Vad gör vi? Del CXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grattis @godisklubba !
A742C2BE-F636-43AE-BC88-15E30B5E56BE.jpeg
 
Guuud det känns som om den är bak och fram trots att den bara viker upp sig på det här sättet 😂 hoppas det finns nåt på nätet, tantan är ju 85 så det är ju lite olämpligt att ses 😏

edit: nä det var jag som var dum :laugh: nu blir det varpning!
 
Åh så skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng :love:. Dagen började med en sovmorgon (efter att jag "slängt" ut en skrikande katt) och en god frukost I lugn och ro :love:. Sen blev det lite pyssel hemma innan jag åkte till närbutiken och handlade åt morfar :heart. Sen åkte jag och sambon till återvinningen (jisses vad mycket folk) och eftersom det var så redigt varmt fick det bli en glass :d. Efter Sen lunch åkte jag till stallet och fixade. Kände för en promenad med hästen men när vi kom tillbaka hoppade jag upp i grimma och grimskaft och (ridhjälm givetvis) njöt av lite granna barbackaridning; lite galopp och så skrittade av. Vid ett par tillfällen körde jag lite balansträning där jag galopperade med händerna utsträckta 😁. Livet blir så mycket roligare om man är lite mer spontan 🙌.
 
Precis klippt lugg och hoppas på att det unte blev allt för snett. Får vila tills imorgon så får jag se om något behöver fixas.

Enligt telefon ska det bli 16 grader imorgon. Jag som tänkt ta sovmorgon kanske ska ställa kl. tidigt och se om jag kan pyssla lite på uteplatsen innan jag ska åka och jobba på em.

Nu tittar jag på Elementary innan det är dags för sängen.
 
Haft jättemysigt ute idag i solen. Började med frukost ute och sedan planterat lite, rotat fram frön och försökt planera det som ska köpas etc för mer fix av rabatter. Och passade på att sköta vovvis borstning, fotklipp, kloklipp etc ute.
När vi ätit middag ute ville vovvi upp och jag sade att hon fick vara på marken iom att jag gjorde ngt. Då fick hon sambon att ta upp henne. Han blev så glad för att hon ville hänga med honom. Sen drog hon upp på bordet(vilket hon ju inte brukar). Han trodde hon skulle reka efter mat. Men hon ilade fort över bordet till mig.
Vilken förnedring att som glad och myssugen husse bara vara en stege i en flerstegsplan som inte ens innefattade käk för hungrig hund. :laugh:
 
@Linta HUR i hela friden får du plats med den?

Min mormor hade sin vävstol uppsatt i ett rum i källaren, det "hörde till" att lära sig väva så det kan jag :up:
Men när mormor skulle flytta in på äldreboende så fanns det ingen som hade plats nog att ha den, så den skänktes till en vävstuga.
Jag önskade verkligen att jag hade ett liiite större hus då :( jag hade gärna haft den kvar :love:

Jag hade en antik vavstol, handgjor nagon gang pa 1800-talet av min mommors morfar, pa 160cm (eller sa) som alltid var uppsatt i mitt vardagsrum ... i stallet for "fin bord" for gast middagar. Jag hade ocksa en som var betydligt nyare och over 2 meter bred, men det var den otroligt vackra handgjorda jag verkligen sorjde att lamna bort nar jag flyttade utomlands. :arghh:
 
Alltså....Jaha. Gulkletig i näsan (i min skolbok är det symtom på förkylning, verkar efterhängsen....Eller kan jag ha andats in pollen som gör det gult?!? Hm..) Rådfrågade previa innan jag åkte som givetvis anser att jag ska följa FHM rekommendationer...Så nu blir antagligen samordnaren och chefen galna på mig och jag ska ringa upp previa igen för att fixa första dagsintyg...Om inget intyg kommer in får jag ingen sjuklön, men. Det är ju inget jag får ändå. ..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
584
Senast: Ramona
·
Katthälsa Hejsan alla! Min katt var ute igår i ca 4 år och när jag släppte ut henne så hade hon halsband på sig men när hon kom tillbak så var...
Svar
16
· Visningar
559
Senast: Keb71
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 025
Senast: tott
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
332
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

  • Färgtråd III
  • Födda -21
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp