Jag stickar/broderar samtidigt som jag lyssnar på en podd eller tittar på serier, läser också en del.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är lite i samma tankevurpa som du, fast av en annan anledning.Jag har i många år mått dåligt över att jag sitter så mycket vid datorn. Vet inte varför egentligen, så mycket annat "man borde göra" antar jag.
Just nu har jag en period när jag är uttråkad hemma. Jag promenerar endel och det har blivit en flykt hemifrån. Men så varken vill jag ha det eller anser att det ska vara. Jag har dock alltid en känsla av att andra är så mycket mer "vuxna" i sin hemmavaro, men vad det skulle vara vet jag inteKanske är det bara ett jämförelseproblem.
Jag lagar av olika skäl inte heller mat mer än nån enstaka gång/månad, det är nått jag önskar jag kunde tycka om.
Tillägger att jag inte är så beroende att inget annat blir gjort.
Jag är lite i samma tankevurpa som du, fast av en annan anledning.
Jag håller på att "lära mig" att det är helt Ok att bara vara, att bara sitta framför datorn och ta det lugnt. Det är svårt! Hjärnan säger hela tiden åt mig att jag bör/måste göra något vettigare av tidenVad det vettigare ÄR säger den dock inte
Städa säger den för det mesta, men livet är inte att städa!!
Jag bor på gård = det finns massor att plocka i. Men jag vill inte/orkar inte. Måste jag? Nej, det måste jag inte. Alltså är det ok att inte göra det, men av någon underlig anledning så säger hjärnan åt mig att jag måste...
Troligen så har det med uppväxt och uppfostran att göra, t.ex att nu när jag är vuxen (övervuxen) så SKA man göra saker hela tiden, plocka, göra fint, städa, pyssla, det är vad som förväntas av mig (tror min hjärna alltså, det är ingen som sagt det!).
Jag har i många år jobbat med att det är Ok att det ligger ett ludd, ett grässtrå, en "smuts" på golvenJag har två stora hundar, barn och make förutom mig själv som springer ut och in... jag du hör ju själv hur sjukt det är! Vi har dessutom haft hästar hemma tills för något år sedan, så du förstår ju springet...
Det vi har gemensamt du och jag är att vi inte tror att det är Ok att göra det vi själva vill, eller hur?
För om man verkligen VILL göra något så är det inget som hindrar, det är bara vi själva som tror att vi ska göra saker. Du säger att du bör göra "vuxna" saker, men vad är det och varför måste du det om du trivs med ditt liv? Det är bara hjärnspöken...
Tack för tråden och ursäkta långt inlägg, men det blev renande för mig också att skriva ner detta![]()