Bukefalos 28 år!

Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag slog till på lejongula sammetsgardiner.
Hittade fina rosa till ett rum. Jag hatar gardiner men alla sovrum vetter åt söder här, så vi måste ha i sovrummen.
Annars hade jag köpt på Ikea, enkla vita typ linnegardiner.
Skulle kunna funka med lejongula eventuellt, men får se vad det blir
 
Det är varmt inne hos oss idag. Verkligen jättevarmt! Jag kommer smälta bort och bli en pöl på golvet bara :wtf: Skulle gärna öppna altandörren i sovrummet men vill inte att bebis ligger i drag. Hon lär förresten inte sova i natt ändå eftersom hon har sovit hela dagen, fast när det är såhär varmt inne så lär jag inte kunna sova i alla fall.
 
Det är varmt inne hos oss idag. Verkligen jättevarmt! Jag kommer smälta bort och bli en pöl på golvet bara :wtf: Skulle gärna öppna altandörren i sovrummet men vill inte att bebis ligger i drag. Hon lär förresten inte sova i natt ändå eftersom hon har sovit hela dagen, fast när det är såhär varmt inne så lär jag inte kunna sova i alla fall.

Hon är väl nykläckt och sover massor? Eller har du fått den vakna modellen?
 
Parkerad i badrummet... verkar ha fått magsjukan från jobbet :yuck:
Och jag som har utsläpp till morgonen... jag får ringa och väcka stallägaren vid 6. Jäkla skit
 
I kvall lagade jag en "Valentine's dinner" ... Flaskfile med rodbetts biffar och avokado/persilje/jalapeno/citron "goop". Med mitt nyinkopta vin. Eftersom Maken drack ol (Lokalt bryggd IPA) som jag kopt for att han gillar det battre :) eller for att sakerstalla att jag fick ha vinet i fred :cautious: Jatte gott ... men jag ar redan latt overforfriskad. :angel:
Jag hade tankt gora klart barnbarnet, Tiny's, troja (med en groda pa) men jag tror jag avstar och vantar tills jag ser lite battre.:cautious:
 
Nu har jag nastan druckit ur ett glas till :cautious: Jag meddelade Maken att min "fodelsedags vecka", som kan bli tva ... eller tre, borjar i morgon. :)

sa har sag middagen ut ... utom att "biffarna" var rodare an de ser ut har. Persilje/avocado/lemon goopen var helt klart en hit.
IMG_6878.jpg
 
Lite oklart vad jag ska hitta på idag. Tydligen ska det ösregna mer eller mindre hela dagen, så inomhusaktiviteter får det nog bli..... :) Måste först och främst pallra mig iväg och handla - sedan får vi se. Kanske baka lite bröd? Tvätta och städa lite, är nog behövligt. Och - hrm - byta julgardinerna i köket.... :o De är dock inte så juliga, så jag tror inte att man många skulle tänka på att det är julgardiner om de inte tittade lite mer noggrant.

Igår fick jag veta att min kungakrona har knipit en finalplats i en tårttävling - otroligt kul :banana:!!!!!!
 
Har en äkta mancold. Känner mig patetiskt ynklig och gnällig.
Så jag köpte gofrukost och njuter av varje tugga rostbröd som kliar tillbaka i halsen.
Så ca 2 l te till det. Sen blir det tecknad film nedbäddad i soffan, har laddat upp med glass. För halsen så klart..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 144
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp