Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag ar det jobb igen, men mest jobb ar att jag satter upp for att vara i ett bas pa var county fair. Pa Onsdag till Lordag ar det full fart pa festligheterna och jag ska sitta i mitt bas och se glad ut ... fran 10 pa formiddagen tills 10 pa kvallen. :cautious: Det blir nagra langa dagar och avlosningen blir inte lang, mest for att ga pa toa.
 
Blev en timmes mockning av hage. Sedan stalltjänst medan jag lyssnade på Motorsågsmassakern utanför 😂 Ända gången jag verkligen tror min Pappa är lycklig är när han får leka med sin älskade motorsåg.
Veckohandlat och tankat bilen så nu kaffe innan jag måste hänga tvätt. Undrar vart all energi kommer ifrån!?
 
Tänkte gå och byta ut klänningen mot långbyxor innan jag ska hämta sambon på jobbet, men.....
20210802_152610.jpg
 
Fattar inte hur svårt det ska vara att fatta föräldrapenning och föräldralön. Hittar absolut noll på vårt intranät på 50 min, hittar tillslut en rad från äldre dokument som hänvisar till tjänstemannaavtalet. Får googla mig fram till vårt tjänstemannaavtal. Hittar en formel (?!?!) som uträkning, som mannen med KTH examen och execlnördsjobb får räkna ut, men vi fattar fortfarande inte om summan är ett tillägg eller avdrag. Alltså, jag ser mig ändå som relativt normalbegåvad och mannen som matematiskt begåvad men det här är ju katastrof. Hur gör ens folk? Jag får boka in ett möte med HR sen som får hjälpa mig att reda ut vad som gäller för mig.

Jag tror de flesta räknar med att löneavdelningen kan räkna ut det så dyker rätt antal pengar upp på kontot. Och är nöjda med att man vet att man får rejält mer än vad staten pytsar in om man har föräldralön. Det är en ganska fet förmån, men såklart högst tillfällig.
 
Blev en timmes mockning av hage. Sedan stalltjänst medan jag lyssnade på Motorsågsmassakern utanför 😂 Ända gången jag verkligen tror min Pappa är lycklig är när han får leka med sin älskade motorsåg.
Veckohandlat och tankat bilen så nu kaffe innan jag måste hänga tvätt. Undrar vart all energi kommer ifrån!?
Jag har också motorsågsmassaker här ;)
Det där med att stå stadigt och jämnt när man sågar är inte så himla lätt när en osamarbetsvillig gammal sälg lagt sig över stenmur och staket :cautious:
 
Måste tyvärr meddela att jag citat ”har spårat ut helt”. Har varit på en loppisrunda med kitsch tema :rofl:
Utbrast även ”gud vad härligt att ingen här har min stil så att allt jag vill ha kostar ca koll kronor”.
Min kusin bara medan han stod och höll i en gigantisk porslins-svan: ”öhhhhmm finns väl iofs ganska få som har din smak även ur ett globalt perspektiv”
 
Jag har också motorsågsmassaker här ;)
Det där med att stå stadigt och jämnt när man sågar är inte så himla lätt när en osamarbetsvillig gammal sälg lagt sig över stenmur och staket :cautious:
Han såg mer eller mindre galen ut medan han kapa taket 🤣 Han har längtat efter och ta ned den där farstun sedan de flytta dit för 11 år sedan. Nu ryker den när de byter taket, den är i vägen 😅
 
Man är lite förolämpad över att behöva visa leg till en viss ålder.
Sen blir man smickrad. (Hon som aldrig visat leg, inte ens dagen efter jag fyllt 20. Kan iofs bero på att jag hade syrrans tre ungar på släp)
Min mamma blev väldigt grinig en gång. Hon hade slarvigt nog glömt leg och fick fara hem och hämta. Då var hon MINSANN tvungen att ta med oss tre barn för att visa att nogfan får hon väl köpa alkohol när hon kläckt 3 ungar. Jag minns detta fortfarande och kunde verkligen inte förstå vad vi skulle med dit för. Förstår väl fortfarande inte, hon borde väl varit glad att det bara var bolaget som ville se det och inte polisen när hon satt bakom ratten 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 038
Senast: BernT
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 239
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 175
Senast: Jahaja
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 238
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp