Vad gör vi? Nu kör vi! Del LXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns det inget du kan "anmäla" honom för? :angel:
Eller, fixa en grind på var ände av vägen som är låst med hänglås :up:
Jag har en grind men vill inte låsa med hänglås då jag vill att en del människor som faktiskt hjälper mig i stallet ska ha tillgång till det.
När han jävlades sist så blockerade jag ju vägen med min hästtransport.
Jag har nu pratat med stallägarna och dom ska försöka prata med gubben. Jag hoppas dom når fram bättre.

Jag hoppas du/ni polisanmäler det som går att anmäla. Hot etc är inte lagligt.

Fan, nu sitter jag här och är arg å dina vägnar :mad: jag blir verkligen totalt vansinnig av sådant där beteende :rage: Ok att man kan ha olika åsikter och vara arg på varandra men det löser man inom lagens råmärken.
Han uppmanar mig till att anmäla honom och utan vittnen så lär det inte hända något tyvärr även om jag anmäler :(

Jag har en grind men vill inte låsa med hänglås då jag vill att en del människor som faktiskt hjälper mig i stallet ska ha tillgång till det.
När han jävlades sist så blockerade jag ju vägen med min hästtransport.
Jag har nu pratat med stallägarna och dom ska försöka prata med gubben. Jag hoppas dom når fram bättre.
Låsa den med kodlås och ge ut koden till dom du vill ska kunna komma in?
Hoppas verkligen det hjälper. Man ska ju inte behöva slåss om sin egen väg liksom :banghead:

Inte konstigt att det aldrig blir klart,tömma garderob,rensa lådor mm,bygga om,hitta hyllsystem som passar,måla om,köpa skjutdörrar montera dom ,lägga golv, men va fan :meh: jag skulle ju bara rensa lådorna :banghead:
Jag önskar att jag var mer händig! Har ett garderobssystem som är kasst i förhållande till utrymmet. Ser att det skulle gå att utnyttja utrymmen på ett mycket bättre sätt men kan inte fixa det. Så jävla B. Du verkar ha sån koll på typ allt. :bow:

Skulle ridit på hästen idag, men det har typ hällregnat hela dan och nu är det uppehåll och jag har helt tappat lusten... i och för sig gör det inget om hon får en vilodag, blir lugn promenad imorgon.

Haha jag känner med dig :p Med min förra häst jag hade var det ett rent helvete att vara ute och gå. Inte det att hon var istadig långsam eller så, utan hon höll ett betydligt friskare tempo än mig :rofl: Har en bild nånstans jag tog på en av våra promenader med en av de andra i stallet... Jag i ena änden av grimskaftet och hästen i andra, jag i höjd med rumpan på henne, fullt sjå att hänga med :rofl:
Min vill mest titta på allting, komma framåt-framåt-framåt och stirra på okända hästar i hagar som passeras. Tror att det lugnar sig när hon väl varit ute några gånger, men har ingen aning om hur jag ska komma till det stadiet när jag själv inte pallar nivån just nu, sambon är måttligt road av det hela :p . Hon har ju bott på en avsides gård i norra norrland, och nu befinner hon sig i händelsernas centrum där man måste passera en halvaktiv väg, genom en gård med full aktivitet, gå mellan den gårdens hagar och förbi ett stort växthus innan man ens kommer in mellan träden (och sen kommer ett motionsområde, så vi lär ju möta personer både med och utan häst där ute också).

På ridbanan är hon lugn och anpassar stegen efter mig i alla fall, så där är hon en perfekt handikapphäst ;) .

Funderar på att ta tag i gästrummet, som numera är ett enda kaos där allt skit åkt in. Gjorde lite omelett nyss på äggvitorna som blev över när mannen gjorde aioli igår. Även torkat ut och organiserat upp i de flesta skåpen i köket, bara skåpet med glas och tallrikar kvar!
Tänkte ta och frosta ur frysen ev, ska se hur mkt plats som finns i kylen ifall jag får in allt där

Strax dags att gå hem tror jag faktiskt. Bara stallet som väntar idag.
På söndag ska jag för övrigt åka iväg och kolla på en hästtransport. Behöver egentligen ingen men det är ju ändå lite smidigt :angel: (Sålde min förra för några år sen när jag ändå inte tävlade. Nu är det ju dags att tävla lite igen, både Cinna och en eventuell B-ponny för dottern.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag är inte särskilt matintresserad, och framförallt till kvällsmat hade jag gärna haft något som är smidigt att "slänga i sig" snarare...
Svar
4
· Visningar
380
Senast: __sofia__
·
Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 429
Senast: Tantan
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig... 5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 121
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
826
Senast: Jeffery
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka