Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Buke är ju alltid så hjälpsamma,någon? :angel:
Detta är/var mitt gästrum tills det var någon som fick ett ryck här o skrev om att städa garderober,titta nu hur det ser ut och mitt i det bygger jag :nailbiting:
t0F0Juu.jpg

Buke är ju alltid så hjälpsamma,någon? :angel:
Detta är/var mitt gästrum tills det var någon som fick ett ryck här o skrev om att städa garderober,titta nu hur det ser ut och mitt i det bygger jag :nailbiting:
t0F0Juu.jpg
Jag tänker inte lägga ut någon bild men jag är där du är. Halva garderoben med kläder på golvet, i sängen i kassar för att slängas eller skänkas bort. Funka bra på fm. Nu är jag fast i soffan och buke. :cautious:

Jag tänker inte lägga ut någon bild men jag är där du är. Halva garderoben med kläder på golvet, i sängen i kassar för att slängas eller skänkas bort. Funka bra på fm. Nu är jag fast i soffan och buke. :cautious:
Eftersom att jag tömde garderoben så passar jag på att bygga om den till en mini walk in closet ,ny vägg på plats,men nu var jag tvungen att gå ner o hämta skruvdragaren o skruv,då lurade ni mig till kaffe o bulle.,

Tur det inte är några gäster på ingång eller så får dom ta rummet där nere som egentligen är Gissas rum o valprum när det behövs.

Jag blir nyfiken på hur du organiserade under vasken! Berätta :)
Jag kan med ha viss :angel: nytta av det @Miao

Alltså, det är så sjukt enkelt att jag är sur att jag inte kommit på det tidigare :D!

Jag lägger in en FB-länk till den specifika lifehack-filmen så hoppas jag ni kan se den, sitter på mobilen så jag kan inte lägga in bilder:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1938282529774825&id=1700777433525337

Hade fått en påminnelse att betala, på nått jag inte hade en aning om att jag skulle betala (kortavgift). Ringde kundtjänst, och en toppengo kvinna hjälpte mig, tydligen var det en avgift för ett kontokort hos deras bank, jag skaffade den banken för att ha ett extra sparkonto och då hängde kortet "med på köpet". Tydligen har det vart gratis tills man är 27. Jag blev 28 i Februari :grin: Men iom att jag inte hade använt kortet en endaste gång, och så ville jag avsluta det, eftersom det bara var sparkontot jag var ute efter, så tog hon bort avgiften, och avslutade kortet också :) Skönt med hjälpsamma kundtjänster!
Bokat tvättid till imorgon, idag orkar jag inte. Ska göra dom där biskvierna jag aldrig gjorde igår och äta mat. MÅSTE ta mig till gymmet också, inte tränat än den här veckan.

Alltså, det är så sjukt enkelt att jag är sur att jag inte kommit på det tidigare :D!

Jag lägger in en FB-länk till den specifika lifehack-filmen så hoppas jag ni kan se den, sitter på mobilen så jag kan inte lägga in bilder:

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1938282529774825&id=1700777433525337
Jag har kollat på filmen och sparat länken i mobilen :bump:
Nu ska jag bara komma ihåg att den finns där när jag är hemma igen :o
Stort tack såna där simpla lösningar är ju fantastiska :bow:

Lyckats slita mig från mysiga soffan så mot kaffet och smörgåsrånen.

@Trott tack för påminnelsen om räkningar odyl. jag skulle ringt en kundtjänst idag men för sent nu så blir att ta itu med imorgon.

/hallonsaft som inte bör tappa bort sin mobil för nu finns det en till påminnelse inlagd :o

Men flyttade inte du från galningarna?
jo det här är gubben två gårdar bort som har sin mark på andra sidan min och i stället för att göra en väg på sin mark till sina fält och beten så har han bestämt sig för att använda min fastän den är privat och han har inget servitut. Innan stallägarna flyttade dit och köpte marken använde han vägen som var mer en stig då. Nu är det en iordninggjord väg och han har bråkat till och från om denna väg i 7 år. Dessutom har han bestämt sig för att sätta mig på plats :meh:

jo det här är gubben två gårdar bort som har sin mark på andra sidan min och i stället för att göra en väg på sin mark till sina fält och beten så har han bestämt sig för att använda min fastän den är privat och han har inget servitut. Innan stallägarna flyttade dit och köpte marken använde han vägen som var mer en stig då. Nu är det en iordninggjord väg och han har bråkat till och från om denna väg i 7 år. Dessutom har han bestämt sig för att sätta mig på plats :meh:

Bit ifrån, sådana gubbstruttar har ofta fått hållas för länge :devil: :devil:

Apropå bönder... min bonde har äntligen kommit att han ska slå min åker :grin: Jag bryr mig inte i kvalitén på skörden (inte mina djur eller problem) men jag hade rent estetiskt gärna fått det gjort tidigare (överblommad timotej är inte så vacker).

Jaja, han är trevlig och det är skönt att någon gör det :)

Finns det inget du kan "anmäla" honom för? :angel:
Eller, fixa en grind på var ände av vägen som är låst med hänglås :up:

Jag gör det, han har alltid hållt på så här mot alla grannar. Nu är jag hans nya objekt som han enligt sig själv ska lära lyda.. :meh:
Jag kan ta mycket skit men när hon hotar mina hästar då går det för långt. Då blir jag faktiskt både rädd och ledsen :(
Men det kommer jag aldrig visa för honom :rage:

Jag hoppas du/ni polisanmäler det som går att anmäla. Hot etc är inte lagligt.

Fan, nu sitter jag här och är arg å dina vägnar :mad: jag blir verkligen totalt vansinnig av sådant där beteende :rage: Ok att man kan ha olika åsikter och vara arg på varandra men det löser man inom lagens råmärken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 440
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 135
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
845
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka