Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blir det bilbingo med föräldrarna. Kul! Får tillbaka min lilla bil också, kul men mindre kul att betala räkningen på 8000 för lagningen..
På tal om lagning har min ena framtand gått sönder. Jag bröt av den för flera år sen och nu har lagningen släppt. Tur jag har tandvårdsförsäkring, det borde väl gå på den.

Nu ska jag ut och plocka rabarber till en kaka och förbereda för äppelpaj. Mumsigt!
 
Jag trodde vi skulle gå på fransk restaurang ikväll och käka moules. Nu slänger min kompis ur sig att vi ska gå på gatufestival på Söder. Har just vaknat men humöret är redan inte på topp...
 
Åh........ Jag har hittat den PERFEKTA kursen som jag så jättegärna vill gå :) . Men den är 22 mil hemifrån.... Misstänker att jag inte får någon med mig heller, så det blir att köra själv. VILL jag det??? Åh - beslutsångest... :nailbiting: Det är ett kurstillfälle, 4 timmar på en söndagseftermiddag. Med andra ord, ingen omöjlighet alltså. Jag kan köra hemifrån i GOD tid, och ändå inte behöva köra förrän kl 9. Jag borde vara hemma igen vid kl 20. Ska jag?????
 
Har faktiskt fått lite gjort idag - känns bra :) ! Varit iväg med fulla kassar på återvinningen, tvättat lakan och bäddat rent i sängen (ser fram emot att lägga mig ikväll ;) ), bakat bullar, diskat upp efter bullbaket :wtf:, och nu tänkte jag dammsuga innan jag degar ihop för mycket...... ;)
 
Fixat i stallet, tvättat kläder och gardiner och gjort 2 flaskor äppelmust. Eller flytande äpplen kanske eftersom jag inte silar bort fruktköttet som kommer med från råsaftcentrifugen. Blir godast så :)
Har färsk ingefära i också, grymt gott!
 
Åh........ Jag har hittat den PERFEKTA kursen som jag så jättegärna vill gå :) . Men den är 22 mil hemifrån.... Misstänker att jag inte får någon med mig heller, så det blir att köra själv. VILL jag det??? Åh - beslutsångest... :nailbiting: Det är ett kurstillfälle, 4 timmar på en söndagseftermiddag. Med andra ord, ingen omöjlighet alltså. Jag kan köra hemifrån i GOD tid, och ändå inte behöva köra förrän kl 9. Jag borde vara hemma igen vid kl 20. Ska jag?????

Absolut! Kör!
 
Har just landat hemma efter besök till tandis med hästen.
Kul att ses! Vi har inte hunnit bjuda hem/hälsa på henne på ett tag. Så det var kul! Världens sötaste kattungar fanns det också. Ville bara smuggla med dem allihop. Nu en powernap innan lite jobb.
 
Åh........ Jag har hittat den PERFEKTA kursen som jag så jättegärna vill gå :) . Men den är 22 mil hemifrån.... Misstänker att jag inte får någon med mig heller, så det blir att köra själv. VILL jag det??? Åh - beslutsångest... :nailbiting: Det är ett kurstillfälle, 4 timmar på en söndagseftermiddag. Med andra ord, ingen omöjlighet alltså. Jag kan köra hemifrån i GOD tid, och ändå inte behöva köra förrän kl 9. Jag borde vara hemma igen vid kl 20. Ska jag?????

Sjalvklart!
 
Åh........ Jag har hittat den PERFEKTA kursen som jag så jättegärna vill gå :) . Men den är 22 mil hemifrån.... Misstänker att jag inte får någon med mig heller, så det blir att köra själv. VILL jag det??? Åh - beslutsångest... :nailbiting: Det är ett kurstillfälle, 4 timmar på en söndagseftermiddag. Med andra ord, ingen omöjlighet alltså. Jag kan köra hemifrån i GOD tid, och ändå inte behöva köra förrän kl 9. Jag borde vara hemma igen vid kl 20. Ska jag?????
Alltså - jag förstår inte riktigt?
Är du rädd för att köra bil? Eler vad är kruxet?
 
Alltså - jag förstår inte riktigt?
Är du rädd för att köra bil? Eler vad är kruxet?
Nä...inte rädd. Men jag är inte speciellt förtjust i att köra 22 mil till ett ställe jag aldrig har varit på. Dels vill jag ha med en kartläsare om det är jag som kör, dels tycker jag att det är dötråkigt att sitta i bilen ensam i så många timmar.
 
Nä...inte rädd. Men jag är inte speciellt förtjust i att köra 22 mil till ett ställe jag aldrig har varit på. Dels vill jag ha med en kartläsare om det är jag som kör, dels tycker jag att det är dötråkigt att sitta i bilen ensam i så många timmar.

Hehe, jag körde till Sorsele själv utan att ha varit där :D det är typ 75 mil dit från mig :rofl:

När jag jobbar får jag vara glad om jag har karta, oftast har jag en ort och ungefär var i landet det är (Finland var ett elände att hitta i på vischan).
 
Hehe, jag körde till Sorsele själv utan att ha varit där :D det är typ 75 mil dit från mig :rofl:

När jag jobbar får jag vara glad om jag har karta, oftast har jag en ort och ungefär var i landet det är (Finland var ett elände att hitta i på vischan).
Måste man så måste man ju. Men min resa ska ju vara ett nöje och min tvekan var om jag ville köra 3 timmar - gå kurs 4 timmar- köra 3 timmar tillbaks på en och samma dag. Men, som sagt, problemet verkar vara löst :) .
 
Hehe, jag körde till Sorsele själv utan att ha varit där :D det är typ 75 mil dit från mig :rofl:

När jag jobbar får jag vara glad om jag har karta, oftast har jag en ort och ungefär var i landet det är (Finland var ett elände att hitta i på vischan).
Och jag kör till alla möjliga ställen. Google maps hittar överallt, även på vischan där mottagningen är så gott som obefintlig. Jag skriver in en adress och sen är det bara att köra. Inte sjutton har jag någon som läser kartan åt mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 364
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 469
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 526
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
734

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp