Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har semester nu. Somnade på soffan när jag kom efter jobbet.
Tittar på Falstebo nu.
Är för varmt att pyssla med karen nu. 31,3 grader här, i skuggan:crazy:
 
Wow! Imponerad av att du orkar. Både som hjärntrött och i värme3n!

Jag har en massa jag borde göra, men värmen gör mig förlamad. Sitter mest still inne och det blir inget för mig. :(
Jag kommer nog få betala med trötthet. Det har hänt förr. Igår sov jag flera timmar på eftermiddagen/kvällen och trots det så kunde jag sova på natten även om jag somnade lite senare än vanligt.

Om jag hade varit pigg och rask så hade köket redan varit färdigt. Nu blir det bit för bit. Jag sliter ner lite lös tapet i förbifarten. Spacklar lite här. Slipar lite där. Och så måste listerna bort, både här och där. Men när man kommit igång med tapetsering så får man ju köra på tills man kommer till ett ställe där det är lagom att bryta. Det var den största biten som blev klar idag. Nu har jag 3 mindre väggpartier kvar. En blir nog klar i morgon. De andra två är inte klare med underarbetet.

Nu funderar jag på om jag ska köpa nya lister och foder istället för att återanvända de gamla (som är hela). De lister och foder som suttit passar inte riktigt i huset. Fast enklast och billigast är väl att bara tvätta av dem och måla innan jag sätter tillbaka dem som de satt.
 
Jag kommer nog få betala med trötthet. Det har hänt förr. Igår sov jag flera timmar på eftermiddagen/kvällen och trots det så kunde jag sova på natten även om jag somnade lite senare än vanligt.

Om jag hade varit pigg och rask så hade köket redan varit färdigt. Nu blir det bit för bit. Jag sliter ner lite lös tapet i förbifarten. Spacklar lite här. Slipar lite där. Och så måste listerna bort, både här och där. Men när man kommit igång med tapetsering så får man ju köra på tills man kommer till ett ställe där det är lagom att bryta. Det var den största biten som blev klar idag. Nu har jag 3 mindre väggpartier kvar. En blir nog klar i morgon. De andra två är inte klare med underarbetet.

Nu funderar jag på om jag ska köpa nya lister och foder istället för att återanvända de gamla (som är hela). De lister och foder som suttit passar inte riktigt i huset. Fast enklast och billigast är väl att bara tvätta av dem och måla innan jag sätter tillbaka dem som de satt.
Tror du måste lära dig att sluta se vad du skulle ha kunnat göra. Se vad du gör istället. (i analogi med att bara den som saknar är fattig)


Rid den häst du har. Det här är det läget du har just nu. Och med tanke på det är det strålande bra att du gort allt det där. :bow:

Och ja, trötta blir vi allihop. I varierande grad.
 
Jag hittade en sjö. Det var långgrund sandstrand och riktigt varmt i vattnet.
20180715_171846.jpg


Tror du måste lära dig att sluta se vad du skulle ha kunnat göra. Se vad du gör istället. (i analogi med att bara den som saknar är fattig)


Rid den häst du har. Det här är det läget du har just nu. Och med tanke på det är det strålande bra att du gort allt det där. :bow:

Och ja, trötta blir vi allihop. I varierande grad.
Jo, jag är rätt nöjd ändå med det som sker. Jag har ju aldrig tapetserat förut. Det blir nog ett lyft för köket när det blir klart.

Idag dog min cancerkamrat :(
Fuck cancer.
:heartheart:heart
 
Sitter utanför sommarstugan och njuter av att vara ledig, att det är varmt och att vi är på plats där vi är nu. Dock saknar jag tonåringen som valde att stanna hemma i år, hon skulle inte klara sig utan hästen så länge. :laugh:
 
Följer matchen lite vid sidan av. Tvättar. Packar om. Försöker hindra kattfröknarna från att smyga ned i väskan. Gjorde en smoothie på de sista grönsakerna i kylen och sippar på den.
 
Spelat bilbingo med mamma, pappa och systerson. Det var trevligt. Vi vann inget..
Nu ligger jag nyduschad i sängen och ska sova strax. Väntar på att sambon ska komma hem också.

Imorgon börjar jag med operation viktnedgång. Ska leva på pulver i fyra veckor och se om jag inte kan bli av med några kilo. Har så extremt svårt att gå ner i vikt!
 
Borde väl göra nåt men har varken lust eller ork.
54 är för tidigt att vandra vidare, vi firade hans födelsedag förra veckan.
Suck.
 
Borde väl göra nåt men har varken lust eller ork.
54 är för tidigt att vandra vidare, vi firade hans födelsedag förra veckan.
Suck.

Samma ålder som pappa när han gick bort. Också cancer (bukspottskörteln). Fem veckor efter att han ridit dressyrkurs på hästen och allt verkade som vanligt var han död. Cancer är verkligen förjävligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 703
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 391
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 099

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp