Vad gör vi nu? XCVII (Del 97!)l

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har vi chillat en hel del. Legat i sängen och läst, surfat och pratat. Nu har vi båda parkerat oss framför datorer för någon h jobb. Sen fortsätter slöfestivalen i tv-soffan med Netflix.
Jag hinkar chialatte och känner att jag är så glad över mitt jobb. Kan sitta och ha på youtube-klipp eller hög musik medan jag jobbar utan att störa någon annan eller bli störd. Och vovvi kan ligga bredvid datorn och få vara med. Tänkte xtra på det igår då jag hörde så många sitta och prata i samma rum hos Telenor-supporten. Så glad att slippa sånt!
Har dock avbokat alla jobb i andra stall nu iom smittan. Stallägaren har också stängt vårt stall och jag hoppas skorna sitter någon vecka eller 2 längre än planerat iom att stallägaren helst ser att vi stänger in oss helt.
Funderar själv över hur jag ska göra med mina ridlektioner, vill ju inte dra med något hem. Har olika kläder i stallen, men det garanterar ju inte något.
 
Bra dag... :) Spenderade större delen av dagen hos föräldrarna. Lyckades hitta ett superfint gammalt/antikt lakan på loppis (65 kr) som min mamma förvandlade till världens snyggaste gardinkappa.... :love:
 
Borde vika tvätt innan mello, men det är så himla tråkigt :meh:
Sen ska hunden få fortsätta leta upp sin kvällsmat på hela undervåningen så han är nöjd ett tag eftersom han inte fått någon promenad idag (bor på landet med inhägnad trädgård)
 
Sorg i huset.

Jag har lagt mina kära Blundstone i soptunnan. Det gick inte längre. :cry: Sulan hade spruckit rakt av på bägge.

Köpte ett par nya på Granngården i förmiddags. Tror det är mitt fjärde par i livet. De första höll runt tio år. De senaste bara 5-6 år...
:cry: Det finns inget värre än att behöva kasta väl ingådda härliga skor :down:

Mina Blundstone som är nr 2 i ordningen har jag ärvt av min brorsdotter som växte ur dom. Så jag fick dom ingådda och klara :up::p
 
Dagens goda gärning. Hoppas jag åtminstone. Det kan ju ha varit totalfel också.

Nu när det är varmare på dagarna kommer barnen ut och leker på gården. Jag har noterat att en flicka saknar waveboard. De är rätt dyra så jag kan förstå att föräldrarna inte har råd.

Dotterns gamla waveboard ligger oanvänd i källaren. Det är flera år sen den användes. Varken jag eller dottern har orkat försöka sälja den. Nypris 1300:- kr.

Så jag tog fram waveboarden och gick fram till den brädlösa flickan och gav den till henne. Hon var extremt osäker och trodde nog att hon hamnat i dolda kameran. Men kompisarna fattade och tackade ordentligt.

Jag hoppas att jag inte gjort något dumt.
 
Dagens goda gärning. Hoppas jag åtminstone. Det kan ju ha varit totalfel också.

Nu när det är varmare på dagarna kommer barnen ut och leker på gården. Jag har noterat att en flicka saknar waveboard. De är rätt dyra så jag kan förstå att föräldrarna inte har råd.

Dotterns gamla waveboard ligger oanvänd i källaren. Det är flera år sen den användes. Varken jag eller dottern har orkat försöka sälja den. Nypris 1300:- kr.

Så jag tog fram waveboarden och gick fram till den brädlösa flickan och gav ddn till henne. Hon var extremt osäker och trodde nog att hon hamnat i dolda kameran. Men kompisarna fattade och tackade ordentligt.

Jag hoppas att jag inte gjort något dumt.
Viken UNDERBART god gärning :love: !
 
Åh jösses. Kunde inte låta bli att kommentera ett inlägg på fb-sidan för Sverigedemokraterna här i kommunen. De spred faktafel, försökte få det att låta som om de skulle ha gjort allt bättre (när det var de själva som röstade så att det blev på ett dåligt sätt här med den specifika saken...) och var allmänt idiotiska. Folk började dela inlägget, skriva arga kommentarer osv. Såklart. Jag skrev att de väl åtminstone kan försöka skriva sådant som stämmer och inte ljuga ihop saker och ting. Nu har jag visst gjort så att några män är arga på mig också. Jättekul :meh:
 
Fick precis veta att min syster var tvungen att avliva sin häst :cry: 16 år tillsammans fick de. Tråkigt, men hästen var både gammal och skröplig. Men det är ledsamt ändå :cry: De hittade henne på tre ben ute i hagen och kände att det var dags.
 
Mina första killi ägg har äntligen kläckts. Blev förvånad i morse när jag såg att det var liv i burken med torv. Så nu blir det mata, mata, mata
Min KP hämtade mig. Vi åkte till stallet och lunchfodrade. Sedan fixade till hens pålle. Åt lite lunch på Sibylla i stan.
Handlade allt till smörgåstårtan på Willys, blev inte så dyrt som jag trodde
 
Fick precis veta att min syster var tvungen att avliva sin häst :cry: 16 år tillsammans fick de. Tråkigt, men hästen var både gammal och skröplig. Men det är ledsamt ändå :cry: De hittade henne på tre ben ute i hagen och kände att det var dags.
Beklagar
Fick också 16 år ihop med min gammelman.
Han fick en stroke en morgon, han kom inte upp i boxen, så han fick en spruta om och somnade in där. Stroken fick han pga sin PPID
 
Mina första killi ägg har äntligen kläckts. Blev förvånad i morse när jag såg att det var liv i burken med torv. Så nu blir det mata, mata, mata
Min KP hämtade mig. Vi åkte till stallet och lunchfodrade. Sedan fixade till hens pålle. Åt lite lunch på Sibylla i stan.
Handlade allt till smörgåstårtan på Willys, blev inte så dyrt som jag trodde

Hur är nya kontaktpersonen?
 
I vanlig ordning mkt oklara individer runt Fridhemsplan. En alkis med rullator och magväska i form av urblekt systemkasse undrade precis om jag ville hänga med till Dovas. Tackade artigt nej ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 078
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp