Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde frisera hästen idag eller imorgon
Borde frisera hunden jag, stackaren ser knappt något för hon har så mycket päls i ansiktet. Det får bli projektet idag.
 

Bifogade filer

  • 20190127_095608.jpg
    20190127_095608.jpg
    245,3 KB · Visningar: 25
Lite oklart vad jag ska hitta på idag. Tydligen ska det ösregna mer eller mindre hela dagen, så inomhusaktiviteter får det nog bli..... :) Måste först och främst pallra mig iväg och handla - sedan får vi se. Kanske baka lite bröd? Tvätta och städa lite, är nog behövligt. Och - hrm - byta julgardinerna i köket.... :o De är dock inte så juliga, så jag tror inte att man många skulle tänka på att det är julgardiner om de inte tittade lite mer noggrant.

Igår fick jag veta att min kungakrona har knipit en finalplats i en tårttävling - otroligt kul :banana:!!!!!!

Åh vad roligt, grattis! :up:
 
Regnar ute idag :arghh: Ska ta med ungarna ut och pyssla hos hästarna snart. Ska laga båda grindarna som går på timer och försöka få ström på den stora så min pillhäst ger fan i att öppna den själv :banghead: Men först ska jag beställa klänningarna åt ungarna. Vankas dop om ett par veckor och dom äger inga finkläder :p Kollar efter klänning till mig också men finner inget som duger. Blir väl kavaj och svarta jeans som vanligt för min del :angel:
 
Varit i stallet. Mockat hagen. Blöt skit, lera, grus och blött hösilage i kärran = tungt som fan. Men nu är det gjort iallafall :)

En promenad med hundarna väntar, sedan blir det soffläge.
 
Har inspelade filmer, massa tv kanaler, Netflix och lådor med dvder.
Men jag hittar inget jag vill titta på :cautious:
 
Bakade en saffran sockerkaka och en rulltårta med hemmagjord äppelmos till mötet på tisdag. + rulltårta till oss
I morgon blir det till en sockerkaka - med citronsmak till oss.
Har kollat runt på recept på smörgåstårta. Ska göra 2 st till månadsmötet/årsmötet i föreningen. 40 bitars, en del kött en del vegetarisk
 
I dag jobbar jag i ett par timmar pa formiddagen men festen i kvall stannar vi hemma fran. Det ar lite for langt att kora pa snoiga landsvagar utan vinterdack. suck.
 
Sitter och dricker te. Har klippt ut mönster till en ryggsäck, men är inte riktigt nöjd med tygvalet.. Hade velat ha något roligare än grönt och grönrutigt. Har en bit konstläder också som jag tänkte använda till botten.
Men jag kommer ju känna mig som ett litet träd i skogsgrön väska med brun botten! Inget ont om träd, jag är trots allt biolog, men hallå!
Så nu är frågan: Ska jag sy en trädinspirerad väska eller ska jag vänta tills jag kommer åt hela mitt tygförråd och se om jag har något roligare där?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 139
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp