Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses vilken morgon...

Haft problem med blodsockret under natten så känner mig ganska off fortfarande. Kastas in på jobbet med att börja lasta av stora reningsverk som tur är bara 2 st. Nästa ringer de har fåt fel på leverans och jag laddar för att gå på leverantören när jag efter lite luskande inser att det är mitt fel. Tusan också bara ringa och försöka få fram rätt.

Hunden min har överskottsenergi jäklar för hon har ju fått sova ut ordentligt och nu jädrar ska vi busa matte.

Huvudvärken börjar komma smygandes tack vare nattens bravader

Blir en lååååång dag detta
 
Pja... tvärslocknar man halv tolv, på kvällen när man vanligtvis har legat o stirrat upp i taket till halv två två... ja... då vaknar man halv åtta... låg kvar i sängen och messade med en kompis som precis skaffat sig två raskattungar och ville bolla med mig som hade uppfödningen igång för... eh.. 20 år sen... drygt. Nu har jag käkat två kokta ägg... fixat kaffetermos och tagit fram citronmuffins ur frysen. Nu lite youghurt o flingor.

Vi får se om jag ger mig ut med permobilen, eller om jag stannar hemma o "handarbetar"... glömde sätta permobilen på laddning i går... "halv tank"... Men den får stå ett par timmar nu, så får vi se.
 
Jösses vilken morgon...

Haft problem med blodsockret under natten så känner mig ganska off fortfarande. Kastas in på jobbet med att börja lasta av stora reningsverk som tur är bara 2 st. Nästa ringer de har fåt fel på leverans och jag laddar för att gå på leverantören när jag efter lite luskande inser att det är mitt fel. Tusan också bara ringa och försöka få fram rätt.

Hunden min har överskottsenergi jäklar för hon har ju fått sova ut ordentligt och nu jädrar ska vi busa matte.

Huvudvärken börjar komma smygandes tack vare nattens bravader

Blir en lååååång dag detta

Fy, blir stressad bara av att läsa om det. Hoppas det lugnar ned sig senare!
 
Bara för att man är så trött sitter jag nu på kontoret och huttrar,

Kan inte stänga fönstret då blir det för varmt för hunden.

Dagens i-landsproblem efter denna rekordvärme
 
Måste komma ihåg att gå på banken idag på lunchen. Älska *NOT* företag som kräver betalt dubbelt, skickar till inkasso och sen kommer på att jag ju faktiskt hade betalt från början, som jag hävdade.
Så får man två utbetalningsavier... Som kostar att lösa in annat än på egna banken (Hoppas det är gratis där iaf...)
 
Förundras över den bekant som jag nyligen börjat messa med. Hon är mjuk och vänlig och lite tystlåten.

När hon messar är det massor av utropstecken och hjärtan i överflöd? :confused::confused::confused:
 
Känner just nu att jag varken finns eller få höras när vi är iväg med killens söner som är 22 och 19 år gammla. Känner mig mest ivägen . och nu är dom nere i nån bunker från 40talet och tittar på vapen
 
Jag ger fan upp det här med hästar nu....

På väg in till Skara Hästakut. Andra skadan på nya hästen som kom till mig den 18/7 inte ens en månad.

20180809_172240.jpg
 
Såg just en brandbil åka förbi med ljusen på och googlade efter nyheter, det visade sig vara en befarad gräsbrand inte alls så långt härifrån :crazy: fy vad läskigt! Och nu kom en brandbil till förbi. Det regnade visserligen i natt men åskade också.
Hoppas att det går bra men kan inte låta bli att i huvudet planera vad man skulle få med sig om det skulle behövas...
 
Lång dag idag. Vaknade redan vid 4, halvsov till 7. Sedan käka frukost och åka in till stan.
Mötte min kompis vid Tinget, vi skulle åka med till Malmköping ihop. Kändes som lång resa dit, fast det bara var 12 mil dit.
Åkte med en gammal spårvagn och gick runt på Buss-museet. Det svalkade iaf på spårvagnen när den körde vid sjön (vetti sjutton vad den heter?)
Sedan åka in till "stan" och äta lite lunch. Fanns inte så mkt att välja på, så det fick bli kebab-tallrik. Hyfsat gott fast vi fick vänta länge på maten.
Sedan in i bussen igen och åka hem till Uppsala. Det gick fortare hem iaf.
Väl hemma gick jag till Apoteket och hämtade ut min Apodos.
Sedan käka lite middag - det fick bli yoghurt idag.
Byta mitt plåster. Har nu hormonplåster mot övergångsåldern, och det verkar funka för mig. Svettas nu normalt igen, även i denna värme. Har varit runt 30-31 grader idag.
Morsan är hemma nu igen efter sin Turkietresa, hon är jättebrun. Det är skönt att ha någon "vettig" att prata med igen
 
Damp ner ett sms på min privata mobil nu ikväll och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.
Ena sidan är glad för ett kvitto på ett bra jobb, andra sidan tycker det är lite obehagligt.

”Hej. Vet inte till hundra procent om jag kommit rätt. Kör du för ***** så är det rätt. Jag vill bara säga att du är den trevligaste chauffören jag har haft att göra med utan tvekan. Det är sådana som du man önskar att man var vän med. Hoppas att man inte är helt bortgjord i så fall bjuder jag på det. Ville gärna säga det. Ha en bra fortsättning.”
 
Damp ner ett sms på min privata mobil nu ikväll och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.
Ena sidan är glad för ett kvitto på ett bra jobb, andra sidan tycker det är lite obehagligt.

”Hej. Vet inte till hundra procent om jag kommit rätt. Kör du för ***** så är det rätt. Jag vill bara säga att du är den trevligaste chauffören jag har haft att göra med utan tvekan. Det är sådana som du man önskar att man var vän med. Hoppas att man inte är helt bortgjord i så fall bjuder jag på det. Ville gärna säga det. Ha en bra fortsättning.”

Tycker det är minst sagt gränslöst att leta reda på någons privata nummer. Gissar på totalt osmidig raggning är nästa steg i den konversationen. Blä!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 719
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 413
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 194

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp