Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter i soffan och gottar mig lite i vilken härlig helg jag haft, samtidigt som det tar emot att inse att jag måste jobba imorgon. Ska även gå ett ganska jobbigt ärende på eftermiddagen som jag dragit mig för i flera månader, men det blir skönt att ha det gjort. Kan ju alltid trösta mig med att det här är min sista hela jobbvecka på hela september - efter denna kommer en fyradagarsvecka, en tredagarsvecka och slutligen en hel semestervecka 😍 Jag har verkligen otroligt mycket roliga grejer på ingång nu, så det är bara att fokusera på det!
 
Sitter och googlar på adventskalendrar. Har svårt att bestämma mig och ännu svårare att hitta releasedatum och återförsäljare.

Kan bli ett dyrt år om jag lyckas köpa de 3 ev 4 jag funderar på. Har dock varit utan de senaste två åren. Måste väl återställa ordningen.
Funderar dock på om jag istället för kalender från hudvårdsmärket ska köpa en av julaskarna så jag vet vilka produkter jag får. Hmmm.

Kaffekalender måste det dock bli i år!
 
Sitter och googlar på adventskalendrar. Har svårt att bestämma mig och ännu svårare att hitta releasedatum och återförsäljare.

Kan bli ett dyrt år om jag lyckas köpa de 3 ev 4 jag funderar på. Har dock varit utan de senaste två åren. Måste väl återställa ordningen.
Funderar dock på om jag istället för kalender från hudvårdsmärket ska köpa en av julaskarna så jag vet vilka produkter jag får. Hmmm.

Kaffekalender måste det dock bli i år!
Kaffekalender låter som något för mig.
 
Lugnt avslut på en jobbig arbetsvecka? 😖

Blev inringd på ÖT i tisdags, alltid bra med lite extra pengar. Svettigt pass på jobbet, kändes som mina hjärnceller studsade runt i skallen och var osams, alla mot alla. Onsdag ordinarie pass, fortfarande väldigt kämpigt på jobbet och jag var helt slut när jag körde hem. Fredag kväll/natt, IT-problem. Blev tvungen att ringa in förstärkning för att försöka få någon reda på eländet. Lördag morgon dör bilen för mig i första korsningen från jobbet. :banghead:

Tur det var lite trafik för det tog ett par försök innan den behagade starta igen. Körde ett par km, stannade på en stor parkering och slog av motorn, startade men motorlampan lyste så jag körde tillbaka till jobbet och fick låna en hyrbil så jag tog mig hem.

Lördag natt var rätt ok, mycket jobb men inga missflyt men jag var väldigt trött när jag tog hyrbilen och körde hem.

Söndag natt väldigt lugnt på jobbet, inte många knop öht, men nu måste jag få min egen bil till verkstan när jag slutar 07 och hoppas det inte blir någon kostsam historia. Jag har redan slantat upp över 11 000 kr på ett par däck och montage av extraljus den här månaden, ekar väldigt tomt på kontot. 💸💸💸
 
Har varit på jobbet hela natten och haft underliga projekt men inte med jobbarkompisar utan klasskamrater.

Och åkt kollektivt och missat hållplatsen två gånger.

Och hittat en jättestor svamp på jobbets balkong 🤪🤪🤪

Snart dags att gå upp och duscha men det kommer vara både mörkt och kallt 🥶😱
 
Sondag kvall och jag gottar mig i att Mondag ar ocksa ledigt innan skolan borjar pa Tisdag. Son, sonhustru, och barnen har nyss akt hem och det ar TYST och lungt har igen. :p 4-aringen har haft en "sleepover" sa det har varit fullt hall i gang sedan i gar formiddag och jag ar helt slut. Hon grat och sa att hon ville stanna langre :heart men jag behover morgondagen att fixa en del grejor ... bland annat kora min nya rutt sa jag vet var alla stiger pa.
Det rorde verkligen Farmors hjartat att hon ville stanna langre i alla fall. Nu fixar jag naglar, dricker vin, och funderar pa var jag la shorts monstret jag behover i morgon.:p
 
sa ar ACn i full sving igen. :cautious: Det ar for varmt igen (over 30*C) dagtid for att temperaturen ska hinna ga ner till "lagom" for att oppna fonster nar man ska sova. :meh: Oh well ... tur vi har AC aven om den inte alls ar lika behaglig som att sova for oppet fonster.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
324
  • Låst
Juridik & Ekonomi Går det att klara sig på så lite pengar? Hur gör man då? Jag får väl anta att både husdjur och bil går bort då. Och inga glasögon. Men...
34 35 36
Svar
708
· Visningar
31 793
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 187
Senast: movi
·
Svar
1 370
· Visningar
74 315
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp