Vad gör vi nu då? Del XCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Damp ner ett sms på min privata mobil nu ikväll och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.
Ena sidan är glad för ett kvitto på ett bra jobb, andra sidan tycker det är lite obehagligt.

”Hej. Vet inte till hundra procent om jag kommit rätt. Kör du för ***** så är det rätt. Jag vill bara säga att du är den trevligaste chauffören jag har haft att göra med utan tvekan. Det är sådana som du man önskar att man var vän med. Hoppas att man inte är helt bortgjord i så fall bjuder jag på det. Ville gärna säga det. Ha en bra fortsättning.”
Under förutsättning att du har ett ovanligt namn och att ditt nummer finns på t ex eniro tycker jag att det låter ganska trevligt. Däremot skulle jag inte svara, för att inte riskera att det ramlar över i raggförsök. (Men du måste ju kolla numret det kom från ;))
 
Fläckbehandlade ridbyxor direkt när jag kom hem. Kom mig aldrig för att ta på mig andra ridbyxor så nu vilar alla hästar.

Men även solen har sina fläckar och muskler byggs under vila eller hur var det nu...
 
Damp ner ett sms på min privata mobil nu ikväll och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.
Ena sidan är glad för ett kvitto på ett bra jobb, andra sidan tycker det är lite obehagligt.

”Hej. Vet inte till hundra procent om jag kommit rätt. Kör du för ***** så är det rätt. Jag vill bara säga att du är den trevligaste chauffören jag har haft att göra med utan tvekan. Det är sådana som du man önskar att man var vän med. Hoppas att man inte är helt bortgjord i så fall bjuder jag på det. Ville gärna säga det. Ha en bra fortsättning.”
Nja. Om det inte blir mer än så här, så tycker jag faktiskt att både smset och komplimangen var trevliga :) . Du har ju själv många gånger berättat hur mycket du tycker om ditt jobb och vad du gör. Det märks säkert också :) !
 
Damp ner ett sms på min privata mobil nu ikväll och jag vet inte riktigt vart jag ska ta vägen.
Ena sidan är glad för ett kvitto på ett bra jobb, andra sidan tycker det är lite obehagligt.

”Hej. Vet inte till hundra procent om jag kommit rätt. Kör du för ***** så är det rätt. Jag vill bara säga att du är den trevligaste chauffören jag har haft att göra med utan tvekan. Det är sådana som du man önskar att man var vän med. Hoppas att man inte är helt bortgjord i så fall bjuder jag på det. Ville gärna säga det. Ha en bra fortsättning.”

Skumt. Hen borde hört av sig till din arbetsgivare och bett denne framföra berömmet kan jag tycka!
 
Nja. Om det inte blir mer än så här, så tycker jag faktiskt att både smset och komplimangen var trevliga :) . Du har ju själv många gånger berättat hur mycket du tycker om ditt jobb och vad du gör. Det märks säkert också :) !
I och för sig, jag är som sagt kluven mellan komplimang och obehagligt, blandade känslor.
 
Under förutsättning att du har ett ovanligt namn och att ditt nummer finns på t ex eniro tycker jag att det låter ganska trevligt. Däremot skulle jag inte svara, för att inte riskera att det ramlar över i raggförsök. (Men du måste ju kolla numret det kom från ;))
Redan kollat upp, tillhör ju stalker eliten på internet... :angel:
Det är nog inte så svårt att hitta vem jag är, bara söka på mitt namn och jobbets namn på google, men känslan av att det känns lite olustigt finns där ändå, även om det är kul att få ett kvitto på att jag är bra på det jag gör.
 
Redan kollat upp, tillhör ju stalker eliten på internet... :angel:
Det är nog inte så svårt att hitta vem jag är, bara söka på mitt namn och jobbets namn på google, men känslan av att det känns lite olustigt finns där ändå, även om det är kul att få ett kvitto på att jag är bra på det jag gör.
Vem var det då, någon som verkade vettig när du mötte hen?
 
Har pratat med min ersättare. Fd klasskompis kollega från andra sidan Sverige typ. Vad världen är liten ändå. Känner ändå att mina timmar är i goda händer och hoppas det går bra för henne på första arbetspasset!
 
Körde kvällspass med pålle i ridhuset. Just hemkommen och sanerad.
Fan vad grisigt det blir att göra läggningar där. Både jag och häst var täckta i sand. Och all utrustning..
Men det var skoj! Han är så rolig mitt lilla hjärta!
Imorgon kommer efterlängtad sambo hem igen!❤️
 
Hade en minst sagt hektisk eftermiddag på jobbet igår..

Barnkalas med ponnyridning. Bara 6 barn men typ 15 vuxna, alla högljudda och exalterade. Anlände kl 14-14.10
Försöka få allt i ordning och off they go på deras ponnyer. Samtidigt börjar kunder för em-turen rulla in mitt i stöket.
Samtidigt kommer foderleverans som lossas med truck..

Nåja det gick bra. Hade en häst med på turen som för först gången går med kund på ryggen. Allt gick bra första halvan och på stranden och i vattnet. Jag var såå stolt inombords.
Tills vi skulle gå hem och hästen väljer att lägga sig ner och rulla med kund och sadel på. Kunden var snabb som en ninja dock och rullade undan...

Upp i sadeln igen efter check av kund och häst. Allt ok. Första traven på vägen hem. Hästen piper iväg i ett glädjeskutt men kunden satt kvar och hästen stannade när vi andra stannade direkt. Men då beslutar jag att byta häst med kunden.

Frid och fröjd på vägen hem.

Jag somnade ovaggad kl 21 igår kväll. Kaffe nu. Dags för en ny dag om ca halvtimmen....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 064
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp