Vad gör ni med friskvårdbidraget?

Jobbar kommunalt och får välja mellan typ årskort på gym eller simhall (finns några olika att välja på, alla i staden är dock inte inkluderade). Med krav på minimum antal gånger det måste utnyttjas för att få ta ut igen nästa termin (är inte helt hundra på hur upplägget är dock, har för mig att det är minst 10 besök på ett år, om det inte uppfylls får man vänta en tid med att ta ut det nästa gång)

Ni som kan använda konkreta pengar till tex ridhusabbonemang. Hur har ni registrerat det? Tänkte att det kan vara bra med lite inspo för att fråga kommunen om det på något sätt är möjligt. För hittills har jag inte valt att ta ut något bidrag alls pga gym är inte min kopp te.
 
Jobbar kommunalt och får välja mellan typ årskort på gym eller simhall (finns några olika att välja på, alla i staden är dock inte inkluderade). Med krav på minimum antal gånger det måste utnyttjas för att få ta ut igen nästa termin (är inte helt hundra på hur upplägget är dock, har för mig att det är minst 10 besök på ett år, om det inte uppfylls får man vänta en tid med att ta ut det nästa gång)

Ni som kan använda konkreta pengar till tex ridhusabbonemang. Hur har ni registrerat det? Tänkte att det kan vara bra med lite inspo för att fråga kommunen om det på något sätt är möjligt. För hittills har jag inte valt att ta ut något bidrag alls pga gym är inte min kopp te.
Vi får skicka in original kvittot på utgiften
 
På mitt jobb har vi 2000 för friskvård och 1500 till massage, måste dock betala 50% själva av kostnaden
 
  • Gilla
Reactions: Elo
menar du 2000:-/år specifikt på din arbetsplats?
Skattemyndigheten säger annars så här:
"Skatteverket anser att ett belopp om 5 000 kr inklusive mervärdesskatt per anställd och år utgör ett mindre värde. Om arbetsgivaren erbjuder ett friskvårdsbidrag som överstiger 5 000 kr, ska de anställda som väljer att utnyttja hela friskvårdsbidraget för enklare motions- eller friskvårdsaktiviteter förmånsbeskattas för den del av bidraget som överstiger 5 000 kr. "

Ja, förlåt. Det är specifikt på min nuvarande arbetsplats.
 
Privat företag. 2500 kr. Används till det som kommer upp först tills dess att det är slut. Osteopati/feldenkrais/träning med hästen/massage.
 
Köper årskort på Friskis. Vi får spendera det hur vi vill.
 
Herregud vad lyxigt att få både tid och pengar till träning av sin arbetsgivare! Är detta något som erbjuds på alla arbetsplatser, eller bara t.ex. statliga/kommunala?
Jag är statligt anställd och har 2000 kronor per år, samt en timme i veckan som är friskvårdstid.

Tex min partner har mer, jag vet inte exakt hur mycket, men de får lika mycket som ett årskort på Friskis kostar, och så får de göra vad de vill med pengarna (inom reglerna för friskvårdsbidraget, förstås). Bortåt 4000 kr/år. Partner jobbar i privat låglönesektor. Jag tror inte att de har någon friskvårdstimme.
 
Jag är statligt anställd och har 3000:-/året som jag utnyttjar på massage, naprapaten och diverse andra behandlingar. Ska kanske ta och lägga någon tusenlapp på kort på badhuset, för i år har jag pengar över så det räcker.
 
Jag jobbar statligt och har 2000 kr/år samt 1 h friskvård per vecka. Jobbade även innan statligt och hade då 3000 kr per år. Innan det jobbade jag privat och hade 4000 kr per år (låglönesektor)
 
Jag tycker att det är bra när friskvårdsbidraget är högre i låglönebranscher.

Det är där människor annars måste välja bort friskvård helt. Friskvårdstimne för alla vore inte helt fel. Vi pratar mycket om att förkorta arbetstiden, dvs dela effektivitetshöjningar mer jämställt. Ett litet men bra steg vore det.
 
Jag har låtit det brinna inne alla år utom ett 😅
Avskyr all form av fysisk kontakt med okända människor, dör inombords av tex massage, tycker det är fruktansvärt.

Nu äntligen kan jag jag använda det till mina träningar 😍
 
Får inget friskvårdsbidrag, några rabatter via Benify (på orter långt härifrån samt ett gym jag inte gillar i stan). Ett av sveriges större företag inom branschen, många tusen anställda.

Så inget problem att spendera de 0; kr.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 610
  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 791
Senast: Cambrie
·
Trädgård & Växter Ska flytta till årsskiftet och får då en jättestor balkong, i det soligaste läget. Jag vill såklart ha växter på min balkong och det...
Svar
8
· Visningar
577
Senast: Mia_R
·
Fritid Är det någon som sitter på ett bra förslag? Ungdomen vill gärna läsa men tycker det är lite svårt. Hen har därför inte heller någon...
2
Svar
31
· Visningar
1 403
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp