Vad gör vi nu då? XCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis slutat jobbet, väntar på buss hem nu. Ska bli gött med en varm dusch och slappa på soffan. Sen väntar jobb hela helgen (korta pass tack och lov), måste däremot städa upp ett totalt kaosartat hem med, ser inte fram emot det
 
Alltså - min dimmiga hjärna har ryckt upp sig ett tag....

jag har en debattartikel som ledarredaktionen på länstidningen gärna vill ha in. Behöver bara få ihop alla trådar så det blilr begripligt....
Jag har fikat idag med en regionalt engagerad person i min nya jobbregion. Massor av nya infallsvinklar och info om mitt område och om hur folkbildning och civilsamhälle jobbar där. Trevligt att träfffas var det sdessutom. Var säkert tio år sedan sist. :love:
Behöver fundera på hur jag ska lägga upp min undervisning för att de kompetentaste eleverna ska pushas för att nå resultat snabbare.
Behöver bubbla lite med avkomman för att få input och nya tankar. Tur att vi ska jobba ihop på söndag.

Måtte hjärnan hålla ihop nu.
 
Samma här. Jag älskar mörk choklad. Tyvärr tål jag inte att äta för mycket och sist jag råkade trycka i mig en hel chokladkaka så resulterade det i en panikångestattack. Jag fick ju skylla mig själv där.
Jag tål inte choklad heller. Får inga panikångestattacker men om jag äter för mycket så två dagar senare får jag extremt mycket finnar överallt. Så jag har fått lära mig att njuta med måtta :meh: Även om jag skiter i det ibland.
 
Jag tål inte choklad heller. Får inga panikångestattacker men om jag äter för mycket så två dagar senare får jag extremt mycket finnar överallt. Så jag har fått lära mig att njuta med måtta :meh: Även om jag skiter i det ibland.
Finnarna slipper jag lyckligtvis. Det jag reagerar på att koffeinet och sockret. Jag brukar inte få panikångestanfall vid överdosering utan ofta räcker det med några vändor på muggen.
 
Finnarna slipper jag lyckligtvis. Det jag reagerar på att koffeinet och sockret. Jag brukar inte få panikångestanfall vid överdosering utan ofta räcker det med några vändor på muggen.

Min kropp reagerar nog liknande din, för mkt socker (eller kolhydrater överlag) kan ge mig panikattacker. Koffein däremot påverkar mig inget betydligt. Mer än att jag måste på toa oftare.

Angående det så upplevde jag en enorm skillnad när jag åt mest kött och grönsaker en period. Dels gick ner jag i vikt samtidigt som jag kände mindre "brainfog" än innan. Alltid legat på + i vikt och tänkt det går inte att gå ner. Provade LCHF, not for me. Provade Paleo, not for me. Sen började jag mixtra mellan de båda och hittade en balans dom funkar för mig
 
Är helt slut. Kom precis från duschen och min plan var att föna håret men har istället hällt upp ett glas av nått vit vin och ungefär precis där tog alla krafter slut.. och hjärnverksamheten tydligen med för det var nått mer jag skulle skriva men det försvann det med 🙃🤪
 
Vissa kollar fb, läser en bok eller så när de inte kan sova. Här googlar vi på hur mycket sperma en blåval producerar :rofl:O_o
Började med att sambon bara sådär från ingenstans sade "googla på hur stor en blåval är", sedan spårade det. Nu håller han föredrag i hur stora testiklar en vårtbitare har, visste ni att de utgör 14% av dess kroppsvikt? Fatta vad jobbigt att bära runt på O_o

(vi borde nog sova nu ja)
 
Har precis skrivit 4st A4-sidor i ett worddokument, med litet teckensnitt och normalt radavstånd. Jag som bara skulle skriva av mig några små tankar som snurrade i huvudet :p Då fick jag ändå inte med allt det viktigaste, men ja, det får bli imorgon. Nu måste jag sova.
 
Usch nu börjar jag bli nervös på riktigt! Snart kommer de och provrider ponny. Jag tänkte gå ut och städa lite i stallet innan de kommer, men har fastnat här med en kopp kaffe.
Letar efter grejer att sälja. Det går trögt men lite saker kommer ut på annons. En byrå och en kamera än så länge. Vore najs att få in lite extra pengar. Det känns som om varenda slant kommer behövas nu inför stundande kaos.

Och bara för att vi i princip bestämt oss för att flytta söderut och lämna Skaraslätten bakom oss blir mannen kallad på intervju häruppe. Nåja, får han jobb och jag inte så stannar vi väl kvar. Så grymt jobbigt att inte veta!
Nu ska facket dessutom förhandla min uppsägning och kanske se om det går att erbjuda förflyttning. Det vore ju också en lösning. Men vi får väl se. På torsdag får jag besked. Är inställd på uppsägning.

Nej nu får jag sluta slingra mig och gå ut och göra lite nytta!
 
Hästarna fick frukost inne idag. Ska ta fram klippmaskinen och fluffa av iaf en av dem och 3 ska jobba.
Tror han som ska fluffas av får gå sist. Så får jag väl singla slant om ordningen på de andra.
Hade extra kvalitetstid med Bäbishästen igår och funderar på om jag inte behöver det idag med :heart
 
Jag har precis fått undan disken som stått i några dagar. Nu skulle jag behöva frukost men i stället har jag lagt mig i soffan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 368
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 471
Senast: Angel
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 536
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp