Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kastat ut allt ur klädkammaren och tömt skåpet ovanför fläkten på kryddor så ventilationsgubbarna kommer åt att tejpa dom imorgon kl 8, tycker gott att dom kan ta sovmorgon och dyka vid 12 tiden istället!

Ingen jävel är här och tjepar :mad: Det är enbart för att jag masade mig upp i tid! Eller ja jag steg upp och klädde på mig och la mig igen :angel::angel:

Sitter och surar i bilen.
I går kväll smsade stället jag praktiserar på att jag fick börja en timme senare. Kl 09.00.
Men jag har 4 mil dit och måste ändå lämna sonen i skolan här kl 08.00 så det blir 50 min väntan i bilen.
Nu smsar de att de inte kommer förens 9.30 tidigast och låser upp. Kul. Ännu en halvtimme i bilen.
Slutar 12.00 så det här känns ju jäkligt meningsfullt :mad:

Sitter och surar i bilen.
I går kväll smsade stället jag praktiserar på att jag fick börja en timme senare. Kl 09.00.
Men jag har 4 mil dit och måste ändå lämna sonen i skolan här kl 08.00 så det blir 50 min väntan i bilen.
Nu smsar de att de inte kommer förens 9.30 tidigast och låser upp. Kul. Ännu en halvtimme i bilen.
Slutar 12.00 så det här känns ju jäkligt meningsfullt :mad:

Nä fy fasen vad dåligt!

Blir INTE förvånad om de tar förgivet att jag ska jobba 1,5 timme längre nu. Den här praktikplatsen har varit ren utnyttjning av grattis arbetskraft sen dag ett.

Men jag ska på uppfödarträff i eftermiddag så de kan de glömma!!!

Jag hade sms:at tillbaka och skrivit att jag inte orkar vänta på dom.
Smsade och skrev att ska jag verkligen vänta?
Fick aldrig nått svar. De är på nått möte så de har väl stängt av mobilerna.

Spännade. Vi öppnar caféet 10.00 och förberedelserna tar ca 2 timmar.....

Jag äter en bit hemmagjord bountykladdkaka :d

12140070_10153548037020266_8707649052824848125_o.jpg

Blir INTE förvånad om de tar förgivet att jag ska jobba 1,5 timme längre nu. Den här praktikplatsen har varit ren utnyttjning av grattis arbetskraft sen dag ett.

Men jag ska på uppfödarträff i eftermiddag så de kan de glömma!!!

Känner igen mig i det du skriver om utnyttjning, har arbetsprövat ett flertal ggr och det är verkligen något jag avskyr. Jag ska utföra ett jobb som en frisk person men får betalt som en sjuk? Så jävla idiotiskt. Hur kan dom som sitter och beslutar om sånt här ens tro att vi som gör praktik/arbetsprövar inte jobbar och ersätter ordinarie personal?

Nä stå på dig! Dom får skylla sig själva!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 331
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 134
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 187
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 744
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka