Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha. Mekanikern ringde idag.. dom har
Jag har kylarvätskelekage (?) i bilen och åkte precis till affärn för att köpa ett nytt lock som första koll. Nä då är det stängt pga "queens birthday".... hur många j-a birthdays kan nån ha???? :mad:

Funderar på att fråga chefen om jag kan låna hennes ena bil några dagar istället för att hålla på och fylla påkylarvätska varannan dag..

Det ser dock rätt kladdigt ut på ett ställe under motorhuven så jag gissar att jag måste lämna in bilen...

Och sambons skrothög som han köpte startar inte :grin:

God morgon måndag!

Svarar mig själv. Mekanikern ringde. Dom har hittat felet och det var inte så farligt.
Vattenpump? Som gått...
Problemet är att för att fixa den måste dom in bakom kamremmen-apparaten (ja ni hör ju hur mycket jag kan om bilar) och det är ett jobb på 4-5h.

All in all, kostnadsmässigt runt $600 ($100 /timmen är för jobbet). Så meken fråga om jag ville byta kamrems-kit samtidigt när han ändå måste lägga tid på att ta ur den. Javisst, det är väl bäst. Så ytterligare $200 för nytt kit.

Yeyy $800 senare.... ~ 5200sek..:meh: nåja.. hoppas det blir bra
 
Igår eftermiddag kom jag på att det vore trevligt att bjuda kollegorna på kanelbullar idag (kanelbullens dag etc). Min vana trogen väljer jag givetvis det mest luxuriösa recept jag kan hitta. Summan av kardemumman så sitter jag nu här med bullar i ugnen som jäst 28 timmar i kylskåp (recept säger 8-10 timmar) och 10 min i rumstemperatur (recept säger 2 timmar).

Och så säger folk att kanelbullar är simpla bakverk. Not in nu world! :meh:
 
Jag bor inte särskilt dyrt. Men jag har bil och utan det så blir det svårt att bo här. Fast busskort är inte billigt det heller.

Men jag får väl börja odla mer potatis och hyra ut ett rum via arbnb eller nåt så kan ju den låga inkomsten på 75% vara uthärdlig. Jag tvivlar på att jag någonsin kommer att orka mer.
Har en vän som hyr ut rum via dom. mycket jobb men väldigt roligt.
 
Ja sant iofs! Hade nog inte pallat 25 kvm senfunkis eller 60-80-tal. Överlever pga takhöjden, känns luftigt trots liten yta och jag slipper trycka in en säng i rummet pga loftet. Men visst hade det varit najs med större, dock lockar ju avgift på 560 kr i månaden mer ;)
Men då tillkommer väl ändå lån?
 
Inte helt uteslutet. Jag har ju två rum på övervåningen som jag kan avvara. Och sätter jag en (låsbar) dörr till köket så har jag delat upp huset i "gästområde" och "privat område". Toan får delas med gästerna.
Hur ska gästerna fixa mat och frukost då? Min vän skaffa ett eget kylskåp till gästerna och har ett eget själv. Dock går hon upp och lagar frukost till dom flesta gästerna.
 
Funderar lite på hur vimsig min hjärna är egentligen.

Jag brukar tänka på mig själv som en ganska osocial person som gillar att vara ensam osv. Idag har jag minglat runt och pratat som en tok med kollegorna hela dagen, därefter umgicks jag lite med min mor, gav mig ut med en mycket god vän och sitter nu och chattar med några fler vänner. Ser redan fram emot morgondagen och att umgås mer med kollegorna. Så osocial är jag :cautious:

Jag har alltid tänkt på dig som en social person. :D
 
Jag har alltid tänkt på dig som en social person. :D
Haha! Jag misstänker att jag är lite för lik min far när det gäller sådant. Han säger också att han vill vara ensam, är osocial osv, och så varje gång han umgåtts med vänner eller bara rent allmänt varit bland folk så är han på ett strålande bra humör som håller i sig som minst för resten av dagen :p
 
Sitter på bussen. Är ”vaken” :meh: Känns som mitt i natten. Mår fysiskt dåligt av att vara uppe vid denna tidpunkt. Fullt på bussen, försöker spana och se om folk verkligen mår bra :cautious: Vissa ser klart slitna ur men andra verkar taggade
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ni med erfarenhet av att hyra ut hus - hur vågar man egentligen kasta sig in i leken och hur ska man förbereda sig? Vi håller mentalt...
2
Svar
38
· Visningar
2 269
Senast: Tiffany
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 541
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
212
Senast: ufot
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 517
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp