Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bott på "bo på lantgård" några gånger.

Då har frukosten serverats vid ett bord. Bröd, smör, pålägg marmelad och kanske korv/skinka. Kaffe eller te enligt önskemål och ägg om man vill ha.
Värden dukar fram och dukar undan. Man sätter sigvid dukat bord o h åker sedan iväg. Inga matlagningsmöjligheter. Ungefär som på ett hotell men i hemmiljö.
Ett ställe hade frukosten i ett kylskåp och det fanns äggkokare, vattenkokare och kaffebryggare. inget mer.
Fast min vän har gäster som bor upp till en månad ibland. Då är det bra om man kan tvätta och laga mat.
 
Har betraktat spindlarna i köket, en hade något som förmodligen var ett byte invävt i en kokong som spindeln smaskade i sig. Och den stackars pappa långben som irrade runt i köket igår kväll hängde nu mycket död i ett av näten.
Har fortfarande bara gjort ca en tredjedel av det jobb jag borde gjort. Tyvärr ingår spindelskådning inte i mina arbetsuppgifter.
 
Sitter med en kopp kaffe och funderar över livet. Det står verkligen på trekvart just nu..
Vill jag verkligen lämna bort ponny? Vill jag bo i lägenhet? Vad vill jag jobba med? Var vill jag bo?
 
Vad köpte du för något? Min maskin har varit sönder i typ 1,5 mån o jag måste verkligen köpa en ny:cautious:

En Bosch (WAT283L8SN). Den hade tydligen varit bäst i test för några år sedan. Men jag vet egentligen inget om den. Sambon ringde när jag var på väg hem från jobbet och berättade att tvättmaskinen hade lagt av. Jag hade tänkt äta lunch hemma och hade inte ätit sedan kl. 5 i morse och var inte jättevälfungerande, så jag sa att jag ville ha en som kostade under 5000 kr, kunde ta åtminstone 8 kg och gärna någon som fått bäst i test. Säljaren pekade, jag nickade, betalade och beställde hemkörning.
 
En Bosch (WAT283L8SN). Den hade tydligen varit bäst i test för några år sedan. Men jag vet egentligen inget om den. Sambon ringde när jag var på väg hem från jobbet och berättade att tvättmaskinen hade lagt av. Jag hade tänkt äta lunch hemma och hade inte ätit sedan kl. 5 i morse och var inte jättevälfungerande, så jag sa att jag ville ha en som kostade under 5000 kr, kunde ta åtminstone 8 kg och gärna någon som fått bäst i test. Säljaren pekade, jag nickade, betalade och beställde hemkörning.
japp sådär handlar jag också, :up:
 
En Bosch (WAT283L8SN). Den hade tydligen varit bäst i test för några år sedan. Men jag vet egentligen inget om den. Sambon ringde när jag var på väg hem från jobbet och berättade att tvättmaskinen hade lagt av. Jag hade tänkt äta lunch hemma och hade inte ätit sedan kl. 5 i morse och var inte jättevälfungerande, så jag sa att jag ville ha en som kostade under 5000 kr, kunde ta åtminstone 8 kg och gärna någon som fått bäst i test. Säljaren pekade, jag nickade, betalade och beställde hemkörning.

Låter som när vi handlade min (jag hade toppmatad som krav också så det blev lite prutning på mägden tvätt men den sväljer faktiskt 7 kg). Den fungerar över ett år senare så helt värdelös är den då inte :D
 
Så less på att allt tar sån tid i vården. Veckorna och månaderna går och jag vet inte alls när jag kan förvänta mig en kallelse. Så jäkla kul att bli utsparkad ur systemet :down: när jag väl hade kommit in och nu behöva ta ett varv till för att komma in på nytt. Jag känner mig rätt modstulen.
 
Sitter på bussen. Är ”vaken” :meh: Känns som mitt i natten. Mår fysiskt dåligt av att vara uppe vid denna tidpunkt. Fullt på bussen, försöker spana och se om folk verkligen mår bra :cautious: Vissa ser klart slitna ur men andra verkar taggade

I hear you! Jag ville typ strypa sambon i morse bara för att han var pigg och trevlig. Jag ville mest bara dö.
Jag är oftast glad och rätt obrydd. På morgonen är jag ett monster som mest kommunicerar via morrningar.
Tur att jag ofta kan slippa upp helt okristligt tidigt, främst för omgivningen.
 
Jag vantar pa att det ska bli just pa morgonen sa att jag kan aka och spara ... det var val attan om jag inte ska fa till bra sparning :cautious:

Sista helgen i October gar vi tillbaka till "standard tid" och jag vet att jag kommer att bli irriterad over hur mycket tidigare det blir morkt, men att det ar morkt sa sent pa morgonen driver mig just nu till ett milt vansinne eftersom jag inte kan fa andan ur vagnen och borja dagen innan det ar ljust. Klockan ar nu 7am och jag ser att det ljusnar, men kan jag forma mig att resa mig ur stolen, kla pa mig och gora mig i ordning for att dra ivag innan det ar helt ljust ute? :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 460
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 505
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 706
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
797

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp