Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska strax bege mig till vårdcentralen, efter att ha hostat så benen vek sig inatt och vetskapen om att mitt immunförsvar är sänkt så insåg jag att det nog är vettigt att iaf utesluta lunginflammation... det tyckte sköterskan jag pratade med också. Men håller tummarna för att det inte är det.

Håller tummarna!
 
Beställt nytt lock men är ändå himla irriterande. Skulle kommit igång idag ordentligt med att börja röja ute, så blir inte förrän nästa vecka.
Ok nya friska tag. Ska försöka hugga ved ett tag nu på eftermiddagen. Är inte så duktig på det men kanske hår lättare nu bär jag fick en riktigt märkesyxa i present. Har annars vedklyvern men vore smidigt att hugga redan i skogen för att sedan ta in dem i vedbodan direkt (döda träd så är redan torra)
 
Sitter och kollar på House of Commons debatten idag när 8 motioner ang Brexit röstades ner. Galnare än någon såpa. Demokrati in action....


Scrolla bara fram till när den börjar. Lite mer intensiv och vältalig än svenska riksdagen 😂
Å jösses vilket långt program! Håller de på sådär hela tiden?!

Såg på svt tidigare idag och ja vad säger man. En kvinna fick skrika för att överrösta bullret och protester.

Får se vart detta slutar
 
Försöker komma på vad en film heter. Kanske runt 10 år gammal? Filmen alltså. Huvudpersonen var i tonåren. En svensk film som handlade om att hon blev våldtagen och sedan vart det rättegång och hela den biten.
Hon hade ofta huva på sig, en grå. Tror att den hade ett ganska kort namn möjligen.
 
FuckFuckfuckelifuckfuck!!

Betalat in nästan alla räkningar nu och ligger back. dvs jag har 3 räkningar som absolut inte räcker till. Mina sparpengar är slut sen 3 månader tillbaks då det tömts drastiskt (68 000,- tänder, ca 40 000,- på olika veterinärräkningar mm) och nu denna månaden så har jag ytterligare veterinärkostnader på 10 000,- som ska betalas + att det inkommre ytterligare en veterinärkostnad på 6-7 000 nästa månad.

Hur i helvete ska man komma ikapp? Bara börja ringa runt och hoppas på snälla människor i andra änden.

Har nu 300,- kvar för mat denna månaden.
 
Inte lunginflammation som tur är, men luftrörskatarr. Blev helt ställd när det började tals om akut bronkit, för jag har bara hört bronkit i hästrelaterade sammanhang förut, haha.

Jag hade det som barn vet jag. Så du är inte ensam med hästluftvägar. :laugh:
Hoppas det ger sig fort!
 
En till som sökt tjänsten jag sökt, så nu är vi fyra. Har känslan av att de kommer att vänta med intervjuer tills ansökningstiden är över, trots ”löpande urval”.
 
Vad gor vi nu da, Kan man fraga sig nar man startar dagen med en margarita I Mexico.
image.jpg
 
Sitter i soffan, äter glass och funderar på allt möjligt. Tusen tankar som flyger runt i skallen. Inte blir det bättre heller av att det just nu känns som om alla sociala medier överallt svämmar över av berättelser om män som misshandlar kvinnor. Jag borde verkligen uppskatta det, att det äntligen pratas om det, men det blir för jobbigt att hantera nu när det blir så mycket. Känner att det enda jag vill är att äta min glass och umgås med favoritkollegorna, ha det bra och låtsas att alla män är lika bra som de två är. Ska se till att prata med dem imorgon om allt som snurrar runt i skallen, så kanske det blir lite bättre i alla fall.
 
Efter mkt velande fram och åter, så har jag bestämt mig för att åka på Akvariehelgen i morgon. Får gå upp och vila på rummet om det blir för jobbigt.
Så jag har packat mina väskor ikväll, så det är färdigt för avfärd i morgon fm.
Städat hos landisar. Kollat över alla pumpar och vb
Packat fiskmat för 3 dagar eftersom morsan är fiskvakt
 
Chefen ringde och imorgon har jag femtioelva nya adresser att hitta till..Han blir irriterad när jag inte direkt förstår adressen, men hur lätt är det när allt är på tyska.
 
Chefen ringde och imorgon har jag femtioelva nya adresser att hitta till..Han blir irriterad när jag inte direkt förstår adressen, men hur lätt är det när allt är på tyska.
Jag har bett om ett sms men det är tydligen enklare att bokstavera i telefonen. Och han blir irriterad när jag inte direkt fattar en krånglig adress. Jaja .
 
Dags att släcka ner på jobbet och åka hem.

Var tvungen att komma in för att skicka iväg lite mail då jag har läkarbesök imorgon bitti.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Jag ska in till Usö i morgon och för att slippa krångla med parkering så tänkte jag ta bussen. Men nu är frågan, går länsbussen hela...
Svar
4
· Visningar
294
Senast: Halcyon
·
Fritid Jag överväger starkt att införskaffa en elcykel för att kunna cykelpendla till jobbet i veckorna istället för att behöva betala en...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 383
Senast: Caoimhe
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 351
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 110
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra torrfoder
  • Hönstråden II
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hijabis i stallet!
  • Pivo

Omröstningar

Tillbaka
Upp