Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu var dom här, tog dom 4 minuter att sätta upp två remsor silvertejp för ventilationen. Hade jag ju kunnat göra själv och fått sova imorse.
Dom skulle återkomma imorgon kl 9 och ta bort tejpen. Nä var mitt svar, jag gör det själv.
Samlar på mig en massa saker som jag ska lyfta med min handläggare på AF. Tom han var tveksam till den här platsen.Känner igen mig i det du skriver om utnyttjning, har arbetsprövat ett flertal ggr och det är verkligen något jag avskyr. Jag ska utföra ett jobb som en frisk person men får betalt som en sjuk? Så jävla idiotiskt. Hur kan dom som sitter och beslutar om sånt här ens tro att vi som gör praktik/arbetsprövar inte jobbar och ersätter ordinarie personal?
Nä stå på dig! Dom får skylla sig själva!
Samlar på mig en massa saker som jag ska lyfta med min handläggare på AF. Tom han var tveksam till den här platsen.
Jag har inte sökt den utan de hittade mig i AFs register. Har ju jobbat med detta av och till i 25 år så jag misstänker att det är därför de valt mig. De är helt nya i branchen.
Jag lämnas själv nästan dagligen för att sköta deras verksamhet medans de gör annat (de driver fler verksamheter)
Nu kom de bara för att låsa upp dörren, sen gick de iväg i 15 min. En halvtimme innan öppningsdax.....
Suck.
Handläggaren är mycket bra. Känner förtroende för honom.Verkar som du har en vettig handläggare på AF. Jag har sådan tur att jag numera har bra handläggare på både FK och AF. Min förra handläggare ansåg att jag skulle praktisera som telefonförsäljare och jag ansåg att det var dirket olämpligt för en som lider av hjärntrötthet att bli utsatt för sådant men jag hade ju sååååå bra erfarenheter av det yrket och det skulle ju ge mig en chans att få en anställning i framtiden om jag bara gav det en chans... Jag fixade en egen praktikplats istället.... Telfonförsäljning är det yrket jag trivts sämst med av alla jag provat, jag må vara duktig på det men jag tycker inte om att pracka på folk saker via telefon.
Men snacka om att det här med "praktikplatser" missbrukasSamlar på mig en massa saker som jag ska lyfta med min handläggare på AF. Tom han var tveksam till den här platsen.
Jag har inte sökt den utan de hittade mig i AFs register. Har ju jobbat med detta av och till i 25 år så jag misstänker att det är därför de valt mig. De är helt nya i branchen.
Jag lämnas själv nästan dagligen för att sköta deras verksamhet medans de gör annat (de driver fler verksamheter)
Nu kom de bara för att låsa upp dörren, sen gick de iväg i 15 min. En halvtimme innan öppningsdax.....
Suck.
Handläggaren är mycket bra. Känner förtroende för honom.
Jag har rätt omfattande ryggproblem och övergav denna branch för att jag var skitless på den. Och för ryggen är det inte optimalt precis. Och branchen kan jag som min egen bakficka. Dessutom har de sagt att de inte har råd att anställa någon närmaste året, så platsen känns rätt meningslös ur min synvinkel. Den ska ju ge mig något. Jobb, erfarenhet el annat.
Undra hur man startade företag förr innan man kunde leva på praktikandet ( vi är tre praktikanter och en timanställd på 25%)
Jag har ifrågasatt detta. Vad ska platsen ge mig?Men snacka om att det här med "praktikplatser" missbrukas. Där borde väl AF gå in och kanske titta på de företag som tar emot praktikanter tycker jag. Det du har råkat ut för är ju ren utnyttjning - fy för sådana företag
.
Varför ska du ha "praktik" på något du redan kan?
Praktik innebär väl att prova på något nytt eller om man behöver praktisera att arbeta för att se hur mycket man klarar av att arbeta om man varit sjuk t.ex...![]()
Chefen på min praktik har ju som mål att bygga upp en verksamhet kring mig så att en anställning lönar sig. Verksamheten fanns i mindre skala men utökas nu med mig här. Det är ju något som vi båda vinner på!Jag har ifrågasatt detta. Vad ska platsen ge mig?
Men så är det ju det där med att man inte bör tacka nej. Det ser inte bra ut. Så jag ger det en chans, men lägger alla minus på hög och tar upp allt vid ett tillfälle. Känner att dessa inte borde ha praktikanter. De har praktikanter av fel anledning.
Men som arbetslös/sjuk så har man väldigt få rättigheter. Man ska vara tacksam
Skissar ist på en egen liten verksamhet som avknoppning på den kennel jag och sambon driver. Vill bara hålla mig flytande tills den idén kan börja sättas i rullning.