Bukefalos 28 år!

Vad gör vi del CXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stress och så kaffe på det :p . Ska kanske inget säga, gör ju likadant haha. Var rädd om lilla hjärtat :heart (hm och jag med :p:heart). Sitter med kaffe i detta nu :p.
Ja jag borde ju de 😂 med tanke på att hjärtproblem kan vara ärftligt 😅 En förälder som är hjärtsjuk. Men får jag bara lite helg och sova i lugn och ro utan att tänka så lägger de sig. De är stressande med Corona, praktik och icke närvarande handledare just pga av Corona!
 
Min tredje syster ringde just och berättade att hon med familj har fått covid. Nu har alla i familjen förutom jag haft det. Hon har jobbat hemifrån sedan mars, men gissar att hon fått det genom systerdotter som går på gymnasiet.

Samtliga syskon (med familj) har dock inte varit särskilt sjuka, inget sjukhus eller ens hög feber och influensaliknande symtom. Så jag håller tummarna att det går bra även med henne. Systerdotter har förlorat smaken men ingen feber eller annat, syster har lite feber och sambo hade ont i kroppen men har nu hämtat sig.

Surast i familjen är katten eftersom alla är hemma men ingen vill leka med honom och förnedringen när hans låda glömdes igår!
 
Min tredje syster ringde just och berättade att hon med familj har fått covid. Nu har alla i familjen förutom jag haft det. Hon har jobbat hemifrån sedan mars, men gissar att hon fått det genom systerdotter som går på gymnasiet.

Samtliga syskon (med familj) har dock inte varit särskilt sjuka, inget sjukhus eller ens hög feber och influensaliknande symtom. Så jag håller tummarna att det går bra även med henne. Systerdotter har förlorat smaken men ingen feber eller annat, syster har lite feber och sambo hade ont i kroppen men har nu hämtat sig.

Surast i familjen är katten eftersom alla är hemma men ingen vill leka med honom och förnedringen när hans låda glömdes igår!
De är verkligen de som är olustigt med Covid enligt mig, att man kan få så varierande symptom. En närstående fick bara huvudvärk inget mer men testade ändå positivt 😒
 
De är verkligen de som är olustigt med Covid enligt mig, att man kan få så varierande symptom. En närstående fick bara huvudvärk inget mer men testade ändå positivt 😒

Ja det är det som är så lurigt. Just att man kan smitta utan att ens veta att man har det. Men att det kan innebära sjukhuset och tom döden för andra.

Jag har blivit hypokondriker, varje gång jag snörvlar till eller halsen känns sträv så kommer tankarna.
 
Ja det är det som är så lurigt. Just att man kan smitta utan att ens veta att man har det. Men att det kan innebära sjukhuset och tom döden för andra.

Jag har blivit hypokondriker, varje gång jag snörvlar till eller halsen känns sträv så kommer tankarna.
Drf tyckte jag de var så skönt när min handlade ringde i måndags och sa att hen skulle vara hemma för de skulle testa hela familjen pga av symptom på förskylning. Hade de varit innan Corona så hade nog folk gått till jobbet ändå 🤷🏻‍♀️ Så något Positivt har ändå kommit ur allt. Folk tänker till för de mesta!
 
Nej, har aldrig gjort det. Men läst på om det nu och inser att jag kommer behöva all lugnande jag kan få. Passande nog kommer mamma ned till helgen också så hon kan följa med när det är dags. ❤
Skönt att du kan få stöd :heart . Mamma har gjort det där så många gånger att hon inte skulle klara av en till vaken och bad om lätt sövning. Det ville de inte ge så de gav henne midazolam, lugnande man annars ger inför döden (haha fick hon testa det med som hon skämtade om, måste ju skämta lite) och det gick fint. Det kommer gå så bra ska du se :heart.
 
Ja jag borde ju de 😂 med tanke på att hjärtproblem kan vara ärftligt 😅 En förälder som är hjärtsjuk. Men får jag bara lite helg och sova i lugn och ro utan att tänka så lägger de sig. De är stressande med Corona, praktik och icke närvarande handledare just pga av Corona!
Dåså :p. Visst är det.
 
Pustar ut efter ännu en prövande dag. Försöker intala mig själv att jag gjorde rätt som pratade med storchefen idag och mer eller mindre berättade att jag kommer att gå sönder om det fortsätter såhär på jobbet, företaget måste ändra på hur de gör saker och ting. Det var en fruktansvärt jobbig konversation för Fröken Duktig här att ha och jag tvekade in i det sista, men efter att ha pratat med lillchefen förra veckan utan att något ändrades kände jag att jag var tvungen att sätta ner foten ordentligt. Jag vet att det var rätt sak att göra, men kan naturligtvis inte låta bli att ligga och älta och fundera över vad jag gjort. Tänk om jag har fått allt om bakfoten? Tänk om de tycker att jag är lat, otacksam och gnällig? Påminner mig själv om att det bara är ett jobb, att det är bättre att säga ifrån innan jag går in i väggen fullständigt och inte kan jobba överhuvudtaget, och att jag - om jag vill - kan säga upp mig imorgon utan problem. Börjar fatta grejen med sådant där "fuck off-kapital" :D
Lillchefen ringde upp mig i förmiddags och tackade översvällande för att jag hade tagit tag i detta och verkligen satt ner foten. Hen bad om ursäkt för att hen försatt mig i den här situationen och för det inte hänt något sedan vårt möte förra veckan. Även hen hade planerat att ta ett rejält snack med cheferna, men hade varit lite förlamad av stress och inte hunnit ta tag i det än. Vi hade ett jättebra, långt samtal där vi kunde prata helt fritt (och kräka ur oss) om situationen och komma fram till lite olika lösningar. Så jääävla skönt att få det bekräftat att min kritik är helt rättfärdigad och att det inte är jag som är lat, gnällig eller inbillar mig saker. 😅

Möte med alla cheferna om 10 minuter, håll tummarna för att våra lösningar godtas och att vi kan återgå till att andas som normala människor igen!
 
Ja det är det som är så lurigt. Just att man kan smitta utan att ens veta att man har det. Men att det kan innebära sjukhuset och tom döden för andra.

Jag har blivit hypokondriker, varje gång jag snörvlar till eller halsen känns sträv så kommer tankarna.
En kär gammal vän jag tappat kontakten med fick det.

jag har varit orolig. men så såg jag en video i en kvällstidning där han demonstrerade hur man gör med munskyddet. Lättnad - han mår bra nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 268
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
22
· Visningar
488
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 564
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
2 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp