Vad gör vi? - Kids Edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är lite klurigt det här med ljuset, sonen har ibland lite svårt att acceptera att det är kvällen trots att det är ljust ute! Kanske vill han inte acceptera men 🙈
+ @Guldaskig
Ja det är verkligen klurigt. Livet skulle inte funka hos oss utan mörkläggningsgardiner :D Jag tror sonen helt enkelt trodde det var kväll och ljust fortfarande, han vaknar ibland på kvällen, och jag satt ju "uppe". Det tog en stund, sen accepterade han att det var morgon iaf :D
 
Sitter i omklädningsrummet och lyssnar på musiken som dottern dansar till. Vi får inte vara med inne men dottern vill ha mig nära ändå ❤️
 
Funderar på hur man gör för att få bebis att somna i vagn. Det här är mitt andra barn, och ännu har jag inte upplevt detta. :down:
 
Funderar på hur man gör för att få bebis att somna i vagn. Det här är mitt andra barn, och ännu har jag inte upplevt detta. :down:

Tråkigt att ingen av dem verkar gilla det. Vi har haft en av varje, första älskade sin vagn! Andra var inte så förtjust, sov bara 30-40 min och vaknade direkt den stod still. Hon vande sig dock och med henne funkade det att bara vagga vagnen fram och tillbaka på altanen och sen ställa henne där när hon somnat, då kunde hon sova vidare. Men det är ju hopplöst svårt med såna tips, alla barn är så olika 🤷‍♀️ Hoppas ni hittar nåt lösning, det är ju så smidigt med sovande barn i vagn.
 
DSC04422.JPG


Klockan är över åtta och lillan borde vara i säng nu, eller åtminstone ligga och varva ner med en bok. Men första våren i hus med stor trädgård är fantastisk och varken hon eller jag kan hålla oss från att springa runt i grönskan och fånga de sista strålarna av kvällssolen. Magiskt 😍

Jag är så dålig på att hålla i rutiner när jag själv är lika driven som hon att vara ute lite till...
 
Jag sitter i soffan, bebis (tja, hon är ju 1 år 2 månader nu, kanske ingen bebis längre?) sover. Vi har varit halvförkylda i två veckor men det verkar bryta ut på riktigt nu med lite feber och dålig mage (10 blöjor idag…), eller så är det tänder på g. Sitter och funderar på om det är muskelryckningar eller om jag känner andra bebisen i magen? Jag är också förkyld, täppt i näsan och hostar deluxe..

Ändå så tacksam för livet, det är så skört. En av mina bästa vänner fick i fredags reda på att hon har cancer. Livmoderhalscancer, behöver inte alls vara så allvarligt men kan vara. Livet kan verkligen förändras bara på ett ögonblick. Känns så orättvist, hon ska gifta sig om en månad, livet ska vara på topp nu - inte fullt med oro och rädsla.
 
Visa bifogad fil 90532

Klockan är över åtta och lillan borde vara i säng nu, eller åtminstone ligga och varva ner med en bok. Men första våren i hus med stor trädgård är fantastisk och varken hon eller jag kan hålla oss från att springa runt i grönskan och fånga de sista strålarna av kvällssolen. Magiskt 😍

Jag är så dålig på att hålla i rutiner när jag själv är lika driven som hon att vara ute lite till...
Fantastiskt!
 
Visa bifogad fil 90310
En meter 2-åring bestämde sig för att han skulle somna PÅ mig ikväll. Det har inte hänt på typ 1,5 år, så vem är jag att säga nej?
Jag försökte länge klura ut hur jag skulle lyckas ta mig ur situationen men såhär nästan två timmar senare ligger vi kvar. Det är alldeles för mysigt 🤷🏼‍♀️
Så mysigt!
19-månaders dottern somnade på mitt bröst så i hängmattan häromdagen. Jag hade egentligen tänkt göra annat när hon sov, men jag bestämde mig för att ta en tupplur själv samtidigt och lät henne ligga kvar :love: .
 
Unnade mig lite choklad och en pepsi framför tvn när ungarna somnat :). Snart ska jag krypa ner intill dom (vi samsover än, sonen är 4 år men definitivt inte redo sova själv). Jag brukar klaga på att det blir trångt och att dom sparkas osv, men på ett sätt är det ju faktiskt rätt mysigt. Tids nog vill de nog sova i egna sängar i eget rum.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Inredningstips kök

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp