Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fint väder även idag :love: Ska ta en ridtur på lunchrasten och ta med den yngsta som handhäst. I em har jag lönesamtal med chefen och ikväll efter barnens gympa ska jag och maken göra en gemensam kraftansträngning i vedhögen och klyva en hög med STORA kubbar. Vi måste hjälpas åt med dom för dom är stora, tunga och svåra att hantera på klyven själv.
 
Blev utskälld av chefen för att jag hade missuppfattat en sak. Eller jag tror egentligen att han inte sa det igår när han ringde men det kan jag ju inte bevisa. Surt i alla fall. Jag är dålig på att ta utskällningar, särskilt när jag tror att felet inte är mitt. Men jag behöver det här jobbet så det är till att kämpa vidare.
Jag har bett om att få dagens schema på sms men chefen ringer hellre och därför kan det bli missar.
 
Sitter själv i tvättstugan och äter lunch. Skulle ätit ute med de andra men restaurangen serverade inget vegetariskt.. Inte ens en sallad kunde de sätta ihop åt mig. Alternativen var att sitta och titta på när de andra äter (och inte hinna ta någon egen lunch) eller lomma tillbaka och äta ensam.
Kul. Och bra service av restaurangen..
 
Enligt prognosen typ 20 grader men kan säga att det stämmer ej ;) Fryser ej trots att det blåser rejält! Skulle gissa 25? Rätt najs kunna sitta i solen och ta en drink utan att löka ihjäl!

Edit: regn även påstås det? Himlen är klarblå
Fast när jag satt och väntade på bussen tidigare på förmiddagen så frös jag inte heller kan jag informera! Jag svettades i min jacka. Solen var skitvarm, men det blåser inte särskilt mycket idag.

Klarblå himmel här också.

... Du kanske skulle resa bort mera nu när det verkar bli fint väder här när du är bortrest? :angel::p
 
Står ute och steker mig lite i arbetskläderna (som blir som ugnar i sol) medan jag väntar på att vagnen jag behöver ska bli ledig. :love: Vinden fläktar skönt för det mesta!
 
Ligger på min terass på hotellet (yes spf 50 I haz it ;) )

28286
 
Känslan när hästen helt plötsligt blir HALT på ena bak när jag är ute och rider på lunchen :eek::nailbiting: Han har aldrig någonsin varit halt. Hoppade av och han lyfte vänsterbakben så jag kollade hoven och där satt en stor sten. Tack och lov för att det bara var en stenjävel!
 
Hade svårt att hitta en adress idag. På vänstra sidan började gatan med nr. 34 och jag skulle till nr. 30. Men gatan började med 34 det fanns inget hus före. Mystiskt. I min logik har man udda nummer på ena sidan och jämna nummer på motsatt sida. Åkte tillbaka till korsningen men på andra sidan korsningen var det ett annat gatunamn. Tillbaka igen och då parkerade jag bilen för att kunna leta bättre. Hittade en infart på vänster sida med nummer 29, 31 och 33. Ingen logik alls. Efter lite letande hittade jag ett husnummer på höger sida med bl.a nummer 30. Den som tror att tyskar alltid är logiska har fel🙄
 
Såg precis att det ska bli 19(!) grader varmt i helgen :banana: Idag går jag i shorts och njuter trots att det inte är riktigt så varmt. Nu måste jag planera lite, för åh vad vi ska vara ute när det äntligen blir varmt :D :D :D
 
Du forstor min varldsbild :cautious:
Jag som ocksa just fatt lara mig att trana IPO lydnad innebar att "Hunden maste inte bara vara vara bra, den maste vara 'Tyskt perfect' i sin lydnad":p
Alltså inte så logiskt perfekt :angel: resultaten blir alltid perfekta men vägen dit är inte alltid så logisk :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
10 678
Senast: Nixehen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 457
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 374
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp