Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi som kör tygblöjor tipsar om att köpa ett ”skal” man har till tygblöjor dvs yttersta lagret. Och sen ha det utanpå engångsblöjan. Så länge det inte kommer bajs på är det bara att skölja av eller hänga på vädring vid behov inför nästa användning :)

Exempelvis ett sånt här:

https://ecomini.se/en/collections/os-pul-skal/products/one-size-diaper-cover-thyme

Finns såna som har stängning med kardborre också
Åh vilket bra tips! Ska absolut testa! :)
 
Har blivit friserad i en timme typ 😜
 

Bifogade filer

  • 84EFEC48-3870-4BA1-AFFA-AE47752B20DA.jpeg
    84EFEC48-3870-4BA1-AFFA-AE47752B20DA.jpeg
    255,3 KB · Visningar: 119
Här är det två utslagna föräldrar (ena förkyld, andra ledsen och i sorg) med vild 2-åring som tänjer på gränserna nu när föräldrarna inte orkar hålla i. Har precis tagit napp från sängen fast hon vet att hon inte får ha den när hon är vaken...

Orkar inte ta fajten 😅 Men man vet att det straffar sig sen...
 
Åkte till en nybyggd lekplats på en skolgård och har klättrat med dottern i typ en timma. Nu är mamman helt slut :laugh: Men vi har haft jättekul :bump:

När vi satte oss i bilen sa hon "supertack vi åkte till den roliga lekplatsen" Alltså, jag smälter lite :heart Då åker vi ju absolut dit igen snart!
 
Sitter på en stol i sonens rum, han har varit ”bortskämd” med nattningar, där vi läst, sjungit och legat kvar tills dess att han somnat. Men snart kommer tvillingarna så då kommer vi nog ha svårt för längre nattningar. Vi kommer fortsätta läsa varje kväll, men målet är att vi bara ska läsa, säga god natt och gå ut ur rummet. Vi började med att sluta sjunga men ligga kvar i sängen, sen efter någon vecka satte vi oss på sängkanten efter att ha läst och nu på en stol precis vid dörren. Små steg men har man gjort nästintill likadant i fem års tid (med undantag när han var bebis) så känns det som att man behöver ta det lite lugnt med avvänjningen :)
 
Sitter i sängen med mätt bebis sovande på mig, ska strax försöka lägga ner så jag också får sova. Men det är så gosigt :love:
 
Jag är ute och promenerar med baby som inte vill sova. Delvis vårat fel, vi bytte spis imorse och sköt på hans förmiddags sömn. Men trodde inte han skulle vara vaken såhär sent för det :o
 

Bifogade filer

  • 19A52F84-E389-4BAB-BBF6-B3C32231EB04.jpeg
    19A52F84-E389-4BAB-BBF6-B3C32231EB04.jpeg
    315,2 KB · Visningar: 58
Står en kopp varmt kaffe på bordet men samtidigt är 2 av 4 barn vakna. Den minsta ligger och tränar på att komma iväg på golvet. Nästyngsta barnet kör leksakstraktor i vardagsrummet, väääldigt nära sin syster.

Själv behöver jag kaffe, då minste barnet sov i dubbelsängen inatt. Hon har sovit bra men inte jag.
 
Jag ligger på soffan hos kompisar vi är på besök hos. Har precis gått en runda med lilltjejen som vägrat äta inatt (tand på väg upp) och tyckte kl4 var en bra tid att vakna - idag igen :cautious: (dock fick sambon ta det tyngsta lasset och gå upp med henne, jag löste av vid 7 så han fick lägga sig igen. Lilltjejen ligger i vagnen utanför, och resten av huset håller på att vakna. :heart
 
Vi hade barnkalas för 5åringen igår. Säger bara en sak - Armageddon 🤯

5st 5 och 6 åringar bjudna. 2st slogs, sparkades, nöps och knuffades med allt och alla. När någon lackade ur och gav tillbaka började nr1 tokgråta och tycka väldigt synd om sig själv. Jag hade sådan lust att säga "skyll dig själv snorunge" men lyssnade till min vuxna inre röst och avstod.

Det hoppades friskt i möbler och det slängdes saker.

Upptäckte efteråt att någon gäst grävt i ALLA krukor med bebisplabtor som stod i fönstret. Återstår att se om vi får några växter alls i år.

Det genomgående temat var att tillsägelser från oss hade effekt i 3,5 sekunder och då lackade ändå mannen ur och röt ordentligt åt dem vid ett tillfälle.

Våra barn då? (Hade 7 åringen hemma också). De skötte sig och tyckte det var väldigt skönt när sista gästen hade gått. 🙃
 
Storebror kom precis upp också.
Han: "Mamma, det är ljust fast det är sent på kvällen!"
Jag: "Det är faktiskt morgon, klockan är nästan 8"
"Jaha, är det morgon redan. Men... har det varit natt också?" :D
Det är lite klurigt det här med ljuset, sonen har ibland lite svårt att acceptera att det är kvällen trots att det är ljust ute! Kanske vill han inte acceptera men 🙈
 
Det är lite klurigt det här med ljuset, sonen har ibland lite svårt att acceptera att det är kvällen trots att det är ljust ute! Kanske vill han inte acceptera men 🙈

Vi försökte förklara sommartid för våra barn, det gick sådär 🙈 Kan förstå dem, när de lägger sig vid 19.30 är det ju inte ens lite mörkt 😄
 
Här har vi precis ätit färdigt frukosten, äldsta sitter på sitt rum och minsta sitter i soffan bredvid sin pappa och kollar iPad. Själv tänkte jag passa på att städa lite innan dagen drar igång ordentligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp