Vad gör vi? Del CXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvättade överdraget... :cautious:
Kommer det lösa sig tro? 😂

71572EEB-9940-4D17-A2C5-7DC4243FD448.jpeg
 
Lagade currykycklinggryta till matlåda i veckan. Pallade inte laga mat nu och hade chiabatta bröd över så jag sitter och doppar chiabatta i bottenskrapet i grytan och vill inte att det ska ta slut. Var ju hur gott som helst :eek:

Behöver städa undan lite sen och ordna med ridgrejer så det är klart till i morgon. Men sen ska jag vara soffpotatis.
 
Rönnbären är rensade och ligger på tork efter bad och ska sen få en vända i frysen. Torken är full med nypon. När allt det var klart lagade jag mat. Nu skulle jag vilja bygga ihop min nya hylla men med tanke på hur trött jag känner mig så är det nog dumt idag.
 
Är hemma! Lagar mat och sippar på ett glas vin och funderar på vart jag ska hänga upp min nya fiol.
Deppar lite smått över att jag inte är rik pga hittat en fin lägga jag hade köpt, om jag vore rik då ;)
 
Har omvända problemet, så många matlådor som måste ätas upp så vi aldrig hinner med. Och vill inte äta rester dygnet runt i flera dagar heller. Kanske dottern löser problemet och hämtar fler (hon hämtade två förra veckan).
Gör sällan matlådor för ingen äter de här hemma 😏 Eller Jo jag gör men ledsnat så gör bara när jag behöver som på Måndagar tex 😅
 
Alltså Försäkringskassan.. Vill de ens att man ska gå tillbaka i arbete?
Smått less på deras regler som gör att jag numera inte får pengar från dom när jag är halvt sjukskriven, men när jag är helt får jag. Det är helt enligt deras SGI-regler, så kan inte överklaga. Det är inga problem med mitt sjukintyg, de accepterar det helt.
Men hur ska jag klara mig nu?
Måste alltså antingen vara helt sjukskriven eller börja jobba heltid. Vilket är orimligt att jag ska klara, vården tycker inte ens jag ska jobba halvtid liksom.

Det är inte lätt att vara sjuk.. Ska både överleva sjukdomen och samtidigt lyckas betala hyran..

Fan.
 
Alltså Försäkringskassan.. Vill de ens att man ska gå tillbaka i arbete?
Smått less på deras regler som gör att jag numera inte får pengar från dom när jag är halvt sjukskriven, men när jag är helt får jag. Det är helt enligt deras SGI-regler, så kan inte överklaga. Det är inga problem med mitt sjukintyg, de accepterar det helt.
Men hur ska jag klara mig nu?
Måste alltså antingen vara helt sjukskriven eller börja jobba heltid. Vilket är orimligt att jag ska klara, vården tycker inte ens jag ska jobba halvtid liksom.

Det är inte lätt att vara sjuk.. Ska både överleva sjukdomen och samtidigt lyckas betala hyran..

Fan.
Herregud, råkade trycka på skrattsmileyn! Ändrade men vet inte om det syns ❤️

Det är helt absurt att det är som du skriver! 😔
 
Herregud, råkade trycka på skrattsmileyn! Ändrade men vet inte om det syns ❤️

Det är helt absurt att det är som du skriver! 😔
Fast det är korrekt liksom, det är så sjukförsäkringen fungerar. Jobbade deltid förut då jag pluggade samtidigt, vilket gör att min nuvarande halvtid är mer än det jag jobbade innan. Svårt att förklara.
Men ja, det straffar sig att jobba extra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag fryser ständigt och ett vanligt senario är att jag jobbar mig varm/svettig (i kläderna) och går in för att äta. Fryser då nästan...
Svar
3
· Visningar
268
Kropp & Själ Jag har blivit kallad till hälsokontroll. Det står i brevet att man får inte äta 10 timmar före, förstår att det har med värdena att...
2
Svar
20
· Visningar
1 103
Senast: movi
·
Svar
809
· Visningar
42 882
Senast: Scata
·
Fritid Tänkte skaffa en sovsäck för hemmabruk i första hand, ifall värmen försvinner. Har aldrig ägt en sovsäck och vet inte vad man ska tänka...
2
Svar
25
· Visningar
763
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp