Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Snart röjt färdigt i ladan. Hur mycket saker finns det egentligen? Mest bråte och massor av damm :cool:
Annars inget speciellt. Hovslagare tidigare idag, tömkört och påbörjat en provisorisk hage.
Tänkte äta nu och sen glass.
 
Åååh idag är det skönt ute! :love: Varmt men det blåser så skönt :love::love: Sitter ute i min sköna solstol i skuggan och bara njuter :love:
 
Jag kom precis hem. Jag har badat! Högst ofrivilligt, men ändå. ;)

Jag vadade ut i vattnet och ställde mig på ett ben på en sten och skrävlade ”Det HÄR kräver bålstabilitet!”. En sekund senare låg hela jag inkl kläder under vatten. Mitt sällskap hade väldigt kul i alla fall ...

Jag ska börja göra plankan lite oftare.
 
När jag inte har legat i sjön idag så har jag suttit i skuggan av björkarna och haft en lyxig sjöbris. Nu håller sjön på att stanna, alltså mojnar brisen så sakteliga :arghh:
Sjöbris kom tillbaka!!!
 
Kan du kopa den pa natet sa den kommer om en dag eller tva? Eller atminstone ringa till affarerna innan du kor vidare for att leta efter en ny,
Jag visste inte riktigt var jag skulle leta då alla jag sett på andra ställen varit dyra. Men lagersaldot hos Rusta gick att kolla på hemsidan och det fanns i lager så jag åkte dit och köpte en.

Sen passade jag på att köpa lite andra grejer medan jag ändå var i stora staden och sen blev det en tur till Colorama. Fy tusan så svårt det är att välja kulör till lister och foder. Jag behöver ju tänka ett steg längre också då det inte finns någon dörr mellan hall och kök så färgen på dörrfodren behöver funka åt båda håll. Hallen ska målas så småningom.
 
Har mött djurrättsaktivister. Ingen rolig upplevelse. Rätt scary faktiskt.

Jag beklagar. Jag gjorde det nar jag var i Sverige sist nar jag hade en hund i bilen och tranade footgaende med en rottis som hade super kul och visade det tydligt. Jag var glad att den losa rottisen morrade och tankte jaga bort dem sa jag fick ryta i at henne nar de kom rusande emot och skrek om hur jag misshandlade henne. De backade tillbaka och lamnade parken under mutter och hot. Inte en kul upplevelse.

En vän fick besök av aktivister som gjorde en "aktion" på hens gård.

Usch sa hemskt. Da var de sakert organiserade och hade helt klart for sig hur de kunde stalla till det riktigt illa och hotfullt for din van.
 
Alla mina guppy, endlers och räkor var döda idag i ett av karen.:cry: Bara vissa av snäckorna och kampisen levde. Så jag fick tömma det karet helt, och starta om det. Nu är kampisen och snäckorna tillbaka i det karet. Antagligen en pump som la av...
Har inte varit utanför dörren idag. Har 29 grader utanför mitt fönster nu, i skuggan...:eek:
 
Idag har varit en tålamodskrävande dag :meh:
4 barn som har bråkat, tjurat, tjafsat med varandra och oss, gapat, skrikit och skyllt allt på varandra. Skjut mig. Och ge mig en glass.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 702
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 391
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 096

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp