Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sorg i huset.

Jag har lagt mina kära Blundstone i soptunnan. Det gick inte längre. :cry: Sulan hade spruckit rakt av på bägge.

Köpte ett par nya på Granngården i förmiddags. Tror det är mitt fjärde par i livet. De första höll runt tio år. De senaste bara 5-6 år...
 
Gjort i ordning en korg med lite blandade godsaker till mamma och pappa som tack för att vi fick bo där gratis. Köpte en whisky också. Hoppas presenten blir uppskattad :) Ställde den mitt på köksbordet så det blir det första de ser när de kommer hem från semestern.
 
Sorg i huset.

Jag har lagt mina kära Blundstone i soptunnan. Det gick inte längre. :cry: Sulan hade spruckit rakt av på bägge.

Köpte ett par nya på Granngården i förmiddags. Tror det är mitt fjärde par i livet. De första höll runt tio år. De senaste bara 5-6 år...
Vi fick på gymnasiet
Hade så ont i fötterna första tiden men när de var ingångna alltså
När de inte höll ihop längre så var det en stor sorg
Hade ju inte råd med nya
 
Tre filter? Jag såg bara två i manualen (och i apparaten).

Elen funkar. Annars hade inget ens lyst på apparaten och jag hade inte fått någon reaktion alls när jag tryckte på knapparna.

Fläkten är nog på det lägsta (för jag hatar draget som blir av den) men några "pluppar" finns inte. Det är olika symboler för fläkthastighet.

Jo, jag vet att blåset går att ställa och man kan låta den pendla upp och ner också.
På min är det två filter precis framför när man öppnar och sen ett som ligger längre upp på ena sidan som inte behöver rengöras lika ofta som de två andra. Men om det inte står något om det i manualen kanske imte det märket har fler än två stycken.
 
En lime, två eller fler limer.
Lägg in limerna i kylskåpet.

En citron, två eller fler citroner.
Lägg in citronerna i kylskåpet.

Var har du hittat det? Det enda jag hittade var "En lime, flera limefrukter" pa Svenska.
(nu blir det lite krangligare att googla Svenska for mig da min Google star pa google.com och jag inte vill stalla om det da det kan innebara att den borjar ta till google.se av sig sjalv)
 
Var har du hittat det? Det enda jag hittade var "En lime, flera limefrukter" pa Svenska.
(nu blir det lite krangligare att googla Svenska for mig da min Google star pa google.com och jag inte vill stalla om det da det kan innebara att den borjar ta till google.se av sig sjalv)
Men de är ju samma släkte som citroner skulle låta lite märkligt som dina limes tycker jag :p
Limesirna

Edit: nu blev jag osäker det kanske är limes och limesirna iaf :cautious::crazy::confused:

Edit: nr 2:

Jaha kan inte svenska öht.
Det ska vara limes och limernas

Och jag var helt säker på att det var limer :arghh:
 
Senast ändrad:
Å vilken tur jag hade rätt och kan fortsätta äta dem :D

8D34BE6A-6E67-4EE0-90F0-4F166B1CC642.png
 
Idag har vi chillat en hel del. Legat i sängen och läst, surfat och pratat. Nu har vi båda parkerat oss framför datorer för någon h jobb. Sen fortsätter slöfestivalen i tv-soffan med Netflix.
Jag hinkar chialatte och känner att jag är så glad över mitt jobb. Kan sitta och ha på youtube-klipp eller hög musik medan jag jobbar utan att störa någon annan eller bli störd. Och vovvi kan ligga bredvid datorn och få vara med. Tänkte xtra på det igår då jag hörde så många sitta och prata i samma rum hos Telenor-supporten. Så glad att slippa sånt!
Har dock avbokat alla jobb i andra stall nu iom smittan. Stallägaren har också stängt vårt stall och jag hoppas skorna sitter någon vecka eller 2 längre än planerat iom att stallägaren helst ser att vi stänger in oss helt.
 
Väntar på att kalopsen ska bli färdig. Sitter och tänker på vilken julafton jag kommer få nästa vecka när alla saker jag beställt börjar dyka upp. :rofl: Kommer knappt ihåg vad jag har köpt :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 093
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp