Vad gör ni med friskvårdbidraget?

Utnyttjar inte. Ag erbjuder 10% rabatt vid 4 träningstillfällen per månad på ett gym 30 mil hemifrån. Jag är inte intresserad av det gymmet.
Tidigare erbjöd ag mycket bättre avtal, men sen kom sparkrav och villkoren ändrades.

Hos nuvarande ag (tillfälligt säsongsjobb) kommer jag få använda friskvårdspengen till nya ortopediska inlägg. Hade kunnat byta mot kvitton på rehab eller träning, men inläggen ger mig mer.
 
Ni som nämner t ex skor som friskvård. Är det verkligen inom ramen för friskvårdsförmån? Och inte särskilt skolbidrag eller så? Utrustning ingår nämligen inte inom den skattefria friskvårdsförmånen enligt SKV.
 
Friskvårdsbidrag? :rofl:
Hos föregående arbetsgivare fick vi årsavgift på valfritt gym. Valde ett med många olika aktiviteter.
 
Herregud vad lyxigt att få både tid och pengar till träning av sin arbetsgivare! Är detta något som erbjuds på alla arbetsplatser, eller bara t.ex. statliga/kommunala?
 
Herregud vad lyxigt att få både tid och pengar till träning av sin arbetsgivare! Är detta något som erbjuds på alla arbetsplatser, eller bara t.ex. statliga/kommunala?

Friskvård i någon form erbjuds av många, också i privat sektor (jag har alltid haft det och bara jobbat i privat sektor). Att få tid till träning är lite ovanligare (det har jag aldrig haft).

Just nu är det 2000 kr per år.
 
Senast ändrad:
Har en timme friskvård i veckan och 2000i bidrag. SImmar för mitt och ska nog köpa yogakort också.
 
Herregud vad lyxigt att få både tid och pengar till träning av sin arbetsgivare! Är detta något som erbjuds på alla arbetsplatser, eller bara t.ex. statliga/kommunala?

Å nej. Jag har 3500:- per år å även tid till friskvård men det senare har jag sämre koll på.
 
Vi har inget, har rabatt på gym som dock inte finns alls i närheten där jag bor. Hade vi haft det hade jag använt det till massage och arbetskor (ingår inte trots att vi jobbar med mkt pallvaror).
 
Har friskvårdsbidrag på 2500:-/år. Utnyttjar det fullt ut med gymkort på en lyxig gymanläggning.
 
Friskvård i någon form erbjuds av många, också i privat sektor (jag har alltid haft det och bara jobbat i privat sektor). Att få tid till träning är lite ovanligare (det har jag aldrig haft).

Just nu är det 2000 kr per år.

menar du 2000:-/år specifikt på din arbetsplats?
Skattemyndigheten säger annars så här:
"Skatteverket anser att ett belopp om 5 000 kr inklusive mervärdesskatt per anställd och år utgör ett mindre värde. Om arbetsgivaren erbjuder ett friskvårdsbidrag som överstiger 5 000 kr, ska de anställda som väljer att utnyttja hela friskvårdsbidraget för enklare motions- eller friskvårdsaktiviteter förmånsbeskattas för den del av bidraget som överstiger 5 000 kr. "
 
Vi får bara använda det till gymkort och enbart på Nordic Wellness. Eftersom jag vet att jag inte kommer gå att gymma så brinner det inne varje år. Det är säkert fler arbetsgivare som är lika restriktiva så det blir ointressant att utnyttja det.

Det är ju bara kontraproduktivt av arbetsgivaren borde ju finnas ett intresse för arbetsgivaren att anställda ska. ägna sig åt friskvård. Och om de nu ändå har friskvårdsbidrag har jag noll förståelse för varför arbetsgivaren väljer att begränsa det på detta sätt.
 
Herregud vad lyxigt att få både tid och pengar till träning av sin arbetsgivare! Är detta något som erbjuds på alla arbetsplatser, eller bara t.ex. statliga/kommunala?
Jag har haft bättre villkor/möjligheter hos privat ag än när jag jobbat i kommun. Varierar dock stort mellan varje arbetsplats - ag sätter ju "själva" upp ramarna.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 730
  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 847
Senast: Cambrie
·
Trädgård & Växter Ska flytta till årsskiftet och får då en jättestor balkong, i det soligaste läget. Jag vill såklart ha växter på min balkong och det...
Svar
8
· Visningar
582
Senast: Mia_R
·
Fritid Är det någon som sitter på ett bra förslag? Ungdomen vill gärna läsa men tycker det är lite svårt. Hen har därför inte heller någon...
2
Svar
34
· Visningar
1 706
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp