Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir helt vansinnig. Min uppkoppling är helt fucked up. Den har varit såhär ett bra tag. Och just när Telia ska skicka ut en tekniker börjar det fungera perfekt igen rince and repeat. Tror det är tredje gången Telia ska skicka ut en tekniker och den plötsligt börjar fungera. Har varit borta ett par dagar och nu när jag är tillbaka igen så är den galen.

Så jag får passa på att skriva/läsa Buke under de stunder när den fungerar. :arghh: :arghh: :rage: :arghh: nämnde jag hur mycket jag hatar Telia? Telia support ser att jag tappat uppkopplingen mot stationen 700 ggr. :crazy:

Jag hatar Telia.

Nej, jag är inte alls internet beroende. :angel:

Edit: ARRRGH, nu fungerar den igen. :banghead:

Nämnde jag att jag hatar Telia? :turd: :arghh:

Försöker att mentalt förbereda mig på att laga mat om två timmar (så den är klar ungefär när sambon kommer hem). Har precis sovit i 2-3h och känner mig som att jag skulle kunna gå och lägga mig för natten redan nu. Men det är inte ett alternativ.

Idag är planen korvstroganoff. Och jag ska bemästra riskokandet. Genom att skriva det här finns ingen återvändo, eller hur?

jo det här är gubben två gårdar bort som har sin mark på andra sidan min och i stället för att göra en väg på sin mark till sina fält och beten så har han bestämt sig för att använda min fastän den är privat och han har inget servitut. Innan stallägarna flyttade dit och köpte marken använde han vägen som var mer en stig då. Nu är det en iordninggjord väg och han har bråkat till och från om denna väg i 7 år. Dessutom har han bestämt sig för att sätta mig på plats :meh:

Nej, vilket oflyt med en ny dåre!
Gubb-as!

Försöker att mentalt förbereda mig på att laga mat om två timmar (så den är klar ungefär när sambon kommer hem). Har precis sovit i 2-3h och känner mig som att jag skulle kunna gå och lägga mig för natten redan nu. Men det är inte ett alternativ.

Idag är planen korvstroganoff. Och jag ska bemästra riskokandet. Genom att skriva det här finns ingen återvändo, eller hur?
Gissa vad jag åt idag igen bar för att du bor för långt bort :D
Ang riset,koka upp vattnet,häll i riset,dra ner till 2an eller motsvarigheten (kokar mitt på 2 röda streck har induktionshäll) kolla det någon gång under tiden.
Annars finn sdet Uncle bens ris i påse som man bara värmer eller vad man nu gör .:confused:

Ang riset,koka upp vattnet,häll i riset,dra ner till 2an eller motsvarigheten (kokar mitt på 2 röda streck har induktionshäll) kolla det någon gång under tiden.
Annars finn sdet Uncle bens ris i påse som man bara värmer eller vad man nu gör .:confused:
Där sa du nåt, vi har nog påsris i skafferiet om inte allt gått åt. Köpte hem vanligt ris senast i hopp om att hitta den där riskokaren, men den gömmer sig bra.
Ska fixa mat åt ett helt regemente, så kan jag svära över att jag vill äta något annat än korvstroganoff sen ;)

Boil in bag, mycket praktiskt, skall kokas i 20 minuter.

Solen dog innan jag hann ut så bara jag hittar ett nytt sticksågsblad så ska jag såga ut golvet, men kaffe först.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
377
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 417
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 049
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
733

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka