Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilket får mig att återigen påminnas om veterinärparet som fick hem kött en kväll när hustrun var på jobb.

Maken packade och märkte köttet. Med latinska namn eftersom de var de enda han hade björnkoll på......... Det var lite meckigt att översätta det när det behövdes kokkött, stek, biff etc ;)
Mamma och pappa styckade själva och det märktes noga upp.
Inte mycket spill blev det heller.
På en halv nöt och en halv gris så blev det ett par kassar ben mm
Dock köpte de utan huvudet då

Det är hårt att vara Squie's vänsterben. Knät pryds av ett gammalt sår efter närkontakt med ett träd. Baksida lår har skaffat sig blåmärke och rivsår efter en lätt närkontakt med hinderstöd.

Why not, liksom.

Läste en tråd här om Idol, så lyssnar på lite låtar med Idol-Martin och ska fortsätta i tvättstugan och kontoret. Eller ja, det ska bara upp 2 tavlor i tvättstugan (och lite hyllor men de måste köpas först :laugh:)

Mycket, men så tungvrickande!

Går nu vidare till rumänska, som alltid fascinerat mig.
Intressant språk, ibland låter det som italienska men oftast som en härlig blandning av en massa europeiska språk.
Jag som har anställt en eu-migrant börjat bli riktigt vass på rumänska nu. Hon försöker prata svenska och jag rumänska. Vi har kul på jobbet hela dagarna:D

Kan förövrigt meddela att jag är skitförkyld, dricker vin och är förbannad på att jag inte ens lyckades skapa en användare på Ikeas köksplaneringssida. Bara en massa strul och felmeddelande.
Skitsammarå!!! Jag får väl leva med mitt fina 70-talskök i ett decennium till:rage:

Intressant språk, ibland låter det som italienska men oftast som en härlig blandning av en massa europeiska språk.

Jag som har anställt en eu-migrant börjat bli riktigt vass på rumänska nu. Hon försöker prata svenska och jag rumänska. Vi har kul på jobbet hela dagarna:D
Vad kul att du lär dig rumänska!
Jag hade en rumänsktalande kompis förut och det var så roligt att med hjälp av mina kunskaper i slaviska och romanska språk försöka begripa vad han sa. Vad jag förstått finns det även inslag av finsk-urgiska språk i rumänskan och det tycker jag går att höra. De delarna är dock omöjliga för mig att förstå.

Vad kul att du lär dig rumänska!
Jag hade en rumänsktalande kompis förut och det var så roligt att med hjälp av mina kunskaper i slaviska och romanska språk försöka begripa vad han sa. Vad jag förstått finns det även inslag av finsk-urgiska språk i rumänskan och det tycker jag går att höra. De delarna är dock omöjliga för mig att förstå.
Finskan stämmer märkligt nog! Nu är jag absolut inte finsktalande men förstår rätt mycket och tycker mig hitta en del likheter där med:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 346
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 141
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 188
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 744
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31