööt :love: . Varit utloggad från fb med, sååå skönt att slippa aviseringar (skönt med mindre skärmtid!). Hunnit äta lunch och dricka kaffe, nu ska jag ta itu med lite KBT en stund innan jag viker tvätt och städar av golven.
 
Jag har fått upp två av de fruktansvärt långa (260 cm) otroligt tunga ivar hyllplanen efter många svordomar, vrål och en tå som nu inte heller behöver målas då den redan håller på att bli blå. Arma parkett. Tar paus och sedan ska jag försöka få upp en till, blir mer och mer komplicerat ju längre upp de kommer när man är en person på 153 cm och behöver balansera på en stege :meh: Men upp ska de!

Klockan tre har jag tvättid och det är nog enda gången jag faktiskt ser fram emot det
 
Fan. Fick brev från transportstyrelsen om att de funderar på att dra in mitt körkort pga. krocken i augusti. Typ den vanligaste krocken, körde för nära framförvarande fordon och missade när hon bromsade.
Den föraren ringde polisen och polisen ringde transportstyrelsen. Har redan betalat 2 000 kr i böter.
Så nu måste jag skriva in varför jag behöver körkort. De flesta frågorna handlar om jobb och jag är sjukskriven.
Men det är omöjligt att ta mig till hästen utan körkort.

Allt bara rasar hela tiden. Jag är inte stabil nog att ta alla motgångar som skett senaste tiden. Bara gråter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 911
Senast: Barbabelle
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 447
Senast: Nixehen
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 851
Senast: Jeps
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 227
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp