Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ar vadret ganska grasligt. I morgon ska det visst bli ungefar likadant :meh: Det ser dock lite lustigt ut nar "snon" studsar nar den kommer ner pa marken. :p jag har aldrig sett sa mycket hagel som sedan jag flyttade upp hit till Pacific Northwest ... Det snoa, nej vanta, det ar hagel ... nej nu ar det sno igen ... etc.
Nu far dock vadret skarpa till sig sa varblommorna inte dor. :cautious:
 
Har svart listat ett flertal domäner nu och hoppas på att jag slutar få emails någon gång (ofta med en subject line som börjar med "You are my victim") där jag hotas med trojaner och hacking av min dator och kameran och att de har filmat mig när jag onanerat när jag besökte någon porrsida och nu ska det skickas ut till ALLA :nailbiting: om jag inte betalar in en massa bitcoins :wtf:

Jag är superimpad att trojaner och folk som hackar datorer numera lyckas att på något magiskt sätt uppenbara sig där datorn är och fysiskt ta bort skyddet som sitter över kameran när den inte används (och sen sätta tillbaka den igen :sneaky:).

Irriterande för de byter domän konstant, nu hade jag fått email från min egen email adress (fast med en annan domän än min egen.....).
 
Vaknade nyss. Sitter och dricker kaffe och är så himla trött! Måste sovit jättedåligt inatt.

Funderar på om jag ska åka till lägenheten med lite grejer eller om jag ska stanna hemma och sy. Lutar åt att stanna hemma framför symaskinen. Fast å andra sidan vore det inte fel att få undan några kartonger till och kolla läget borta vid förrådet. Kanske går det komma in med släp nu!
 
Ett par dygn med intensiv tö har gjort sitt. Mina tak är i stort sett rena. Plåttaken har det förstås rasat från men även tegeltaken har bara ett tunt lager kvar som snabbt skvalar bort.

Hoppas slippa alltför mycket is innan det fryser på igen. Om det nu gör det.

Fåglarna har kört igång. Det kvittrar om dagarna! Ena katten har varit ute i ett par dygn nu. Han gillar inte kyla så det är väl ett vårtecken det med. ;)
 
Ett par dygn med intensiv tö har gjort sitt. Mina tak är i stort sett rena. Plåttaken har det förstås rasat från men även tegeltaken har bara ett tunt lager kvar som snabbt skvalar bort.

Hoppas slippa alltför mycket is innan det fryser på igen. Om det nu gör det.

Fåglarna har kört igång. Det kvittrar om dagarna! Ena katten har varit ute i ett par dygn nu. Han gillar inte kyla så det är väl ett vårtecken det med. ;)
Jag börjar ana att det nog är dags att kastrera katten nu.... Blir 1 år i april. De senaste dagarna tycker jag att han har börjat låta och ha sig väldigt mycket, och nu en morgon kom han inte med en gång när jag kom ut. Han måste ha vandrat lite längre bort än vanligt. Vill ju inte att han ska försvinna!!
 
Jag börjar ana att det nog är dags att kastrera katten nu.... Blir 1 år i april. De senaste dagarna tycker jag att han har börjat låta och ha sig väldigt mycket, och nu en morgon kom han inte med en gång när jag kom ut. Han måste ha vandrat lite längre bort än vanligt. Vill ju inte att han ska försvinna!!
Ja, när jag var liten - innan kastrering var så självklart - så försvann många katter från förälragården när de blivit könsmogna. Hanarna helt enkelt bara knatade iväg.

en katt delade vi tydligen med grannen. Såg katten på deras gård och sa häpet - det är ju vår katt. Tant Ingrid log och sa nä, det är vår.
Inte undra på att han var så välmående, han fick ju extra välkommenhemgodis varje gång han dök upp "hemma" :rofl:
 
Påtal om katter så har två nya katter börjat dyka upp i stallet sent på kväIlen. Jinns är måttligt road :cool:
De är nog syskon eller släkt på nått vis, snarlika varandra. Hade jag inte sett båda samtidigt skulle det nog se ut som samma katt. Hoppas att de är duktiga jägare!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 069
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp