Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var lite för trött idag. Tvättade mina svarta kläder med 2 filtar. En av dem var en yllefilt. Nu är AAALLT luddigt. Och har en svag doft av blött får.
Hur dum får man vara?
 
Personen jag delade djurkupé med när jag åkte till Stockholm och Nikita svor, högt, över livet oavbrutet i tre timmar har fått sin hämnd. Hon har uppenbarligen givit mig sin förkylning och jag som ska på seminarium i Sundsvall imorgon och på söndag. Kroppen värker och jag funderar på att bli mansförkyld. :arghh:
 
Jag funderar på om jag ska gå och lägga mig eller om jag ska sitta av några timmar till framför datorn.
 
Så jäkla hungrig! Det luktar så gott från köket! Måste vänta typ 40 min till.
Snart äter jag upp hunden!
 
Läser om värmeböljan i Australien och tittar på Talang.https://www.expressen.se/nyheter/massdod-i-australien-40-hastar-torstade-ihjal-/ :cry: Så tragiskt
@Seabaz hur har ni det? Har ni klarat er från värmen?

Mycket tragiskt. Absurda är att vi där jag bor där det normalt är överjävligt varmt på sommaren, har haft en störtskön säsong hittills med bara nån vecka här och nån vecka där med grader över 35 typ. Väldigt fuktig värme här i norr så om det är 35 kan det kännas som 40.

De ställena nu som mäter 40-50 grader senaste veckan är i söder samt förstås "mitten" som artikeln hävdar. Det är ren, torr och jävlig hetta med förmodligen ingen vind. Jag bor på en ö så vi har alltid en lätt bris.

En annan aspekt är att här (inte på ön men på fastlandet) skjuter kommunen av vildhästar, ca 100st varannat-var tredje år. Detta sker från helikopter. Här ses dom som pest för många.
 
Mycket tragiskt. Absurda är att vi där jag bor där det normalt är överjävligt varmt på sommaren, har haft en störtskön säsong hittills med bara nån vecka här och nån vecka där med grader över 35 typ. Väldigt fuktig värme här i norr så om det är 35 kan det kännas som 40.

De ställena nu som mäter 40-50 grader senaste veckan är i söder samt förstås "mitten" som artikeln hävdar. Det är ren, torr och jävlig hetta med förmodligen ingen vind. Jag bor på en ö så vi har alltid en lätt bris.

En annan aspekt är att här (inte på ön men på fastlandet) skjuter kommunen av vildhästar, ca 100st varannat-var tredje år. Detta sker från helikopter. Här ses dom som pest för många.
Skönt att ni har helt ok temperatur ändå, jättetragiskt att de skjuter av hästarna och har den synen på dem.
 
Dottern lagade ny mat efter ett recept hon hade fått från en kollega. Så kallad Big Mac röra. Köttfärs och en del tillbehör men resultatet blev rätt smaklöst. Måste nog krydda mer om det ska bli gott.

Hennes pojkvän sen 19 månader har nyligen gjort slut så hon mår skit. Jag försöker trösta och vara där.
 
Bemanningsföretaget ringde tidigt i morse (jag sov...) med ett jobb som krävde talanger som jag inte har så jag sa att tyvärr är det nog inget jobb för mig. Men snart måste jag nog chansa och försöka ändå. Måste ju ha ett jobb.
 
Happy Australia Day idag :)

Igår var min chef inne i stan på fastlandet och shoppade och jag bad henne köpa ett par nya ridjeans till mig, dom kostar ca 850kr.

När hon kom tillbaka hade hon två par jeans med sig och sa att det är en present ååhh!

Aha, det förklarar varför jag inte hört från Australien senaste dagarna, kollegorna har väl långhelg :D Det lär bli desto jävligare på måndag... :cautious:

Snäll chef :up:
 
Mansförkylning + magflunsa = inget seminarium för mig idag :arghh: Med tanke på hur mycket tid, pengar och ffa kärlek jag ger min katt borde hon sympatisera lite, inte ställa sig på min mage :crazy: och skrika att hon är hungrig.
 
Precis vaknat och inser att klockan är mycket och hästarna måste gå ut. Vill bara ligga kvar i sängen :(. Igår rymde hästarna två gånger så kan inte gå in direkt utan måste laga hagar. :'(
 
Happy Australia Day!

Har precis slutat en riktigt busy dag på jobbet! Nu, mot puben och skåla med sambon!

IMG_20190126_181618_759.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 063
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp