Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har en bättre partner än vad jag är, min kille fyller också 39 på lördag och jag kommer inte vara såpass duktig att jag kommer fixa en tårta :angel:

Haha! Jag är som ett barn med födelsedagar, jul etc. Så jag går all in med firande för alla. Han känner sig väl manad att fixa lite iom det. 😂
Han har aldrig tyckt sånt varit kul förr. Men med mig blev det roligt iom hur vrickat mkt jag älskar det.
 
Jag har också testat och tog en hel servettbit över hela ägget. Det var svårt och blev inte bra.

Dessutom är mina ägg stämplade så jag har försökt måla över stämplarna innan jag satte på servetterna.
Jag klippte ur individuella blommor och blad ur servetterna. Mina ägg är också stämplade, men det blev bra ändå eftersom blommorna går i rosa och lila och stämplarna är rosa.....
 
Suck. Var nyss och tog cellprov, BM kommenterade att till och med min livmodertapp hade sköra slemhinnor och var torr. Det goda livet med immunsuppressiva läkemedel antar jag. Blödde massor, vilket säkert skulle kunna bero på förändringar också... (haft förut, men de gav med sig året efter det uppdagades att det fanns måttliga). Blev rekommenderad att köpa kräm med östrogen i, som väl främst är för kvinnor i klimakteriet. Känns så deppigt att kroppen förfaller på alla håll :(

Ursäkta taggen, men @athena_arabians har du inte liknande problem? Vill minnas att du nämnt torra slemhinnor i någon annan tråd. Använder du någon bra kräm?

Har du inte behov av östrogen skulle jag skippa dem. Det som fungerat bäst för mig är Premeno duo, man gör först en kur och sedan lite nu och då för att hålla igång det hela. Repadina är samma sak men vansinnigt mycket dyrare (Premeno finns i Sverige nu också men jag köper från Tyskland, det är billigare). Multigyn Liquigel eller Actigel funkar också för underhåll men det behövs en "kur" av de andra för att det ska funka.

Edit: Eftersom jag är en klimakteriekossa också kör jag med östrogen ibland men ja... behövde jag inte skulle jag inte göra det :cautious:
 
Jag klippte ur individuella blommor och blad ur servetterna. Mina ägg är också stämplade, men det blev bra ändå eftersom blommorna går i rosa och lila och stämplarna är rosa.....
Jag har för tillfället inte det tålamodet och inte heller servetter med motiv som är lätta att klippa ur.
 
Stort grattis @tuaphua :banana:

Horse-Sillouette-590x472.jpg
 
Den här dagen får följande betyg:

Plus lista:
+ för att mina business cards var redo och ser bra ut
+ för att vi lyckades flytta en massa utrustning till organisationen som äger den
+ för att min vän var awesome och hjälpte mig
+ inte gravid idag heller, jag hoppas det håller i sig i många år

Minus lista:
- på personen som skulle ha flyttat utrustningen inte redan gjort det för flera månader sedan
- på personen nämd ovan som tydligen har SNOTT en hel låda med nycklar från mitt förra lab, inkluderat nycklar till det labbets skåp med utrustning i :crazy:
- på samma person igen som inte svarar på meddelanden så att jag nu måste gå och köpa nya lås till våra stationer så att vi kan klippa upp låsen som är på dem i morgon
- vi drar den där personen igen, som prioriterat sig själv och inte själva projektet och skitit i våra andra och redan etablerade forskningsparker och istället valt en logistiskt jobbig och snordyr ö som hen ville ha data från (ett besök kostar liksom 2/3 av den budget vi hade kvar för transport vilket personen var medveten om och sist jag såg dem så påstod hen att kostnaden låg på mindre än hälften av vad den faktist är)
- den här personen igen som sprungit iväg med en del av våra anslagspengar och varken skickar oss kvitton eller ger tillbaka pengarna


Det är helt enkelt snortdyrt att vara snäll och försöka hjälpa personer (för oh ja, hela sagan är för att personen pushade och ville vara med på projektet i ett försök att rädda sin karriär. Eftersom chansen var hög att personen fallit offer för en ojuste chef (inte ovanligt inom akademien) så bestämde jag mig efter ett tag för att säga ja och hjälpa personen).
 
När väl han med teleskoptrucken som ska lasta ur containern kommer verkar det vara hans första dag på jobbet typ.
Förra snubben hade tömt och sorterat på 40 min. På en h har den här fått ut några pallar och inte sorterat. Och det främst pga sambons guidande i hur han ska göra.
Det här vill man ju inte betala fullt för.

En pall med 4 st tunnor med 200 liter olja i vardera hade tunnorna kasat av pga för lite plast vid packning. Sambo använde ADHD-humöret och lyckades med handkraft putta upp hela klumpen på över 800 kg.
Im impressed!💪😂
 
Fanstastiskt väder ute, tack till "någon" som sett till att vädret är perfekt när jag har en välbehövlig mini-semester över påsken :bow:
Här är det också underbart väder.... :) Vi ska snart köra iväg till ett naturreservat och promenera med hunden, och förhoppningsvis få se blåsippor.

(Fast jag är liiiiite bekymrad över att det inte har regnat på hur länge som helst. Vårt län har eldningsförbud från och med idag kl 12..... :( )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
12 841
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 354
Senast: Sassy
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
417
Senast: astronaut
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 721
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp