Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? Del XCVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har säkert skrivit det redan @Inglorion men vad jobbar du med? Något som rör den svenska ambassaden utomlands?

Nej, däremot funderade jag på att söka in till diplomat programmet för något år sedan och har urkul åt "Dips". Man lär sig dock mycket tålamod i mitt jobb och med de länder jag ahr att göra med och att hantera folk och de kultur problem som finns med att få jobb gjort, så jag kanske borde fundera igen på att söka.

Jag är forskare (biolog, ekologi) på post doctorate nivå. Nya jobbet är i ett land med väldigt stränga och komplicerade visa regler (och krånglig diplomatisk relation med Sverige) så det är inte riktigt på kartan att överstiga deras visa regler bara för att arbetsgivaren säger det (det hade det inte varit oavsett land, men nu dubbel kollar jag allt istället för att lita på arbetsgivaren).

Nu har ambassaden till det här landet både i Singapore (över telefon) och i Sverige (över email) bekräftat att det arbetsgivaren säger är fel. Admin personalen från nya arbetsgivaren hävdar fortfarande motsatsen.
 
Jag fick behandling igår kväll av sambo iom nackspärr etc. Sov som en sten efter. Men vaknade mitt i natten av att jag drog u foten hårt i roddmaskinen. Jag gick alltså i sömnen. Det har jag inte gjort sen jag var barn. Sjukt märkligt! Hoppas inte det är ngt som ska börja hända nu. Känns ju lite så där om jag skulle börja gå ner för trappen etc..
 
Jag fick behandling igår kväll av sambo iom nackspärr etc. Sov som en sten efter. Men vaknade mitt i natten av att jag drog u foten hårt i roddmaskinen. Jag gick alltså i sömnen. Det har jag inte gjort sen jag var barn. Sjukt märkligt! Hoppas inte det är ngt som ska börja hända nu. Känns ju lite så där om jag skulle börja gå ner för trappen etc..

Ni får skaffa trappgrind. De öppnar man inte ens vaken och nykter .
 
Ni får skaffa trappgrind. De öppnar man inte ens vaken och nykter .

Vi skojade om att lägga Lego på golvet i sovrummet. Den smärtan borde väcka alla. :laugh:

Jag vet ju inget om sömngång. Men googlade och såg att man ansåg barn gör det oftare pga bättre djupsömn. Jag har ju börjat sova bättre nu helt mirakulöst efter 20 år med grava sömnstörningar. Så det kanske är därför. Kände mig piggare idag än vanligt! Så jag tar gärna lite sömngång om jag blir piggare. Även om jag typ kommer behöva låsas in eller bältas i sängen. :laugh:
 
Har ont i nacken. Är det normalt att ha ont efter kiropraktorbesök? Känns inte som att det är det.. Har aldrig hänt innan. Lite trött och öm har jag varit men nu har jag ont, känns som lätt nackspärr nästan.

Jaja jag får sova på saken. Ja, jag ligger i sängen och tänker sova snart.
 
Slöar i soffan, tittar lite på The big bang theory (tröttnar aldrig, men känner att det är bra att de avslutar serien innan det hinner gå för långt) och väntar på Masterchef Australien.

Sambon är på väg hemåt och har lov över en vecka nu :).
 
Slöar i soffan, tittar lite på The big bang theory (tröttnar aldrig, men känner att det är bra att de avslutar serien innan det hinner gå för långt) och väntar på Masterchef Australien.

Sambon är på väg hemåt och har lov över en vecka nu :).
Slöar i soffan, tittar lite på The big bang theory (tröttnar aldrig, men känner att det är bra att de avslutar serien innan det hinner gå för långt) och väntar på Masterchef Australien.

Sambon är på väg hemåt och har lov över en vecka nu :).
Masterchef Australia är ett av mina favoritprogram att ligga och småslumra till..... ;) Inte för att det är det minsta tråkigt, men för att det är sådär lagom avslappnande att ligga i soffhörnet och titta på. Det är dessutom PRECIS den tiden - 20-21-tiden - som jag har som allra lättast för att slumra till en liten stund...... :o
 
Masterchef Australia är ett av mina favoritprogram att ligga och småslumra till..... ;) Inte för att det är det minsta tråkigt, men för att det är sådär lagom avslappnande att ligga i soffhörnet och titta på. Det är dessutom PRECIS den tiden - 20-21-tiden - som jag har som allra lättast för att slumra till en liten stund...... :o
Jag föredrar det över andra Masterchef då de är så trevliga mot varandra där, både domare och tävlande. Trots att det är en tävling :).
 
Min konstiga vän har skrivit och klagat på att jag inte skriver...Nej jag har inget intresse av att odla den vänskapen. Hon är för konstig. Och hon skulle ju kunna skriva till mig istället för att gnälla på mig. Energitjuv.
 
Sitter och väntar på att chefen ringer och talar om schemat för imorgon. Sitter lite på nålar. Jobbigt att vänta. Sen går jag och duschar.
 
Har ont i nacken. Är det normalt att ha ont efter kiropraktorbesök? Känns inte som att det är det.. Har aldrig hänt innan. Lite trött och öm har jag varit men nu har jag ont, känns som lätt nackspärr nästan.

Jaja jag får sova på saken. Ja, jag ligger i sängen och tänker sova snart.

Man kan få ont muskulärt efter kiro om man är risig. Så att man får ondare några dagar. Det kan bli så att man provocerar en inflammation som finns och att den blir värre innan det läker.

Men man kan ju också få ont pga felbehandling eller behandling där det finns medicinska skäl att avstå kiropraktisk behandling(skador som inte ska utsättas för det våld man måste applicera för manipulation).

Det går inte att säga vad som är vad i ditt fall.
Jag hade antingen ringt kiro och frågat eller avvaktat någon dag för att se hur smärtan utvecklas.
 
Det blev fantastiskt gott faktiskt. Första gången jag testar att baka cheesecake i vattenbad, och det blev ännu bättre än vanligt..... Inga sprickor, jämn och fin. Körsbärssåsen blev också jättebra, kokt på frysta körsbär, vatten socker och potatismjöl. Hade med detta på jobbet till fika, och folk nästan DRACK såsen..... 😄
Var hittar man körsbär nu?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Jag ska in till Usö i morgon och för att slippa krångla med parkering så tänkte jag ta bussen. Men nu är frågan, går länsbussen hela...
Svar
4
· Visningar
259
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
64 352
Senast: Mia_R
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 058
Senast: kamomillo
·
Fordon Jag har nu en Volvo v50 som jag egentligen är väldigt nöjd med, årsmodell 2012. Men det har varit väldigt mycket reparationer senaste...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 218
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp