Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där med hjärntrötthet. Ibland blir ordförrådet lite smalare än det brukar. Jag och maken ang middag:

"kan vi inte äta rester till middag bara?"
"Det räcker inte riktigt."
"Men.. kan man inte bara... Svämma ut det lite, eller vad heter det?"

Alltså. Svämma ut? 🙈😂
 
Sådär, jobbansökan skickad! Bättre att skicka en dålig ansökan än ingen alls... Tror inte att jag är tillräckligt bra egentligen, eller rättare sagt, tror inte att de förstår att jag är tillräckligt bra, men det är väl som det är med det. Känns lite som att man måste vara extremt överkvalificerad till de flesta jobb för att alls ha en chans att få komma till intervju...
 
Med lite självdistans kan det bli rätt kul :p

Lägger till: om ingen dumförklarar en såklart
Haha, speciellt i efterhand! I stunden kan jag emellanåt bli lite nedslagen av att jag inte hittar ord eller blandar ihop, men kan alltid skratta åt det sen. Men har ju med mig roliga felsägningar som "koks och ägg" = kex och ost. Blir lite knepigt när man mitt i meningen inser att "gud, kanske blandade ihop följden i bokstäverna nu" och då blir det ännu virrigare.
 
Nu tog energin slut, sambon gick på semester i morse. Första gången han faktiskt ska vara ledig i fyra veckor i sträck sedan han började på sitt jobb. Han har alltid bara typ haft en veckas sammanhängande semester sen har han plockat ut strödagar i stället när han rest. Men nu kände han att han behövde få vara ledig i ett svep.

Kallt och regnigt ute så vi ligger på soffan med Morrhoppan i mellan oss 💕
 
Haha, speciellt i efterhand! I stunden kan jag emellanåt bli lite nedslagen av att jag inte hittar ord eller blandar ihop, men kan alltid skratta åt det sen. Men har ju med mig roliga felsägningar som "koks och ägg" = kex och ost. Blir lite knepigt när man mitt i meningen inser att "gud, kanske blandade ihop följden i bokstäverna nu" och då blir det ännu virrigare.
Tyvärr kommer jag inte ihåg alla felsägningar utan bara de jag precis sagt men många har det blivit med åren :D
 
Jag tror de flesta räknar med att löneavdelningen kan räkna ut det så dyker rätt antal pengar upp på kontot. Och är nöjda med att man vet att man får rejält mer än vad staten pytsar in om man har föräldralön. Det är en ganska fet förmån, men såklart högst tillfällig.

Jag vet inte, jag tänker att de flesta rimligtvis behöver veta vilken månadsinkomst man får för att kunna planera? Vi har föräldralön 6 mån var (tror jag, min personalhandbok verkar som sagt högst bristfällig), sen är ett ju ett visst antal dagar med hög ersättning från FK och andra med låg, som inte kan tas ut i vilken ordning som helst. Jag tycker både FKs beräkning och ev. föräldralön, och regler kring dessa, blir en hel del att orientera sig i! Nu har vi turen att kunna ta ut föräldraledigheten som vi vill oavsett det ekonomiska utfallet men jag tänker att det måste finnas en hel del som är högst beroende av varje krona, och då måste jag ju veta ganska exakt för planeringens skull.
 
Jag vet inte, jag tänker att de flesta rimligtvis behöver veta vilken månadsinkomst man får för att kunna planera? Vi har föräldralön 6 mån var (tror jag, min personalhandbok verkar som sagt högst bristfällig), sen är ett ju ett visst antal dagar med hög ersättning från FK och andra med låg, som inte kan tas ut i vilken ordning som helst. Jag tycker både FKs beräkning och ev. föräldralön, och regler kring dessa, blir en hel del att orientera sig i! Nu har vi turen att kunna ta ut föräldraledigheten som vi vill oavsett det ekonomiska utfallet men jag tänker att det måste finnas en hel del som är högst beroende av varje krona, och då måste jag ju veta ganska exakt för planeringens skull.

Jag tänkte mest att man vet att det hamnar mellan sin ordinarie lön och det FK betalar och det kanske räcker för många i planeringen och framförhållningen i att anpassa utgifterna. Men du borde kunna få svaret direkt från löneavdelningen också i förskott.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 051
Senast: BernT
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 262
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 200
Senast: Jahaja
·
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 240
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 3 🐈‍⬛🐈
  • Guldfasanerna
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Fjordingtråden
  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp