Vad göra med gamla oanvända handdukar?

TeamLundVer

Trådstartare
Fick ett gäng broderade handdukar av min styvfarmor.
Samtliga oanvända. De flesta från 50-talet men några från 20-talet med.

Vad kan man göra för något med dessa?
16693743662845838730411116016305.jpg
 
Använd eller sälj på loppis/tradera. Jag upplever att textilier börjar öka i pris, även om det fortfarande är låga summor. Men linnehandukar kan kosta säg 40 kr/st om de är fina på loppisar i mina trakter.
 
I första hand - sälj. I andra hand - sy om dem till något. Ex presentpåsar att använda istället för presentpapper.
 
Jag har åxå en massa handukar efter farmor. Jag använder dom i köket. Farmor hade inte velat att dom skulle ligga och damma i ett skåp. Hon gjorde dom för att dom skulle användas. Hon har både vävt och broderat dom så det är stort jobb bakom. Däremot har jag sparat en eller två som inte ska användas, för att ha som minne.
 
Fick ett gäng broderade handdukar av min styvfarmor.
Samtliga oanvända. De flesta från 50-talet men några från 20-talet med.

Vad kan man göra för något med dessa?
Visa bifogad fil 106276
Min far fick en oherrans massa handdukar med sig i boet när han flyttade hemifrån. Allt hemvävt. Jag har mängder. Ett gäng är fortfarande oanvända (dvs kalkeringen under monogrammet syns fortfarande)

Jag använder dem. Det är bara badlakan som är frotté i det här hushållet. Och det beror på att jag slitit ut badlakanen. :)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 633
Senast: lindaf
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 936
Senast: Cattis_E
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 149
Senast: Bulldoozer
·
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 153
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp