Vad gör ni? 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vantar pa att morgon kaffet ska bli klart ...

Läser och läser, men INGENTING fastnar! Hur gör man??
Att jag har svårt att ta in teoretiskt vet jag mer än väl, jag skulle behöva läsa, se, höra och göra för att det ska fastna alls. :cool:
Men HUR ska det här gå om jag ska börja plugga?? :confused: (det har förvisso varit största boven i skolan, men nu känns det ju som att läget är förändrat eftersom jag är mer medveten om det, så det känns ändå inte hopplöst :) )

Har dock kommit till en lite spännande och läskig (men inte förvånande) insikt...

Las hogt och spela in sa kan du lyssna sedan ... och beratta, antingen for nagon annan eller pa inspelning vad du last. Nar man berattar sa "gor" man ... da far du med alla sinnen och upptacker snart vad som gor det lattare att fa ny information att fastna.

Läser och läser, men INGENTING fastnar! Hur gör man??
Att jag har svårt att ta in teoretiskt vet jag mer än väl, jag skulle behöva läsa, se, höra och göra för att det ska fastna alls. :cool:
Men HUR ska det här gå om jag ska börja plugga?? :confused: (det har förvisso varit största boven i skolan, men nu känns det ju som att läget är förändrat eftersom jag är mer medveten om det, så det känns ändå inte hopplöst :) )

Har dock kommit till en lite spännande och läskig (men inte förvånande) insikt...
Jag brukar skriva ihop sammanfattningar.
Jag lär mig inte av att läsa. Däremot fastnar det om jag skälv formulerat en sammanfattning.
Man får hitta metoder som passar en själv utifrån hur man är som person och vilka sinnen man helst använder.

Vantar pa att morgon kaffet ska bli klart ...

Las hogt och spela in sa kan du lyssna sedan ... och beratta, antingen for nagon annan eller pa inspelning vad du last. Nar man berattar sa "gor" man ... da far du med alla sinnen och upptacker snart vad som gor det lattare att fa ny information att fastna.
Tack för tipset, men det sista jag vill är att spela in och lyssna på min egen röst...:eek::eek:
Men det är klart, jag kanske kan få hjälp om jag vågar fråga...hmm... :o

@stjarnhimmel - Sammanfattningar är svårt då det blir delar av ett helt sammanhang, jag har liksom svårt att ta ut det som är relevant så det blir lika långt och rörigt ändå :eek:

Jag har varit så glad den här sommaren för att jag har kunnat vara ute. Igår gjorde jag dock misstaget att ligga i min nya badenbaden under ett parasoll och läsa (i t-shirt). Utslag över hela underarmarna blev resultatet :cry:
Jag har lindrig psoriasis som inte alls tycker om solen.

Har kommit in efter en langpromenad pa morgonen. Hundarna fick sina "extra godis" det vill saga hjart mask och fasting piller i morse. Onskar jag kunde ge dem anti skallerorm medicin ocksa. LOL

Tack för tipset, men det sista jag vill är att spela in och lyssna på min egen röst...:eek::eek:
Men det är klart, jag kanske kan få hjälp om jag vågar fråga...hmm... :o
<snip>

Nar jag pluggade for min Masters degree brukade jag och Maken ofta vara ute och ga. Da berattade jag for honom om vad jag holl pa med just da ... och upptackte under berattelsen vad jag missat och inte kunde fa ihop och var det var nodvandigt att ga tillbaka och plugga mer. Jag tror inte att Maken lyssnade ens, men det fick mig att gora en sammanstallning i huvudet och kunde jag inte fa den klar och redig dar sa innebar det att jag hade mer att plugga.

Måste hitta en barnvakt till på tisdag. Där får jag för att jag var snäll nog att säga till dotterns pappa att jag kunde ha henne några dagar extra :p (Ville egentligen ta semester några timmar men det fanns ingen möjlighet till det :banghead: )

Är duktig och förbereder blogginlägg med bilder nu när jag för en gångs skull har tid och ork att sitta vid stora datorn. Imorgon blir det nog ingen större kvällsro eftersom dotterns ridskola startar på em och så ska vi hem och få i oss mat och så efter det :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
781
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 835
Senast: Inte_Ung
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
987
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 315
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Vilken hundras?
  • Uppdateringstråd 31