Bukefalos 28 år!

Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nyss kommit hem efter att ha jobbat på kontoret under förmiddagen. Åkte innan make och lilla vaknade så hon tänkte antagligen inte ens på att jag var borta, men blev så himla glad när hon fick se mig :love: Det blev jag också förstås!
 
Vab:ar på här hemma. Blivit dålig själv också 😕 Men ungen har sjukt dålig aptit och har ätit mer eller mindre ingenting på snart 3 dagar. Lite glass, frukt och blåbärssoppa typ. Har för ont i halsen säger han.

Grejen är den att han är inte precis stor i maten annars heller och sambon är sjukt stressad över att han inte äter. Jag känner att det är nog ingen fara så länge han dricker? Är ju inte helt ovanligt att aptiten försvinner när man har feber + halsont.
 

Bifogade filer

  • 6BF79B8F-E206-4778-A937-CAFBA1122CF2.jpeg
    6BF79B8F-E206-4778-A937-CAFBA1122CF2.jpeg
    255,9 KB · Visningar: 53
Vab:ar på här hemma. Blivit dålig själv också 😕 Men ungen har sjukt dålig aptit och har ätit mer eller mindre ingenting på snart 3 dagar. Lite glass, frukt och blåbärssoppa typ. Har för ont i halsen säger han.

Grejen är den att han är inte precis stor i maten annars heller och sambon är sjukt stressad över att han inte äter. Jag känner att det är nog ingen fara så länge han dricker? Är ju inte helt ovanligt att aptiten försvinner när man har feber + halsont.

Kan han få i sig isglass? Man kan frysa fruktpure, tex från klämmisar och ge som isglass, så är det lite han får i sig i allafall (Smakar också mer än frusen saft), hade kanske gått med yoghurt också?
Nyponsoppa med grädde eller glass i?
(Jag tappade också alltid aptiten när jag var sjuk som liten, brukade leva på saft och glass)

Men så länge han dricker så är det det viktigaste.
 
Kan han få i sig isglass? Man kan frysa fruktpure, tex från klämmisar och ge som isglass, så är det lite han får i sig i allafall (Smakar också mer än frusen saft), hade kanske gått med yoghurt också?
Nyponsoppa med grädde eller glass i?
(Jag tappade också alltid aptiten när jag var sjuk som liten, brukade leva på saft och glass)

Men så länge han dricker så är det det viktigaste.

Ska testa med isglass! Yoghurt skulle sambon köpa med hem från jobbet så får vi se om det går ner. Blev lite osäker på ”hur illa” det är att leva såhär ett par dagar, jag skulle ju liksom inte ta någon större skada av det själv men jag är ju å andra sidan inte ett växande barn.
 
Ska testa med isglass! Yoghurt skulle sambon köpa med hem från jobbet så får vi se om det går ner. Blev lite osäker på ”hur illa” det är att leva såhär ett par dagar, jag skulle ju liksom inte ta någon större skada av det själv men jag är ju å andra sidan inte ett växande barn.
Jag skulle fokusera på vätska och kolhydrater så det finns lite energi att ta av, så saft, glass och frukt är helt okej.
 
Vab:ar på här hemma. Blivit dålig själv också 😕 Men ungen har sjukt dålig aptit och har ätit mer eller mindre ingenting på snart 3 dagar. Lite glass, frukt och blåbärssoppa typ. Har för ont i halsen säger han.

Grejen är den att han är inte precis stor i maten annars heller och sambon är sjukt stressad över att han inte äter. Jag känner att det är nog ingen fara så länge han dricker? Är ju inte helt ovanligt att aptiten försvinner när man har feber + halsont.
Ett par dagar ska inte vara någon fara alls, viktigaste är vätska så de inte blir uttorkade.
Gärna dricka saft och juice och liknande.

Min grabb har tagit en tugga och sen "jag är mätt mamma" typ oavsett vad som serverats, och han har fått allt han önskar.

Isglass kan han äta en hel om man har tur.

Lider med dig, hemskt att vara hemma sjuk med ett sjukt barn! Här har sonen börjat piggna till men inte jag :(
 
Ligger i sängen bredvid en nysövd bebis. Jag hade just lagt honom i babynestet med en nalle i hopp om att han skulle somna, när hans pappa tog rast från jobbet och kom upp för att hänga. Först vaknade H till eftersom pappa är så himla rolig, men i slutändan låg han mellan oss och somnade till ljudet av sina föräldrar som pratade (förvisso om rätt torra jobbgrejer men det visste ju inte H). Så himla mysigt, och vilken lyx med hemarbete som ger min unge tillgång till båda sina föräldrar även dagtid :love:
 
Lilltjejen har feber, andra kvällen i rad. 38,3 så inte jättefarligt, men ändå. Mår bra på dagen (men snorig) men på kvällen blir det sämre.

Nu har hon somnat, hon orkade inte ens kolla klart hela vaggvisan. Vissa kvällar går jag damp på att hon inte kan somna utan att vagga henne men vissa kvällar är det ju bara så mysigt.

A96726AA-ACDA-428E-8D38-67E9D93974F4.jpeg
 
Tråkigt att ingen av dem verkar gilla det. Vi har haft en av varje, första älskade sin vagn! Andra var inte så förtjust, sov bara 30-40 min och vaknade direkt den stod still. Hon vande sig dock och med henne funkade det att bara vagga vagnen fram och tillbaka på altanen och sen ställa henne där när hon somnat, då kunde hon sova vidare. Men det är ju hopplöst svårt med såna tips, alla barn är så olika 🤷‍♀️ Hoppas ni hittar nåt lösning, det är ju så smidigt med sovande barn i vagn.
Det verkar onekligen smidigt! Det här barnet kan, än så länge, tänka sig att ligga i vagnen kortare stunder och kan sova i den ibland om han läggs ner när han somnat, vilket är betydligt mer än vad storasyster gick med på. Man får vara glad för det lilla :)
 
Ligger kvar mellan sovande ungar men ska nog strax upp och ta en glass och sen en dusch (notera, jag prioriterar glassen först:p).

Vi har haft en mysig dag med större delen av tiden utomhus.

Imorgon är det dags för jobb/förskola igen. Lite orolig då dottern snorar lite, även om det varit mer eller mindre konstant sen i påsk och hon är helt pigg så tycks förskolan gå på färg på snoret :cautious: och för bara en vecka sen var det grönt och konstant tyckte de och ringde hem henne.
 
Ligger i sängen bredvid en nysövd bebis. Jag hade just lagt honom i babynestet med en nalle i hopp om att han skulle somna, när hans pappa tog rast från jobbet och kom upp för att hänga. Först vaknade H till eftersom pappa är så himla rolig, men i slutändan låg han mellan oss och somnade till ljudet av sina föräldrar som pratade (förvisso om rätt torra jobbgrejer men det visste ju inte H). Så himla mysigt, och vilken lyx med hemarbete som ger min unge tillgång till båda sina föräldrar även dagtid :love:
Min baby är tio månader och jag har nu jobbat två. Är otroligt glad att jag kan arbeta hemifrån!
Hade ju varit sjukt jobbigt att inte kunna gå och gunga på lunchen ❤️
 
Sambon är iväg i 2,5 dygn, tillbaka imorgon. Första gången själv med lilla Lova (3 månader) så länge. Så skönt att vi får ha sängen för oss själva. :D So far so good! Nu har hon just badat, fått naglarna klippta och somnat i vagnen ute på altanen. :love: Får se hur länge hon tänkt sova där idag..dagarna innan har hon sovit där i 4 timmar på em, så länge brukar hon aldrig sova på dagtid annars!
 
Funderar på hur man gör för att få bebis att somna i vagn. Det här är mitt andra barn, och ännu har jag inte upplevt detta. :down:

Jag köpte precis hem en sjukt gosig overall från Konges Slöjd. Hon verkar gilla den så mycket att hon till och med accepterar att åka vagn i den, gosar bara in sig i luvan och somnar. Innan har det bara varit skrik. Jag tror det hjälper eftersom skillnaden i känsla och temperatur inte blir så stor när man sätter ner henne vagnen, hon kan ha gosat in sig i famnen och i overallen och när man sen flyttar henne så är hon fortfarande varm och go.

Sen kör jag sitt-delen av vagnen. Den accepterar hon bättre.

Det verkar, peppar peppar, funka för oss hittills!

3B136053-52CE-4FC5-8C48-5DB68C887BB6.jpeg
 
Visa bifogad fil 90532

Klockan är över åtta och lillan borde vara i säng nu, eller åtminstone ligga och varva ner med en bok. Men första våren i hus med stor trädgård är fantastisk och varken hon eller jag kan hålla oss från att springa runt i grönskan och fånga de sista strålarna av kvällssolen. Magiskt 😍

Jag är så dålig på att hålla i rutiner när jag själv är lika driven som hon att vara ute lite till...

Life goals :love:
 
Jag köpte precis hem en sjukt gosig overall från Konges Slöjd. Hon verkar gilla den så mycket att hon till och med accepterar att åka vagn i den, gosar bara in sig i luvan och somnar. Innan har det bara varit skrik. Jag tror det hjälper eftersom skillnaden i känsla och temperatur inte blir så stor när man sätter ner henne vagnen, hon kan ha gosat in sig i famnen och i overallen och när man sen flyttar henne så är hon fortfarande varm och go.

Sen kör jag sitt-delen av vagnen. Den accepterar hon bättre.

Det verkar, peppar peppar, funka för oss hittills!

Visa bifogad fil 90633
Gosigt ser det onekligen ut att vara! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppfödare som slutat svara
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp