Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade svårt att hitta en adress idag. På vänstra sidan började gatan med nr. 34 och jag skulle till nr. 30. Men gatan började med 34 det fanns inget hus före. Mystiskt. I min logik har man udda nummer på ena sidan och jämna nummer på motsatt sida. Åkte tillbaka till korsningen men på andra sidan korsningen var det ett annat gatunamn. Tillbaka igen och då parkerade jag bilen för att kunna leta bättre. Hittade en infart på vänster sida med nummer 29, 31 och 33. Ingen logik alls. Efter lite letande hittade jag ett husnummer på höger sida med bl.a nummer 30. Den som tror att tyskar alltid är logiska har fel🙄
Det var inte så att huset på vänstra sidan (med nummer 34) egentligen hörde till korsande gata då? På den runda jag ska dela post till imorgon finns det massor av sådana små tokigheter. Tex så kommer jag då dela post på väg X, som inte har varken nummer 1 eller 2. När jag kommer till nr 7, då har vägen svängt ner till vänster. På huset därefter så står det visserligen 9, meeen det är väg Y, inte X. Väg X har nämligen inget nr 9. När man sedan delat post till hus nr 9 så kommer man visserligen till väg Y, men hus 9 har ingen infart, brevlåda eller synligt husnummer från den vägen. Jag blev lite förvirrad första gången jag körde där :p
 
Fyfan...
447CACDB-C15C-4547-A566-C0BD42C9E163.jpeg
 
Det var inte så att huset på vänstra sidan (med nummer 34) egentligen hörde till korsande gata då? På den runda jag ska dela post till imorgon finns det massor av sådana små tokigheter. Tex så kommer jag då dela post på väg X, som inte har varken nummer 1 eller 2. När jag kommer till nr 7, då har vägen svängt ner till vänster. På huset därefter så står det visserligen 9, meeen det är väg Y, inte X. Väg X har nämligen inget nr 9. När man sedan delat post till hus nr 9 så kommer man visserligen till väg Y, men hus 9 har ingen infart, brevlåda eller synligt husnummer från den vägen. Jag blev lite förvirrad första gången jag körde där :p
Samma gatuadress. Tokigt nog.
 
Känns som att jag hungrar ihjäl :wtf: Men det är ren lögn för jag har tusan inte slutat äta på hel dagen, inkuderat att jag av misstag råkade både köpa och äta upp en McDonalds måltid och en corn cup för någon timme sedan :o
 
Jag har ridit och kunde konstatera att hästens dressyrsadel inte passar mig alls och jag kände mig skitdålig när jag inte kunde hitta balansen i den. (Det kan inte hästens ägare heller.)
 
Funderar på vad jag ska köpa till chefens dotter i konfirmation. Hon är hästtjej och har två egna. Falsterbo är redan fixat för oss bägge för länge sedan
 
Jag har blivit beroende av morgonbrasa!
Till mitt stora förtret börjar det bli för varmt i köket på morgonen för att det ska vara legitimt att tända en brasa. :cry: Jag hade hoppats på att det skulle vara ca. 19 grader, men det är nästan 21 grader.
 
Molande obehagskänsla.

Igår var jag på guidemöte inför kommande säsong. Guidningen är rätt dåligt betald men vi som guidar - på vår fritid - gör det för att vi älskar det. Många väldigt kunniga och proffsiga.

Igår stod den kommunala chefen och läste lusen av oss. Började med att han behövde ta upp något otrevligt. Han hade från flera håll, från konstkännande gäster, fått klagomål på att guiderna varit för personliga och "gett omdömen" om konsten. Det hela var väldigt luddigt och riktat till hela gruppen.

Undrar vad han ville uppnå. Vi gör detta av lust och vi har alltid varit ganska personliga. Det har varit ett framgångsrecepet att vi berättar istället för att föreläsa fakta om tekniker, tidigare verk, influenser etc.

Min glädje inför säsongen försvann ganska effektivt. Eftersom ingen var utpekad blev alla utpekade.
Inte roligt alls.
 
Molande obehagskänsla.

Igår var jag på guidemöte inför kommande säsong. Guidningen är rätt dåligt betald men vi som guidar - på vår fritid - gör det för att vi älskar det. Många väldigt kunniga och proffsiga.

Igår stod den kommunala chefen och läste lusen av oss. Började med att han behövde ta upp något otrevligt. Han hade från flera håll, från konstkännande gäster, fått klagomål på att guiderna varit för personliga och "gett omdömen" om konsten. Det hela var väldigt luddigt och riktat till hela gruppen.

Undrar vad han ville uppnå. Vi gör detta av lust och vi har alltid varit ganska personliga. Det har varit ett framgångsrecepet att vi berättar istället för att föreläsa fakta om tekniker, tidigare verk, influenser etc.

Min glädje inför säsongen försvann ganska effektivt. Eftersom ingen var utpekad blev alla utpekade.
Inte roligt alls.

Men så trist! Det där hade han lätt kunnat formulera på annat sätt, utan att referera till det som ett klagomål. Jag skulle höra av mig och säga just så - att ni som guidar ser det som ideellt arbete och att det var många som tog illa upp av formuleringen.
 
Har varit vaken några timmar, rastat hundar, utfodrat hela högen, torkat golv och tog en "testbild" av en pelargon i morgonsolen med nya kameran medan jag väntade på att tevattnet skulle koka upp.

57597590_2753793684638080_4265185357114376192_n.jpg


Lär nog ta en stund att vänja mig vid den känner jag, men det blir nog bra så småningom :)
 
Sitter på jobbet och är lite avis på mannen som är ledig idag, han planerar tydligen att vara ute i solen med hunden hela dagen, eventuellt blandat med att hänga i soffan och ta det lugnt. Inte alls orättvist! :cautious:

Fick dessutom sms om att min häst nog hemskt gärna ville komma ut i det fina vädret, så småtjejerna i stallet skulle ta med honom ut på långtur i skogen, lyxigt värre :heartlaugh: men jag är nog lite avis även på hästen :cautious:

Unnar dem såklart en fin dag i solen :heart men längtar allt bra mycket tills imorgon när jag också är ledig :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
307
· Visningar
10 697
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 466
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 375
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp