Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi ska ha möte på jobbet halv 10. Så nu har jag sånt här "jag har 20 min att städa, men vet inte vad jag hinner med" :meh: Tar nästan 10 min för mig att gå bort till kontoret och vill ju inte bli sen. De ställen jag kan ta nu tar nog typ 25 minuter att göra :banghead:
 
Får inte glömma att sätta på en ny Libre, den gamla går ut om en timme och jag ska bort i fem dagar - ska bara duscha lite snabbt. Glöm inte, glöm inte, glöm inte.
 
Jag tyckte lite synd om Frasse-katten i morse. Samtidigt som jag vred mig av skratt. Hon kom och försökte väcka oss 3.30, men vi lyckades ignorera henne så pass att hon fick och på sig igen. Fem ringde min klocka och katterna fick mat och gå ut. Ett par minuter senare hör jag kattslagsmål utanför och Frasse kommer infarande som ett spjut. Och börjar kana runt på rumpan över hela köksgolvet för att bli av med bajset som sitter kvar i rumpan. Hon blev väl avbruten i sina toalettbestyr stackarn. :o:rofl:
 
Kommer de slipa på tänderna när de tar bort rälsen?! :nailbiting: trodde bara de skulle slipa bort limmet lite smidigt.

Ja när de slipar bort limmet kommer de åt tänderna. Ytterst lite men det känns märkligt ;) Kändes som om munnen var full med matrester mellan tänder och kinder :p
 
Senast ändrad:
En johannesörten är ju just en ört och den lever inte på vintern.

Jag har levt ett långt liv med hästar i en hästrik bygd. jag har aldrig hört talas om att hästar skulle ätit johannesört. Någonsin. Varför skulle hästar hos dig äta den? Den är ju bitter och osmaklig. De äter inte smörblomma heller. Och smörblommar är verkligen inte speciellt nyttig....

Naturbeteshagar är fulla av örter som inte är så bra att äta. Hästar äter dem inte.
Har du inte sett fält helt gula av smörblommor? Som hästarna inte rör. Varför skull de röra johannesörten hos dig? Har ni haft problem med det?
Om det hänt något i detta vore det intressant att veta.
Kompisen har mist två hästar i år pga smörblomma. Så visst kan hästar äta det.
 
Jag är trött och har dåligt samvete för att jag inte orkar vara produktiv :(. Trötthet är ingen godtagbar ursäkt för att inte få saker gjorda. Åtminstone inte nu.
 
Jag VISSTE att det skulle bli strul med FK nu under sommaren (men ändå, 2 ggr på 12 år är ju ändå bättre än för många andra...)! Hur faaaan klarar man sig på...800:- en månad?? Vavavaaaa??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Den här kommer inte bli enkel, följande är personen som kommer allergisk mot: Råa morötter Alla nötter Jordnötter Grön paprika Alla...
2
Svar
38
· Visningar
1 918
Senast: moster_punk
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 646
Senast: Badger
·
Hemmet Vi har mycket Råkor där jag bor och nästan varje morgon har jag fågelskit på fönstren. Nu pratar vi inte om lite skit, utan mycket...
Svar
2
· Visningar
260
Senast: ufot
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
746
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp