Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har lyckats komma över skammen och dragit min kräftröda kropp ner till frukosten. Hotellägaren kom direkt springande med sin ”super-yoghurt” och tittade med medlidande på min hudton :p
Nu ätit shakshuka och rostad aubergine och ska försöka marinera mig själv.
 
Prokrastinerar prokrastinerar prokrastinerar.

Jobbat för mycket och haft långa dagar, samtidigt som jag försöker någorlunda sköta min kurs på universitetet. Nu har jag en tenta som ska in idag och som av nån orsak inte alls skrivit sig själv i datorn, vilket jag vagt hade en förhoppning om.

Ikväll 24:00. Då ska den in. Åh inget godis har jag hemma heller.
 
Men så trist! Det där hade han lätt kunnat formulera på annat sätt, utan att referera till det som ett klagomål. Jag skulle höra av mig och säga just så - att ni som guidar ser det som ideellt arbete och att det var många som tog illa upp av formuleringen.
Ja, jag funderar på att ta upp det med honom. Väntar bara på att jag ska sluta vara upprörd så jag kan uttrycka mig klokt och balanserat ;)
 
Suck. Var nyss och tog cellprov, BM kommenterade att till och med min livmodertapp hade sköra slemhinnor och var torr. Det goda livet med immunsuppressiva läkemedel antar jag. Blödde massor, vilket säkert skulle kunna bero på förändringar också... (haft förut, men de gav med sig året efter det uppdagades att det fanns måttliga). Blev rekommenderad att köpa kräm med östrogen i, som väl främst är för kvinnor i klimakteriet. Känns så deppigt att kroppen förfaller på alla håll :(

Ursäkta taggen, men @athena_arabians har du inte liknande problem? Vill minnas att du nämnt torra slemhinnor i någon annan tråd. Använder du någon bra kräm?
 
Suck. Var nyss och tog cellprov, BM kommenterade att till och med min livmodertapp hade sköra slemhinnor och var torr. Det goda livet med immunsuppressiva läkemedel antar jag. Blödde massor, vilket säkert skulle kunna bero på förändringar också... (haft förut, men de gav med sig året efter det uppdagades att det fanns måttliga). Blev rekommenderad att köpa kräm med östrogen i, som väl främst är för kvinnor i klimakteriet. Känns så deppigt att kroppen förfaller på alla håll :(

Ursäkta taggen, men @athena_arabians har du inte liknande problem? Vill minnas att du nämnt torra slemhinnor i någon annan tråd. Använder du någon bra kräm?

Gillar såklart inte att du har det skit just nu. Det var mer hjärtanen jag ville åt. Kram till dig och fy fan för shitet!
 
Hemma från jobbet och idag igen, inte en gång men två, var det människor som frågade hur de spänner in hak-bandet på ridhjälmen. Vuxna människor och även människor med barn.

Alltså,,, våra hjälmar spänns på samma sätt som en cykelhjälm. Liksom.... detta är nåt jag undrat sååå många gånger? Jag hör det varje vecka flera ggr om dan ibland.

Jag kunde justera min egen pulka/cykel/rud -hjälm när jag var 6-7 år typ....


Är detta konstigt?

Fast sedan tänker jag att de kanske tänker att det är nåt speciellt sätt då det är en ridhjälm. Men att ta av sig hjälmen och ta en titt händer aldrig.

Samma med våra magväskor vi lånar ut. Samma justeringsfunktion på dom.

Har folk ingen hjärna eller har dom verkligen aldrig justerat en hjälm eller bälte/magväska förut?

Eller jag kanske bara är trött och bitter
 
I år fixade jag eget påskpynt.... 😊 Blåste ur ägg och "decoupagade" på lite fina blommor från servetter. Riktigt nöjd 😊!
20190418_101814.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
12 806
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 337
Senast: Sassy
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
405
Senast: astronaut
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 693
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp