Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har hämtat ut paket på Ica och Turken.
Har fått corys yngel igen, ca 15-20 st nu. Gjorde vb hos dem idag.
Sedan städade jag hos landisarna. De hade grävt ner ägg, så det fick jag ta bort och krossa... Rotade fram alla ungar och gick igenom dem. Sorterade bort alla små runts och de som inte var pigga. De stora och pigga får leva vidare till nästa sortering om ca 2 veckor.
Konstigt nog så gick det bra att avliva dem. Var inte så hemskt som jag trodde
 
Siter med ett glas rött. Välförtjänt efter den här dagen.

Startade med att ID-kolla en supercharmig fölunge. En vaken hingst med glimt i ögat, bet så fort man inte var uppmärksam och hade full koll på allt. Snygg var han dessutom :love:
Vidare till en av våra mindre tätorter för valkampanjande. En snabb fika efteråt och sedan in till stan för att guida.

Nu har jag gått in efter att ha kört ett antal skottkärror ved. 25 kubik ska in och jag tar det skottkärra för skottkärra... Var ju meningen att jag skulle kört en massa ved under semestern, men då var det varmt.

Morgondagen ligger ny och obokad. Inte en endaste liten grej i almanackan. Underbart!
 
Hehe, jag körde till Sorsele själv utan att ha varit där :D det är typ 75 mil dit från mig :rofl:

När jag jobbar får jag vara glad om jag har karta, oftast har jag en ort och ungefär var i landet det är (Finland var ett elände att hitta i på vischan).

Precis sa gor jag ocksa. Satter in Google Maps pa dit jag ska om jag inte hittar och sedan kor jag. Nu jag ju kort 450 - 500 mil (yes, Svenska mil) kors och tvars over USA sa nagra mil hit eller dit ar inte nagon stor grej. Nar jag bodde i South Carolina fick jag under en lang tid kora 30 Svenska mil for att komma till en IPO grupp att trana med.

Jag tror att om man vanjer sig vid att vara ute och kora pa det sattet hojer man sin "aventyrs grans" och ar mer villig att ge sig ut pa nya vilda aventyr.:p
 
Ätit på franskt hak och servitören pratade endast franska så jag dammade helt enkelt av franskan och det var riktigt kul!
Käkat en himmelsk moules och druckit en massa vin. Dinerade med min kompis kollegor, skarpa coola karriärkvinnor runt 40 och de var oväntat roliga! De verkade även oväntat nog intresserade när jag sa ngt. Typ lyssnade och tog in. Oväntat haha. Men kul med nya bekantskaper!
 
Skulle bara ta något glas Ga-Jol en halv flaska senare och jag är fortfarande sugen på mer. Dricker vatten vid sidan av också, är nog lite mer än salongsberusad och än kan jag stava, så riktigt så illa är det inte än. :p
Känner mig dock lite mer lättroad än vanligt. :p
 
Jag har fått en ny drog: kolla dans-klipp. Sambon och Vovvi har däckat. Så jag knarkar på med instas klipp.
 
Varit ute på vallåkra natten nu . vallåkra träff denna helgen. . men ja där är en kille som gillar mig . men jag har ju särbo som jag känner mig stabil med men han kan vara lite tråkig ibland
 
Jag har just kommit hem fran "Uncorked Forest Grove" ... som ar en vin provning med mat och dryck i overflod pa avstangda gator i grann staden Forest Grove. Vinet och olet, da vi ocksa har flera tusen micro bryggerier runt vart omrade, flodade. Musiken var bra och jag at en (Canadensiskt ursprung) poutine som var rent himmelsk. VI hade langa pratstunder med en hel massa interessanta manniskor ... inte minst ett par poliser som var dar i tjansten for att halla ett oga pa saker och ting, men som passade pa att prata och ha trevligt med alla.
Nu ska jag packa ihop for att aka ut och rida i morgon ... :cool: Life is good.
 
Dricker kaffe och planerar dagen. Storstädning, budgetering (ska bli ekonomiskt geni...), trimma hunden och skogsutflykt står på schemat. Samt försöka bli jäkligt trött så jag kan somna i tid för imorgon är det tillbaks till jobbet som gäller.
 
Har ett köksbord över, funderade att lägga ut det i lokala bortskänkes gruppen, men så kom jag ihåg hur det varit de två föregående gångerna jag lagt ut något där... Krävande, gnälliga människor som helst vill att man ska köra hem det åt dem, bära in det och koka kaffe till dem typ..
Så det får gå till secondhand butiken istället.
Hoppas hinna påta lite i trädgården innan regnet kommer idag. Om ryggen tillåter...
 
Har köpt en ny matta :love:!
20180819_131800.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 471
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 535
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp