Du borde läsa boken jag läser!Gör mitt bästa för att inte bryta ihop totalt och bara gråta. Vilken jävla skitdag. Hur orkar man egentligen? Vad är meningen med allt?
Min semester övergick tydligen till en arbetslöshet helt plötsligt.
Jävlas livet verkligen så här med alla? Eller är det bara med mig? Jag kanske bara är gnällig? Jag önskar verkligen att mitt liv vore mindre innehållsrikt!
![]()
"Att välja glädje" av Kay Pollak! Inte världens bästa bok som så - men många bra poänger som jag tror du skulle ha nytta av!
Jag tror att det faktiskt handlar om att DU drar in mycket elände i ditt liv på en och samma gång.
Du behöver byta mönster och fokus, stärka dig själv istället för att se alla nederlag. Du HAR det tufft just nu, men om du ska orka igenom det utan att braka helt måste du kunna byta fokus till det som faktiskt är bra och hämta energi där så att du kan ta tag i det jobbiga när det uppstår - och då göra en sak i taget istället för att tänka längre med "jaha, vad kommer här näst?? Ska det aldrig bli bra?".
Det blir bra, om du tillåter det. Just nu kanske det känns svart, men tänk hur mycket som faktiskt har löst sig hittills?
Du sätter krokben för dig själv många gånger, försök ta det lugnt och varva ner ibland. Du kan inte braka på i 190 som du gör nu.