Vad GÖR vi? Del XCIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
På loppis, hittat en hel del konstgjorda blommor till ridbanan :)
Och annat jag bara var tvungen att ha ;) som en underbar duk med vitbroderier för 40 kr.
Och golv till fikarummet i stallet och sadelkammaren. Och ett skötbord som ska bli fodervagn med några hjul på.
Och lite annat jag ska ha till we hindren som en kanna och en stor slangklämma som ska få agera ring när det är blåsigt. Loppis levererar :D
 
Mitt jobb är spännande och roligt... men det är verkligen inte för alla. Dock finns det så mycket olika saker man kan jobba med som geolog, prospektering är bara en del (om än väldigt viktig).

Ska man jobba som jag gör bör man minst ha en liten adrenalinknarkare inom sig iaf... :angel: :D
Jo, det låter väldigt roligt!

Men jag tror tyvärr inte att det skulle passa mig. Dels är jag livrädd för alla sorters maskiner (går långa omvägar bara jag ser ett vägarbete, för maskinerna är ju SÅÅÅ läskiga :o), och dels är jag rädd för träd. Jag har någon fixerad idé om att trädet ska hoppa upp från marken och anfalla mig, speciellt om det är många träd nära varandra, vilket ju är själva grejen med skogen... :angel: Är dessutom inte så förtjust i adrenalinkickar och när saker sker plötsligt utan förvarning...

Jag tror att jag kan bocka av allt på "varför du inte ska jobba som geolog"-listan :D :angel: :cautious:
 
29529
torktummlar skorna 😁
 
Jo, det låter väldigt roligt!

Men jag tror tyvärr inte att det skulle passa mig. Dels är jag livrädd för alla sorters maskiner (går långa omvägar bara jag ser ett vägarbete, för maskinerna är ju SÅÅÅ läskiga :o), och dels är jag rädd för träd. Jag har någon fixerad idé om att trädet ska hoppa upp från marken och anfalla mig, speciellt om det är många träd nära varandra, vilket ju är själva grejen med skogen... :angel: Är dessutom inte så förtjust i adrenalinkickar och när saker sker plötsligt utan förvarning...

Jag tror att jag kan bocka av allt på "varför du inte ska jobba som geolog"-listan :D :angel: :cautious:

Jag älskar borriggen (när särbon jobbar natt somnar jag ofta till ljudet av hans rigg i örat :love:). När vi drog igång senaste projektet var det verkligen: "Nu är allt som det ska vara igen". Min absoluta favorittid är när jag går ut till riggen på kvällen ensam, det är mörkt och enda ljuset är pannlampan på hjälmen (och det från riggen givetvis men det kan vara någon km dit). Det är då jag lever :heart

Mitt andra vinterjobb är också adrenalinknarkande (i högsta grad!) och involverar maskiner :laugh:
 
Pausar i packandet. Har så jäkla mycket skit att jag nästan vill gråta, har redan slängt ut tre fulla sopsäckar med kläder men har ändå mängder med saker som jag inte vet var jag ska göra av det. Farsan som kommer över för att åka med hem tror inte på mig när jag säger att jag inte vet hur jag ska få plats med allt, han tror typ att jag har lite kläder, en cykel och några köksprylar..
 
Pausar i packandet. Har så jäkla mycket skit att jag nästan vill gråta, har redan slängt ut tre fulla sopsäckar med kläder men har ändå mängder med saker som jag inte vet var jag ska göra av det. Farsan som kommer över för att åka med hem tror inte på mig när jag säger att jag inte vet hur jag ska få plats med allt, han tror typ att jag har lite kläder, en cykel och några köksprylar..

:heart :heart
 
Planerar att ha en redigt slow hemmahelg med 5 av hundarna (den 6:e är iväg och tävlar med maken hela helgen). Har inte nått planerat och ska bara ta saker som de kommer.

Har hittills klippt hundklor och röjt/dammat i köket, nu går robotdammsugaren där inne medan jag dricker kaffe :up: . När tiden känns rätt ska jag spritsa en kladdkaka med nutellafrosting. Sen har jag inga mer planer än så länge :D!
 
Jag älskar borriggen (när särbon jobbar natt somnar jag ofta till ljudet av hans rigg i örat :love:). När vi drog igång senaste projektet var det verkligen: "Nu är allt som det ska vara igen". Min absoluta favorittid är när jag går ut till riggen på kvällen ensam, det är mörkt och enda ljuset är pannlampan på hjälmen (och det från riggen givetvis men det kan vara någon km dit). Det är då jag lever :heart

Mitt andra vinterjobb är också adrenalinknarkande (i högsta grad!) och involverar maskiner :laugh:
Riggen får du ha för dig själv ;)
Men att gå ut i skogen så tidigt att det är mörkt ute fortfarande eller ligga i ett gömsle en hel natt - det är grejjer det :love:
+ ditt andra vinterjobb :angel:
 
Slutade med att jag klippte ett par klor igår kväll, kunde inte med att ta allihop eftersom hon skrek som om hon höll på att bli mördad... Får se om det blir något mer av saken senare idag. Nåväl förlåten har jag iaf blivit efter mycket korv och ost :D
 
Sov 4,5h inatt så är helt förstörd idag. Försökt sova i soffan men utan framgång. Mår illa och har huvudvärk men lär sätta igång med lunchen. Sambon som jobbat natt lär vakna snart och han kommer må ännu sämre än jag, och behöva äta.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
11 309
Senast: Lingon
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 248
Senast: Sassy
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
378
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp