Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar varför jag skulle tömma fläktskåpet på kryddor eller tömma kläkammaren för att komma åt ventilationen där, dom var inte ens in i varken kök eller klädkammare....

Ska anmäla sambons dagar för VAB på FK, för jag har tröttnat på att lappen med exakta datum legat framför micron i någon vecka. Så jag får väl anmäla det så vi kan få lite pengar för att han vabbat, speciellt då det tar på lönen nästa månad.

Sen ska jag kika lite på internet om husinredning, lite blommor å dylikt.
Sen ska jag sopa verandan och plocka upp alla leksaker till verandan istället för på gräset.

Pratade med en familjemedlem nyss som blivit svårt hundbiten av sin egen hund :crazy: Har i flera år påtalat att det bästa som kan hända den hunden är en kula mellan ögonen pga att den är labil och opålitlig.

Känner igen mig i det du skriver om utnyttjning, har arbetsprövat ett flertal ggr och det är verkligen något jag avskyr. Jag ska utföra ett jobb som en frisk person men får betalt som en sjuk? Så jävla idiotiskt. Hur kan dom som sitter och beslutar om sånt här ens tro att vi som gör praktik/arbetsprövar inte jobbar och ersätter ordinarie personal?

Nä stå på dig! Dom får skylla sig själva!
Samlar på mig en massa saker som jag ska lyfta med min handläggare på AF. Tom han var tveksam till den här platsen.
Jag har inte sökt den utan de hittade mig i AFs register. Har ju jobbat med detta av och till i 25 år så jag misstänker att det är därför de valt mig. De är helt nya i branchen.
Jag lämnas själv nästan dagligen för att sköta deras verksamhet medans de gör annat (de driver fler verksamheter)

Nu kom de bara för att låsa upp dörren, sen gick de iväg i 15 min. En halvtimme innan öppningsdax.....
Suck.

Phew, den här dagen har varit minst sagt intensiv än så länge. Kom till praktiken kl 6:30 och sen dess har jag lossat ett lass kök, lastat ett annat, lossat vitvaror och två omgångar fönsterglas. Nu är min hjärna lite trött, det blev mycket att hålla i huvudet innan jag fick tid vid datorn för att skriva in allt.

Samlar på mig en massa saker som jag ska lyfta med min handläggare på AF. Tom han var tveksam till den här platsen.
Jag har inte sökt den utan de hittade mig i AFs register. Har ju jobbat med detta av och till i 25 år så jag misstänker att det är därför de valt mig. De är helt nya i branchen.
Jag lämnas själv nästan dagligen för att sköta deras verksamhet medans de gör annat (de driver fler verksamheter)

Nu kom de bara för att låsa upp dörren, sen gick de iväg i 15 min. En halvtimme innan öppningsdax.....
Suck.

Verkar som du har en vettig handläggare på AF. Jag har sådan tur att jag numera har bra handläggare på både FK och AF. Min förra handläggare ansåg att jag skulle praktisera som telefonförsäljare och jag ansåg att det var dirket olämpligt för en som lider av hjärntrötthet att bli utsatt för sådant men jag hade ju sååååå bra erfarenheter av det yrket och det skulle ju ge mig en chans att få en anställning i framtiden om jag bara gav det en chans... Jag fixade en egen praktikplats istället.... Telfonförsäljning är det yrket jag trivts sämst med av alla jag provat, jag må vara duktig på det men jag tycker inte om att pracka på folk saker via telefon.

Sitter och fryser på praktiken. Kontoret är typ i lagerlokal :cautious: nyttigt att sitta i kyla och plocka med papper och hålla på med dator. Kommer inte arbeta ihjäl mig. Segt att inte få arbeta, att sitta och titta på/inte ha nått att göra är inte min grej.

Verkar som du har en vettig handläggare på AF. Jag har sådan tur att jag numera har bra handläggare på både FK och AF. Min förra handläggare ansåg att jag skulle praktisera som telefonförsäljare och jag ansåg att det var dirket olämpligt för en som lider av hjärntrötthet att bli utsatt för sådant men jag hade ju sååååå bra erfarenheter av det yrket och det skulle ju ge mig en chans att få en anställning i framtiden om jag bara gav det en chans... Jag fixade en egen praktikplats istället.... Telfonförsäljning är det yrket jag trivts sämst med av alla jag provat, jag må vara duktig på det men jag tycker inte om att pracka på folk saker via telefon.
Handläggaren är mycket bra. Känner förtroende för honom.
Jag har rätt omfattande ryggproblem och övergav denna branch för att jag var skitless på den. Och för ryggen är det inte optimalt precis. Och branchen kan jag som min egen bakficka. Dessutom har de sagt att de inte har råd att anställa någon närmaste året, så platsen känns rätt meningslös ur min synvinkel. Den ska ju ge mig något. Jobb, erfarenhet el annat.

Undra hur man startade företag förr innan man kunde leva på praktikandet ( vi är tre praktikanter och en timanställd på 25%)

Suck.
Men snacka om att det här med "praktikplatser" missbrukas :mad:. Där borde väl AF gå in och kanske titta på de företag som tar emot praktikanter tycker jag. Det du har råkat ut för är ju ren utnyttjning - fy för sådana företag :rage:.

Varför ska du ha "praktik" på något du redan kan?
Praktik innebär väl att prova på något nytt eller om man behöver praktisera att arbeta för att se hur mycket man klarar av att arbeta om man varit sjuk t.ex... :confused:

Handläggaren är mycket bra. Känner förtroende för honom.
Jag har rätt omfattande ryggproblem och övergav denna branch för att jag var skitless på den. Och för ryggen är det inte optimalt precis. Och branchen kan jag som min egen bakficka. Dessutom har de sagt att de inte har råd att anställa någon närmaste året, så platsen känns rätt meningslös ur min synvinkel. Den ska ju ge mig något. Jobb, erfarenhet el annat.

Undra hur man startade företag förr innan man kunde leva på praktikandet ( vi är tre praktikanter och en timanställd på 25%)

Att göra praktik som i framtiden inte ger en ett jobb är så meningslöst. Det är som att be någon gräva ett hål för hand för att sedan fylla igen den med hjälp av en hjullastare!

Men snacka om att det här med "praktikplatser" missbrukas :mad:. Där borde väl AF gå in och kanske titta på de företag som tar emot praktikanter tycker jag. Det du har råkat ut för är ju ren utnyttjning - fy för sådana företag :rage:.

Varför ska du ha "praktik" på något du redan kan?
Praktik innebär väl att prova på något nytt eller om man behöver praktisera att arbeta för att se hur mycket man klarar av att arbeta om man varit sjuk t.ex... :confused:
Jag har ifrågasatt detta. Vad ska platsen ge mig?
Men så är det ju det där med att man inte bör tacka nej. Det ser inte bra ut. Så jag ger det en chans, men lägger alla minus på hög och tar upp allt vid ett tillfälle. Känner att dessa inte borde ha praktikanter. De har praktikanter av fel anledning.
Men som arbetslös/sjuk så har man väldigt få rättigheter. Man ska vara tacksam ;)

Skissar ist på en egen liten verksamhet som avknoppning på den kennel jag och sambon driver. Vill bara hålla mig flytande tills den idén kan börja sättas i rullning.

Känns skönt, nu har jag bokat in besiktningen för bilen, innan det blir körförbud på den. Synd bara att släpet inte blev färdigt så jag kunde besiktigat båda samtidigt.

Blörgh. Bil ja.. Vi måste ta tag i grejen med bilen.

Vi har något elfel som gör att bromsbelysningen inte fungerar, samt behöver en ny bakre lambdasond. Och lite fler småfel. Vi är egentligen i behov av en ny bil, men det känns som ett problem detta. Vi kommer ju aldrig kunna sälja den vi har (audi a3 -01 som gått omkring 19000 mil) med alla dessa fel. Men att fixa allt kommer väl kosta mer än vad bilen ens är värd.

Tar bilfirmor halvtrasiga bilar i inbyte? :cool:

Jag har ifrågasatt detta. Vad ska platsen ge mig?
Men så är det ju det där med att man inte bör tacka nej. Det ser inte bra ut. Så jag ger det en chans, men lägger alla minus på hög och tar upp allt vid ett tillfälle. Känner att dessa inte borde ha praktikanter. De har praktikanter av fel anledning.
Men som arbetslös/sjuk så har man väldigt få rättigheter. Man ska vara tacksam ;)

Skissar ist på en egen liten verksamhet som avknoppning på den kennel jag och sambon driver. Vill bara hålla mig flytande tills den idén kan börja sättas i rullning.
Chefen på min praktik har ju som mål att bygga upp en verksamhet kring mig så att en anställning lönar sig. Verksamheten fanns i mindre skala men utökas nu med mig här. Det är ju något som vi båda vinner på! :)

------
Just nu har jag flyttat in mina saker i det kontor som blir mitt. Det är minst men vad gör det? Det är ju mitt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 327
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 134
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 187
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 740
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Förslag på passande matskål?
  • Akvarietråden V
  • Torrfoderdjungeln..