Vad gör ni med friskvårdbidraget?

Vad gör ni med friskvårdbidraget?

Har 2000 som jag vill använda innan årsskiftet, någon som har något bra förslag?
gymkort är jag inte så intresserad av...

Jag använder mitt till gymkort. Men hade jag inte gjort det så hade jag lagt det på liftkort.
 
:eek::eek::eek::eek: Jag utnyttjar alltid friskvårdsbidrag, finns alltid något man kan använda de till haha.
Vi får bara använda det till gymkort och enbart på Nordic Wellness. Eftersom jag vet att jag inte kommer gå att gymma så brinner det inne varje år. Det är säkert fler arbetsgivare som är lika restriktiva så det blir ointressant att utnyttja det.
 
Vi får bara använda det till gymkort och enbart på Nordic Wellness. Eftersom jag vet att jag inte kommer gå att gymma så brinner det inne varje år. Det är säkert fler arbetsgivare som är lika restriktiva så det blir ointressant att utnyttja det.
Vad tråkigt med så snåla alternativ. Jag hade med en sån arbetsgivare skaffat gymkort ändå, bara för att. Kan du inte fråga om du får använda det till tex massage?
 
Vad tråkigt med så snåla alternativ. Jag hade med en sån arbetsgivare skaffat gymkort ändå, bara för att. Kan du inte fråga om du får använda det till tex massage?
De har till och med nekat att byta det mot simning när en frågade så det är inte lönt.
 
Friskis och Svettis
Ridlektioner eller ridhuskort
Massage

Det är de saker jag använt det till. Vet många som inte kan använda det på annat sätt men som går på massage för att använda pengarna.
 
Men hur mycket får arbetsgivare begränsa? Jag trodde Skatteverket satte reglerna men så är det visst inte :down:
 
Jag använder det till gymkort (199 kronor per månad) och fyller sen på upp till gränsen (4 000 kronor men 25 procent betalas själv, så i praktiken 3 000 kronor) med massage eller liftkort.
 
Vi får bara använda vårt friskvårdsbidrag till rörelse, inte till terapier, så massage ingår inte hos oss tyvärr. Men jag har använt mitt bidrag (1500 kr) till yogaklasser och yogaretreat - det var tydligen OK. *nöjd* :)
Vi har även en friskvårdstimme i veckan, men den är jag ganska dålig på att ta ut... :o
 
Vi har också actiway men vi kan gå in via actiway och ladda upp kvitton som är från externa leverantörer däremot kan vi inte skicka in kvitton till arbetsgivaren direkt. Är du säker på att ni inte kan göra det? Den informationen stod på actiway.

Har inte själv kollat men vi fick till oss att det bara skulle fungera hos dom som var kopplade till actiway(ett gym och en kickboxningsklubb). Så då tror man ju på det :down: nu har väl dock alla anställda klagat så förhoppningsvis tar dom bort det i framtiden.
 
Köpt jobbskor och ridskor. Majoriteten av åren har det brunnit inne. Medt har det berott på okunskap från min sida och ingen info från srbetsgivaren att det ens fanns.
Kommer i framtiden använda det till massage
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sålde mitt hus i årsskiftet och fick då loss en del pengar. Jag har alltid gillat tanken med att vara helt skuldfri (dvs inte ens...
2
Svar
21
· Visningar
1 710
  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 826
Senast: Cambrie
·
Trädgård & Växter Ska flytta till årsskiftet och får då en jättestor balkong, i det soligaste läget. Jag vill såklart ha växter på min balkong och det...
Svar
8
· Visningar
582
Senast: Mia_R
·
Fritid Är det någon som sitter på ett bra förslag? Ungdomen vill gärna läsa men tycker det är lite svårt. Hen har därför inte heller någon...
2
Svar
34
· Visningar
1 674
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp