Vad gör ni? Del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på min käre kusin. Skall bli skönt med sällskap i helgen! Vi skall gå på bio, Crimson Peak!!.

Åh, den filmen måste jag se. Ge gärna en rapport om den var bra:)

Har försökt städa lite runt huset och på tomten. Fast flyttar mest runt på bråtet. Det som stod kring huset står nu i vedboden. Otroligt att man kan samla på sig så mycket bråte!:grin:
Jag vill bli en minimalist.

Snurris, det blir SÅÅ fel att säga att man ska hänga i slakteriet! :p :rofl:

Lycka till och se till att karlarna inte gör så att varje bit blir en köttfärsbit... :meh: Det var ett lokalt älglag som gjorde det när jag var liten, två av dem hade "varit och lärt sig slakta på en helgkurs"... man blir INTE slaktare på två dagar! :D Fruarna hade varit skitförbannande och nästa år hyrdes en riktigt slaktare in igen.
:D Äsch då lite galghumor måste man ha! :D Vi har infört kokkött på senare år igen, första året jag var med gick nästan allt till färs och han som slaktade muttrade om lata gubbar som inte orkade ta rätt på köttet. I år så var det kokkött, stekar, grytbitar och så lite mindre färs istället. Så filen och entrecote förstås. Själv fick jag en hink jag också även om jag har sagt att jag bara är med för att lära mig. Sen fick jag två slagsidor av vildsvin också, så jag har gått med plus idag! :up:

:D Äsch då lite galghumor måste man ha! :D Vi har infört kokkött på senare år igen, första året jag var med gick nästan allt till färs och han som slaktade muttrade om lata gubbar som inte orkade ta rätt på köttet. I år så var det kokkött, stekar, grytbitar och så lite mindre färs istället. Så filen och entrecote förstås. Själv fick jag en hink jag också även om jag har sagt att jag bara är med för att lära mig. Sen fick jag två slagsidor av vildsvin också, så jag har gått med plus idag! :up:

:rofl: Jag hoppas VERKLIGEN att det var slaksidor du fick! :p

/mvh slaktarens dotter :D

Har varit på bio och sett Crimson Peak (bättre än jag trodde den skulle vara! Vacker :love: I sann Guillermo del Toro anda :heart).

Efter en konversation med vännen igår om just den delen av filmen körde jag en Trainwreck och tog med mig rött vin i vattenflaskan, vännen skrattade och drack glatt :D Känner mig som Amy Schumer för en gångs skull. Avslutade med att gå på en hamburger bar, jag beställde en Elvis burgare, enbart för att prova. Bananer, jordnötssmör och honey oat bröd smakade väl mindre konstigt än jag trodde det skulle göra, men det där beställer jag nog inte igen! :rofl:

Just nu kikar jag på alternativa ljuskällor till våra små fönster vid ena ingången till huset. Vill ha LED ljus men är inte säker på vilken :confused:

Nå, var det slaksida eller slagsida? :p

Vad ska du göra med den? Jag har ätit vildsvin några gånger men aldrig tillagat det själv.
Nu börjar jag själv få slagsida... ;) Jag har stått sen 8 i morse och nu har jag även fått en öl i mig och min rygg håller på att säga upp bekantskapen med mig... :meh: Jag fick lov att rycka in och hjälpa taxfrökens ägare med hans kött... Han har noll koll och fick hålla sig till köttfärsen med jag finputsade och fick honom att stoppa ner i påsar och märka med rätt namn på grejerna. :D

Nu börjar jag själv få slagsida... ;) Jag har stått sen 8 i morse och nu har jag även fått en öl i mig och min rygg håller på att säga upp bekantskapen med mig... :meh: Jag fick lov att rycka in och hjälpa taxfrökens ägare med hans kött... Han har noll koll och fick hålla sig till köttfärsen med jag finputsade och fick honom att stoppa ner i påsar och märka med rätt namn på grejerna. :D

Gudars ja, det är katastrof att inte märka påsarna! :crazy:

Min kropp har velat vräka mig för länge sedan men jag har besittningsrätt :sneaky: Ta en till öl, det har du förtjänat! :up:

Så då har jag lagt en beställning på lite påfyllning och lite nytt till butiken :) Nu ska jag ta och sy dom där jäkla tygkassarna jag gjort handtag åt :up: Och, dricker cider samtidigt :angel::D Och stör mina grannar med lite hög musik. Undra om dom gillar bytena mellan Pussycat dolls, sabaton, meatloaf och Hel? :laugh:

Jag tog mig en titt i hans frys innan jag tog över märkningen.. "köttbit stor" :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Vilket får mig att återigen påminnas om veterinärparet som fick hem kött en kväll när hustrun var på jobb.

Maken packade och märkte köttet. Med latinska namn eftersom de var de enda han hade björnkoll på......... Det var lite meckigt att översätta det när det behövdes kokkött, stek, biff etc ;)

Har hjälpt mamma med vinterstädning i trädgården större delen av dagen. Nu står det ett växthus i växthuset :D imorrn fortsätter vi med altanen, och sen bio! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 346
Senast: Edla
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel... 2 3
Svar
58
· Visningar
14 141
Senast: LovingLife
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 188
Senast: kma
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära... 2
Svar
24
· Visningar
8 744
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31